Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Vaihdoin keväällä fenniasta turvaan. Tilanne oli se että vahinkohistorian(=ei vahinkoja) mukaan turvan järjestelmä olisi antanut pienemmän bonuksen mitä olin fenniasta jo kerännyt. Tilantesta selvisin kuitenkin puhumalla ja sain pitää vanhat bonukset.

    Tiedä sitten onko normaali käytäntö vai yksittäistapaus mutta kovin vaikeaa se ei ollut.
    Nothing happens unless first a dream.
    -Carl Sandburg
  2. #2
    Kyllä ne bonukset taitaa kuitenkin käytännössä yhtiötä vaihdettaessa siirtyä. Ei ne silloin ainakaan alene. Muutenhan sitä yhtiötä ei vaihdettaisi?

    Eikös nyt kannattaisi äänestää jaloillaan ja siirtää vakuutus kiireesti pois IF:stä? Sillä lailla sen markkinatalouden kuuluu pelata.
  3. #3
    Lainaa (Kake3 @ Syys. 27 2005,11:47) kirjoitti
    Kyllä ne bonukset taitaa kuitenkin käytännössä yhtiötä vaihdettaessa siirtyä. Ei ne silloin ainakaan alene. Muutenhan sitä yhtiötä ei vaihdettaisi?
    Vaihda vakuutuksesi meille ja saat maksaa N euroa enemmän vakuutuksistasi Ja kauppahan käy kuin siima
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  4. #4
    Hieman aiheeseen liittyen, nyt on kolme kertaa Nordea töpännyt parin kuukauden sisällä. Tullut mm. kaksi ylimääräistä laskua johtuen "virheestä laskutusjärjestelmässä", vaikka maksoin koko kauden vakuutukset tietysti jo keväällä. Onpahan taas osoitus siitä, että suureenkaan firmaan ei ole näköjään yhtään luottamista. Ja suoraveloitukseen en tule edelleenkään siirtymään minkään laskun kohdalla, kun kuitenkin joutuu itse tarkkailemaan kaikkea haukkana.
  5. #5
    Kaskostani putosi bonukset 60 -> 40...

    Nyt vaihdan yhtiötä, liikennebonarit siirtyy uuteen yhtiöön sellaisenaan, mutta kaskon vahinkohistoriaa ei siirretä, joten uudessa yhtiössä kaskon bonukset on 70.

    Kuluttajaystävällistä
  6. #6
    Lainaa (Köpi @ Syys. 29 2005,08:25) kirjoitti
    ... kaskon vahinkohistoriaa ei siirretä, joten uudessa yhtiössä kaskon bonukset on 70...
    Minäkin nyt näiden vakuutuksien kanssa saikkailen, kun vaihdoin isompaan pyörään. Kyllä minulta ainakin on kysytty, että onko tullut mitään vahinkohistoriaan. Eli voivatko laittaa täydet boonukset (maksimi vaitelee 60-70 yhtiöittäin).

    Tiijäppä sitten että onko noilla mitään väliä, vaan voiko ne neuvotella siltikin täysiksi, vaikkei olisi boonuksia ollenkaa ennestään?
    -

    Exät:
    Ducati Monster 1000S DS '05
    Yamaha V-max 1200
    Suzuki XN85 Turbo
  7. #7
    Lähivakuutus tarjos 60%,nyt tapiolas 50%....ja pyörä on ollu 2kk.
    Liikennevakuutuksen bonukset 20%
    Oi tätä urhojen kalevalaa...
  8. #8
    Lainaa (Köpi @ Syys. 29 2005,08:25) kirjoitti
    Kaskostani putosi bonukset 60 -> 40...

    Nyt vaihdan yhtiötä, liikennebonarit siirtyy uuteen yhtiöön sellaisenaan, mutta kaskon vahinkohistoriaa ei siirretä, joten uudessa yhtiössä kaskon bonukset on 70.

    Kuluttajaystävällistä
    Juuri näin minäkin tein kotilon kanssa keväällä ja se toimii. Maksaa vaan ensin omavastuun ja korjauttaa vehkeet kuntoon, ja sitten vaihtaa toiseen yhtiöön, josta irtoaa täydet bonukset kaskoon.

    Todellakin kuluttajaystävällistä, kerrankin...
    Honda VTR 1000F
  9. #9
    Lainaa (Yömaha @ Syys. 28 2005,22:28) kirjoitti
    Ja suoraveloitukseen en tule edelleenkään siirtymään minkään laskun kohdalla, kun kuitenkin joutuu itse tarkkailemaan kaikkea haukkana.
    No suoraveloitus onkin kyllä aika kun laskulle ei tosiaankaan voi tehdä käytännössä mitään, oli tilillä eräpäivänä katetta tai ei Mutta sen sijaan suoralaskutus on ihan kun siinä laskut menee ikäänkuin valmiiksi syötettyinä, sähköisesti esim. Nordean Soloon, jossa sitten käyt tekemässä sille mitä haluat, jonka jälkeen hyväksyt/hylkäät sen kuten minkä tahansa muunkin itse syöttämäsi laskun. Tuossa suoralaskutuksessa vain säästää sen oman näpyttelyn vaivan vrt. että lasku tulisi paperina kotiin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  10. #10
    Lainaa (Köpi @ Syys. 29 2005,08:25) kirjoitti
    Kaskostani putosi bonukset 60 -> 40...

    Nyt vaihdan yhtiötä, liikennebonarit siirtyy uuteen yhtiöön sellaisenaan, mutta kaskon vahinkohistoriaa ei siirretä, joten uudessa yhtiössä kaskon bonukset on 70.

    Kuluttajaystävällistä
    Noinhan se toimii ja kun kerran toimii, ni miksi tuota ei yksityinen hyödyntäisi. Kasko on se vakuutusmaksu, joka oikeasti vaihtelee ja jolla vakuutusyhtiöt myös muka kilpailevat.

    Jos nyt katsotte sitä liikennevakuutusmaksun ja kaskon suhdetta, ymmärrätte, minne se tuottavuus on siirretty. Siten se liikennevakuutusmaksu ilmeisesti olisi pistettävä palasiksi, josta vaan osa on lakisääteistä ja siirtää vakuutusriskiä ”kasko-luonteisiin” maksuihin, jolloin kokonaisvakuutusmaksusta suurempi osa tulee kilpailun piiriin.

    Nykysysteemissä yksittäinen hyöty: korjauta toisella -> siirrä uuteen yhtiöön -> jatka 70 pinnan bonareilla, toimii, koska kokonaisvakuutusmaksukertymä takaa vakuutusyhtiöille mukavan katteen. Missä muussa yritystoiminnassa keruukustannukset voi olla 26,6 % maksukertymästä –jos nyt nämä yleishyödylliset ry:t ja säätiöt unohdetaan?
    ... jotain piti muistaa
  11. #11
    Lainaa (HiTec @ Syys. 29 2005,08:58) kirjoitti
    Mutta sen sijaan suoralaskutus on ihan kun siinä laskut menee ikäänkuin valmiiksi syötettyinä,
    Jep, mutta juuri tuota suoraveloitusta pankit yrittävät tyrkyttää, ja se onkin kohta ainoa palvelumaksuton toiminto mitä mistään pankista saa...

    Tuollaisesta suoralaskutuksesta en ole kuullutkaan ja se taitaa olla vain jonkun pankin erikoispalvelu, ainakaan omissa pankeissani en ole kyseistä palvelua nähnyt vaikka olen mielestäni aika hyvin perillä näistä... Sinänsä ihan kätevänkuuloinen, vielä hieman helpompi kuin nettipankkien muistamat valmiit lomakkeet tai viivakoodinlukija.
  12. #12
    Tein pienen kyselyn muutamasta vakuutusyhtiöstä koskien moottoripyörän liikennevakuutuksen bonusten kertymistä. Vastaukset laitan tänne kaikkien luettavaksi.

    Eli kysymykseni oli:

    Hei tutkin hieman muiden vakuutusyhtiön vakuutusehtoja ja bonusten kertymisnopeutta. Törmäsin Tapiolan sivuilla kohtaan jossa moottoripyörän liikennevakuutuksen bonus saattaa nousta vuosittain jopa 10% kun käyttöpäivät ylittävät yli 140 päivän rajan. Onko teidän vakuutusyhtiössänne vastaavaa käytäntöä? Miten bonukset kertyvät Teillä?

    Ja näin vakuutusyhtiöt vastasivat:




    Nordea vahinkovakuutus

    Hei!

    Kiitos yhteydenotostasi!

    Nordea Vahinkovakuutus myöntää uuteen moottoripyörän liikennevakuutukseen starttibonukset 20 % jo ensimmäiselle vakuutuskaudelle ja sen jälkeen bonus kasvaa vahingottoman vakuutuskauden jälkeen 5 prosenttiyksikköä. Maksimibonus on 70 %. Jotta liikennevakuutuksen bonus nousisi, tulee moottoripyörän olla vakuutuskauden aikana liikenteessä vähintään 90 päivän ajan.

    Korvatun vahingon seurauksena liikennevakuutuksen bonus laskee seuraavalla vakuutuskaudella yleensä 20 %. Bonus ei kuitenkaan laske, jos vakuutuksenottaja maksaa vakuutuskorvausta vastaavan rahamäärän vakuutusyhtiölle viimeistään korvauksen maksamista seuranneen vakuutuskauden kuluessa. * *





    Fennia

    Fennialla bonukset nousevat vahingottomien vakuutuskausien myötä liikennevakuutuksessa 5% ja kaskossa 10% kun käyttöpäiviä vakuutuskauden aikana on moottoripyörällä 90 vrk.





    Turva

    Hei,

    kiitos yhteydenotosta.

    Myös Turvassa moottoripyörän liikennevakuutuksen bonus nousee 10 prosenttiyksikköä, jos käyttöpäiviä on edellisellä vahingottomalla vakuutuskaudella ollut vähintään 140. Jos käyttöpäiviä on 120-139, korotus on 5 prosenttiyksikköä, ja 90-119 käyttöpäivää tuo 3 prosenttiyksikön korotuksen.

    Moottoripyörien kaskovakuutuksessa bonus nousee vahingottoman kauden jälkeen 10 prosenttiyksikköä 140 käyttöpäivän jälkeen. Pienempiä korotuksia ei kaskovakuutuksessa ole käytössä.






    Pohjantähti

    Hei,

    Pohjantähden tuoteseloste löytyy seuraavan linkin takaa:
    http://www.pohjantahti.fi/julkaisut/...oteseloste.pdf . Sivuilla
    25-28 on kerrottu liikennevakuutuksesta.

    Pohjantähti noudattaa lyhyesti kerrottuna moottoripyörien osalta seuraavaa
    bonuskäytäntöä: uuteen liikennevakuutukseen annetaan 20 %:n lähtöbonus.
    Vahingottoman vuoden ja vähintään 90 käyttöpäivän jälkeen bonus nousee
    seuraavan vakuutuskauden alusta 5 %.

    Vakuutusyhtiöillä*on omat bonusluokkataulukkonsa. Niistä ilmenee, miten
    vakuutus sijoitetaan bonusluokkataulukkoon sekä miten vahingottomat vuodet
    ja vahingot vaikuttavat vakuutusmaksuun. Taulukon sijasta yhtiö voi käyttää
    jotain vastaavaa säännöstöä, josta vahingottomien vuosien ja vahinkojen
    vaikutus ilmenee. Tämä tarkoittaa sitä, että bonus ei välttämättä ole saman
    suuruinen siirrettäessä vahinkohistoriaa yhtiöstä toiseen.




    Pohjola

    Kiitos viestistäsi.

    Näin toimitaan Pohjolassa:
    Liikennevakuutuksen bonusasteikon mukaan uusi vakuutus sijoitetaan perusmaksutasoon eli 0 %:n bonusluokkaan (= U). Ensimmäisen vahingottoman vuoden jälkeen bonus nousee 10 %:iin ja sen jälkeen se kasvaa vuosittain 5 prosenttia, 70 %:n bonuksen saa 13 vahingottoman vuoden jälkeen. Moottoripyörän uusi vakuutus sijoitetaan 1.5.2003 alkaen 20 %:n bonusluokkaan (= 3).

    Autovakuutuksessa bonus voidaan antaa Super- ja Isokaskon maksusta. Jokaisen vuoden pituisen vahingottoman kauden jälkeen bonus nousee 10 %. Enimmillään se on Superkaskossa 70 % ja Isokaskossa 60 %. Uuteen Super- ja Isokaskovakuutukseen voidaan antaa heti 50 %:n starttibonus. Jos liikennevakuutuksen bonuskertymä on 60 %:a, voidaan Super- ja Isokaskoon antaa heti täysi bonus (Superkasko 70 % ja Isokasko 60 %).

    Liikennevakuutuksen korvausohjeet ovat Pohjolassa samanlaiset kuin Tapiolassakin.



    Lähivakuutus

    Meillä ei ole vastaavaa systeemiä käytössä. Perusteluna voisi käyttää sitä että suuri osa moottoripyörälijöistä käyttää pyöräänsä noin 3-4kk vuodessa ja nykyinen ratkaisu palvelee heitä hyvin. Me emme myöskään peri maksulisää kuljettajan iän perusteella (vaikka ehkä oliskin syytä niin tehdä).
    Lähitulevaisuudessa moottoripyörien tariffointia tullaan kyllä kehittämään nykyaikaisemmaksi, mutta tuo 90 päivän käyttöaika on alalla yleinen käytäntö.




    IF

    Hei!

    Meillä moottoripyörän liikennevakuutuksen lähtöbonus on 20 %, jonka jälkeen
    bonus nousee jokaiselta vahingottomalta vuodelta 5 %. Bonuksen nousemisen
    edellytys on, että edellisellä vakuutuskaudella liikenteeseen käyttöpäiviä
    on ollut vähintään 140 vuorokautta. 1.2.2005 lähtien riittää, että
    käyttöpäiviä on kertynyt 90 vuorokautta. Valitettavasti 10 % nousu ei siis
    ole mahdollista, vaikka pyörä olisi ajossa pidemmänkin ajan.


    Tässä saamani vastineet. Kukin voi tutkia ja päättää missä vakuutusyhtiössä bonuksiaan kerää.
    Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
  13. #13
    [OffTopic]
    Lainaa (Yömaha @ Syys. 30 2005,22:04) kirjoitti
    Jep, mutta juuri tuota suoraveloitusta pankit yrittävät tyrkyttää, ja se onkin kohta ainoa palvelumaksuton toiminto mitä mistään pankista saa...

    Tuollaisesta suoralaskutuksesta en ole kuullutkaan ja se taitaa olla vain jonkun pankin erikoispalvelu, ainakaan omissa pankeissani en ole kyseistä palvelua nähnyt vaikka olen mielestäni aika hyvin perillä näistä... Sinänsä ihan kätevänkuuloinen, vielä hieman helpompi kuin nettipankkien muistamat valmiit lomakkeet tai viivakoodinlukija.
    No kuten aikaisemmasta jo selvisi, itselläni on Nordea ja Solo, enkä ole ottanut mitään näitä "palvelupaketteja" - miksi maksaisin muutaman euron/kk palveluista joita en käytä? Siksi maksan vain solosta sen erillishinnan, oliko tuo 0.50e/kk tms. mutta jokainen automaatilla maksamani lasku sitten vastaavasti maksaa 0.50e/kpl tms. Tämän vuoksi nämä viivakoodit yms. eivät omalla kohdallani tule kuuloonkaan ja nuo viivakoodikynät taasen ovat varsin arvokkaita hankkia omaan koti-koneeseen Siksi juurikin tuo suoralaskutus on just bueno palvelu itselleni - ja tietty Soloon itse syöttämäni valmispohjat
    [/OffTopic]
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  14. #14
    Lainaa (Yömaha @ Syys. 30 2005,22:04) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Syys. 29 2005,08:58) kirjoitti
    Mutta sen sijaan suoralaskutus on ihan kun siinä laskut menee ikäänkuin valmiiksi syötettyinä,
    Jep, mutta juuri tuota suoraveloitusta pankit yrittävät tyrkyttää, ja se onkin kohta ainoa palvelumaksuton toiminto mitä mistään pankista saa...

    Tuollaisesta suoralaskutuksesta en ole kuullutkaan ja se taitaa olla vain jonkun pankin erikoispalvelu, ainakaan omissa pankeissani en ole kyseistä palvelua nähnyt vaikka olen mielestäni aika hyvin perillä näistä... Sinänsä ihan kätevänkuuloinen, vielä hieman helpompi kuin nettipankkien muistamat valmiit lomakkeet tai viivakoodinlukija.
    Tuo on periaatteessa sama asia. Lasku lähetetään pankkiin, josta se menee joko automaattisesti maksuun tai se pitää käydä verkkopankissa erikseen hyväksymässä (toimii ainakin Sammossa ja Nordeassa).

    Mulla on käytössä toi suoraveloitus, koska sitä ei tarvitse erikseen käydä hyväksymässä (ok, myönnetään, olen laiska), mutta sitä voi suoralaskun tapaan katsella etukäteen ja useimmiten jopa perua tai muuttaa ennen maksua.
    Miten ihmiset voivat olla niin tyhmiä ...
  15. #15
    Lainaa (Kake3 @ Syys. 27 2005,11:47) kirjoitti
    Kyllä ne bonukset taitaa kuitenkin käytännössä yhtiötä vaihdettaessa siirtyä. Ei ne silloin ainakaan alene. Muutenhan sitä yhtiötä ei vaihdettaisi?

    Eikös nyt kannattaisi äänestää jaloillaan ja siirtää vakuutus kiireesti pois IF:stä? Sillä lailla sen markkinatalouden kuuluu pelata.
    Minun kokemukseni Ifistä yhtiömme puitteissa ovat haitarista. Olen asiasta kirjoitellut varmaan pari vuotta sitten. Pissattivat pientä kiinteistössä olevaa yrittäjää sikamaisesti. Vakuutustarkastajat umpiluisia vaikka kyse oli vain ehkä reilun tuhannen euron summasta. Seurasin asiaa sivusta ja auoin suutani samalla. Kohta sen jälkeen vaihdettiin kiinteistön vakuutusyhtiötä ja säästimme maksuissa ison tukun rahaa.

    IFiä en suosittele kenellekään.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  16. #16
    Lainaa (JAKECBF @ Loka. 04 2005,11:17) kirjoitti
    Tein pienen kyselyn muutamasta vakuutusyhtiöstä koskien moottoripyörän liikennevakuutuksen bonusten kertymistä. Vastaukset laitan tänne kaikkien luettavaksi.

    Eli kysymykseni oli:

    Hei tutkin hieman muiden vakuutusyhtiön vakuutusehtoja ja bonusten kertymisnopeutta. Törmäsin Tapiolan sivuilla kohtaan jossa moottoripyörän liikennevakuutuksen bonus saattaa nousta vuosittain jopa 10% kun käyttöpäivät ylittävät yli 140 päivän rajan. Onko teidän vakuutusyhtiössänne vastaavaa käytäntöä? Miten bonukset kertyvät Teillä?

    Ja näin vakuutusyhtiöt vastasivat:




    Nordea vahinkovakuutus

    Hei!

    Kiitos yhteydenotostasi!

    Nordea Vahinkovakuutus myöntää uuteen moottoripyörän liikennevakuutukseen starttibonukset 20 % jo ensimmäiselle vakuutuskaudelle ja sen jälkeen bonus kasvaa vahingottoman vakuutuskauden jälkeen 5 prosenttiyksikköä. Maksimibonus on 70 %. Jotta liikennevakuutuksen bonus nousisi, tulee moottoripyörän olla vakuutuskauden aikana liikenteessä vähintään 90 päivän ajan.

    Korvatun vahingon seurauksena liikennevakuutuksen bonus laskee seuraavalla vakuutuskaudella yleensä 20 %. Bonus ei kuitenkaan laske, jos vakuutuksenottaja maksaa vakuutuskorvausta vastaavan rahamäärän vakuutusyhtiölle viimeistään korvauksen maksamista seuranneen vakuutuskauden kuluessa. * *





    Fennia

    Fennialla bonukset nousevat vahingottomien vakuutuskausien myötä liikennevakuutuksessa 5% ja kaskossa 10% kun käyttöpäiviä vakuutuskauden aikana on moottoripyörällä 90 vrk.





    Turva

    Hei,

    kiitos yhteydenotosta.

    Myös Turvassa moottoripyörän liikennevakuutuksen bonus nousee 10 prosenttiyksikköä, jos käyttöpäiviä on edellisellä vahingottomalla vakuutuskaudella ollut vähintään 140. Jos käyttöpäiviä on 120-139, korotus on 5 prosenttiyksikköä, ja 90-119 käyttöpäivää tuo 3 prosenttiyksikön korotuksen.

    Moottoripyörien kaskovakuutuksessa bonus nousee vahingottoman kauden jälkeen 10 prosenttiyksikköä 140 käyttöpäivän jälkeen. Pienempiä korotuksia ei kaskovakuutuksessa ole käytössä.






    Pohjantähti

    Hei,

    Pohjantähden tuoteseloste löytyy seuraavan linkin takaa:
    http://www.pohjantahti.fi/julkaisut/...oteseloste.pdf . Sivuilla
    25-28 on kerrottu liikennevakuutuksesta.

    Pohjantähti noudattaa lyhyesti kerrottuna moottoripyörien osalta seuraavaa
    bonuskäytäntöä: uuteen liikennevakuutukseen annetaan 20 %:n lähtöbonus.
    Vahingottoman vuoden ja vähintään 90 käyttöpäivän jälkeen bonus nousee
    seuraavan vakuutuskauden alusta 5 %.

    Vakuutusyhtiöillä*on omat bonusluokkataulukkonsa. Niistä ilmenee, miten
    vakuutus sijoitetaan bonusluokkataulukkoon sekä miten vahingottomat vuodet
    ja vahingot vaikuttavat vakuutusmaksuun. Taulukon sijasta yhtiö voi käyttää
    jotain vastaavaa säännöstöä, josta vahingottomien vuosien ja vahinkojen
    vaikutus ilmenee. Tämä tarkoittaa sitä, että bonus ei välttämättä ole saman
    suuruinen siirrettäessä vahinkohistoriaa yhtiöstä toiseen.




    Pohjola

    Kiitos viestistäsi.

    Näin toimitaan Pohjolassa:
    Liikennevakuutuksen bonusasteikon mukaan uusi vakuutus sijoitetaan perusmaksutasoon eli 0 %:n bonusluokkaan (= U). Ensimmäisen vahingottoman vuoden jälkeen bonus nousee 10 %:iin ja sen jälkeen se kasvaa vuosittain 5 prosenttia, 70 %:n bonuksen saa 13 vahingottoman vuoden jälkeen. Moottoripyörän uusi vakuutus sijoitetaan 1.5.2003 alkaen 20 %:n bonusluokkaan (= 3).

    Autovakuutuksessa bonus voidaan antaa Super- ja Isokaskon maksusta. Jokaisen vuoden pituisen vahingottoman kauden jälkeen bonus nousee 10 %. Enimmillään se on Superkaskossa 70 % ja Isokaskossa 60 %. Uuteen Super- ja Isokaskovakuutukseen voidaan antaa heti 50 %:n starttibonus. Jos liikennevakuutuksen bonuskertymä on 60 %:a, voidaan Super- ja Isokaskoon antaa heti täysi bonus (Superkasko 70 % ja Isokasko 60 %).

    Liikennevakuutuksen korvausohjeet ovat Pohjolassa samanlaiset kuin Tapiolassakin.



    Lähivakuutus

    Meillä ei ole vastaavaa systeemiä käytössä. Perusteluna voisi käyttää sitä että suuri osa moottoripyörälijöistä käyttää pyöräänsä noin 3-4kk vuodessa ja nykyinen ratkaisu palvelee heitä hyvin. Me emme myöskään peri maksulisää kuljettajan iän perusteella (vaikka ehkä oliskin syytä niin tehdä).
    Lähitulevaisuudessa moottoripyörien tariffointia tullaan kyllä kehittämään nykyaikaisemmaksi, mutta tuo 90 päivän käyttöaika on alalla yleinen käytäntö.




    IF

    Hei!

    Meillä moottoripyörän liikennevakuutuksen lähtöbonus on 20 %, jonka jälkeen
    bonus nousee jokaiselta vahingottomalta vuodelta 5 %. Bonuksen nousemisen
    edellytys on, että edellisellä vakuutuskaudella liikenteeseen käyttöpäiviä
    on ollut vähintään 140 vuorokautta. 1.2.2005 lähtien riittää, että
    käyttöpäiviä on kertynyt 90 vuorokautta. Valitettavasti 10 % nousu ei siis
    ole mahdollista, vaikka pyörä olisi ajossa pidemmänkin ajan.


    Tässä saamani vastineet. Kukin voi tutkia ja päättää missä vakuutusyhtiössä bonuksiaan kerää.
    Miten ihmeessä turva voi tarjota 10% bonuksia/ vahingoton ajokausi? Mulla on turva nostanut vaan 5% ! Taitaa pian tulla asiaa turvaan ja saattaa tulla turvaton olo! *
  17. #17
    Lainaa (kale @ Loka. 06 2005,21:06) kirjoitti
    Miten ihmeessä turva voi tarjota 10% bonuksia/ vahingoton ajokausi? Mulla on turva nostanut vaan 5% ! Taitaa pian tulla asiaa turvaan ja saattaa tulla turvaton olo! *
    Tuli voimaan tänä kesänä vasta, muistaakseni heinäkuussa...
  18. #18
    Mulle teki IF sellaisen kuprun etten ikinä moiseen paska yhtiöön vakuutuksiani laita. Suosittelen toisillekin yhtiön vaihtoa ennen kuin vahinko sattuu ja jää rahat saamatta.
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
  19. #19
    Lainaa (suzufani @ Loka. 07 2005,09:00) kirjoitti
    Mulle teki IF sellaisen kuprun etten ikinä moiseen paska yhtiöön vakuutuksiani laita. Suosittelen toisillekin yhtiön vaihtoa ennen kuin vahinko sattuu ja jää rahat saamatta.
    Sama vika täällä, silloin yhtiön nimenä oli vielä Sampo. Tämä tapahtui vuonna 1983, olenkohan minä pitkävihainen vai hyvämuistinen?

    Aika mielenkiintoista luettavaa kuitenkin nuo erilaiset bonusjärjestelmät, puhumattakaan tuon kaskon siirtämisestä vahingon jälkeen.
  20. #20
    Lainaa (suzufani @ Loka. 07 2005,09:00) kirjoitti
    Mulle teki IF sellaisen kuprun etten ikinä moiseen paska yhtiöön vakuutuksiani laita. Suosittelen toisillekin yhtiön vaihtoa ennen kuin vahinko sattuu ja jää rahat saamatta.
    Kerro millaisen?
  21. #21
    Lainaa (Köpi @ Loka. 06 2005,23:15) kirjoitti
    Lainaa (kale @ Loka. 06 2005,21:06) kirjoitti
    Miten ihmeessä turva voi tarjota 10% bonuksia/ vahingoton ajokausi? Mulla on turva nostanut vaan 5% ! Taitaa pian tulla asiaa turvaan ja saattaa tulla turvaton olo!
    Tuli voimaan tänä kesänä vasta, muistaakseni heinäkuussa...
    Näin se meni.
    Nimim. onnellinen 10% bonuskorotuksen just liik. vakuutukseen saanut
    edit:kijr.vihrt.



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  22. #22
    Lainaa (Köpi @ Syys. 29 2005,08:25) kirjoitti
    Kaskostani putosi bonukset 60 -> 40...

    Nyt vaihdan yhtiötä, liikennebonarit siirtyy uuteen yhtiöön sellaisenaan, mutta kaskon vahinkohistoriaa ei siirretä, joten uudessa yhtiössä kaskon bonukset on 70.

    Kuluttajaystävällistä
    Tästä kirjoituksestahan on jo kotvanen kulunut, mutta vieläköhän moinen on mahdollista? Edellisenä vuonna sattui vahinko ja alentuneista bonareista olisi kiva räpistellä eroon.

    Mulle Pohjolan puhelinpalvelun täti kuitenkin sanoi sanoi, että kaskohistoria seuraa automaattisesti perässä vaikka kuinka yrittäis juosta karkuun...

    Mielestäni tuollainen toiminta on aika

    Mutta pitääkö se paikkansa vai voinko vain irtisanoa vakuutukseni ja mennä toiseen yhtiöön kertomatta edellisestä vakuutuksesta sanaakaan?
    Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
  23. #23
    Lainaa (Yömaha @ Syys. 28 2005,22:28) kirjoitti
    Hieman aiheeseen liittyen, nyt on kolme kertaa Nordea töpännyt parin kuukauden sisällä. Tullut mm. kaksi ylimääräistä laskua johtuen "virheestä laskutusjärjestelmässä", vaikka maksoin koko kauden vakuutukset tietysti jo keväällä. Onpahan taas osoitus siitä, että suureenkaan firmaan ei ole näköjään yhtään luottamista. Ja suoraveloitukseen en tule edelleenkään siirtymään minkään laskun kohdalla, kun kuitenkin joutuu itse tarkkailemaan kaikkea haukkana.
    Täällä sama juttu että tuli 5kpl nordean laskuja kerralla postiin ja joukossa yhdessä luki että kotivakuutuksenne on irtisanottu = No soiton tietenkin sinne niin syy oli että tietokonejärjestelmissä vikaa eikä ole ymmärtänyt sitä että olen kaikki maksanut aikoja sitten...

    No sitten elisalta puhelinlasku 50e vaikka on ilmaset puhelut 5h/kk ni tietokone ei ollut tajunnu että oli kampanjatarjous voimassa meillä = Vittu noita KONEITA!

    Mut kaikki hoitu yhdellä puhelin soitolla PER firma "onneksi ei ole suoraveloitusta"
    Yamaha xv1100 -89
  24. #24
    Tapiolassa on vakuutus ja mukavat 40% bonuksia tänä vuonna liikennevakuutuksessa kasassa. Lähtö 20% ja 10% lisää per vuosi. Kuulemma jos vaihdan yhtiöön, jossa bonukset kertyvät tahtia 5% / vuosi en saa pitää tuota 40%:a vaan se laskee 30%:iin. Noh. En ole vaihtamassa.

    Ifistä kanssa sellainen kokemus, että halpa on - mitään eivät korvaa.
    Retired
  25. #25
    OP:n bonuksilla voi maksella vakuutustakin (Pohjolan)...
  26. #26
    Joo olis pitäny katella tarkemmin. vaihdoin tapiolasta nordeaan ja bonukset tippu 40% > 30%.
    On kuulemma tapiolan sisäinen korotus joka ei siirry.
    Hienoa
    No nyt ollaan sitten samalla hinnalla nordeassa
  27. #27
    Vaihdettaessa vakuutusyhtiöstä toiseen, siirtyy vakuutushistoria, ei bonukset.
    Bonukset määrätytyvät sitten uudessa yhtiössä vakuutushistorian mukaan, uuden yhtiön käytännön mukaisesti.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  28. #28
    Jep, mutta vapaaehtoiseen kaskoon saa täydet bonarit, eli vahinkohistoria ei aina seuraa mukana.

    Kokeiltu on, niin omakohtaisesti, kuin viime aikoina parin tutunkin toimesta.

    Eli kaskovahingon jälkeen "saattaa" olla edullista vaihtaa yhtiötä.
  29. #29
    Yhtiötä vaihdettaessa siirtyy vakuutushistoria, ei bonukset. Koska bongot kertyvät eri firmoissa eri tahtiin, ei sama määrä puhdasta historiaa tietenkään anna samaa bonusta kaikissa firmoissa.

    Vakuutusmaksujen hinnoittelu on nykyisin siirtynyt juuri siihen suuntaan mitä aiemmin suureen ääneen vinguimme: Kohdentamaan vakuutukset todennäköisen riskin perusteella siten ettei "meidän" turvallisten kuljettajien tarvitse sponsoroida "noiden" koheltajien rymyämistä.

    Vakuutuksista on tullut hyvin yksilöityjä tuotteita, joten henkilökohtaisten tarjousten pohjalta ne kannattaa myös valita.

    Minusta katsottuna IFissä on muuten oikein edulliset hinnat, hyvät vakuutusehdot ja käytännössäkin ainoa korvaustapaus meni oikein hyvin vakuutusyhtiön tarjotessa tukeaan jopa asioihin, joissa en itse sitä olisi ymmärtänyt edes kysyä.

    Samassa osoitteessa asuvan selvästi halvempaa piikkiä ajavan nuoren kuljettajan vakuutus pysyy silti Pohjolassa. 1 vuotta vanha ajokortti nähdään IFissä 30 vuotta vanhaa suuremmaksi riskiksi sen 30 vuotiaan kortin pahemmasta vahinkosaldosta huolimatta.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  30.  
  31. #30
    Joo, meilläkin on yksi kustomi, missä oli (tosin nyt museoitu) pirun halvat vakuutukset ifissä. Todellisuudessa tuo pyörä on todellinen riskilaite liikenteessä paskojen ajo-ominaisuuksien takia (mm. ohjaustangon muoto, istuma-asento/tasapaino ja jarrut).
    Ei se tosin kovaa kuljekaan, mutta kaikki nopeudet yli 60-70kmh jälkeen on vaarallisia, jos joutuu jota kuta väistämään tai jarruttamaan. Sillä laitteella on oikeasti tientukkona, koska täysjärkisen ei tee mieli ajaa yli 70kmh. Tyhjillä teillä sillä on kuitenkin kiva silloin tällöin cruisailla omaan tahtiin.

    Noissa riskilaskelmissa vain taitaa olla vakuutusyhtiöilläkin sama periaate kuin esim. renkaiden vaatimuksissa. Pakko käyttää korkean nopeusluokan rengasta vaikka nopeusrajoitusten puolesta ei tarvitsisi mihinkään laitteeseen Q-luokkaa parempia Suomessa.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96