Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 57:een 57:sta
    joo toi bensahomma myis varmaan eiku nesteoilille ideaa kauppaamaan
    kyllä menis kaupaks ku on kerran mp erikseen suuniteltu taknkaahan jotkut
    98 vaik 95 pelittää aivan hyvin mut tää öljyhomma tuntuu puhuttavan aina vaan ja hyvä niin
    elä ja anna muiden roudata
    Lainaa (B12 @ Syys. 05 2005,14:23) kirjoitti
    Jos olisi myytävänä moottoripyöräbensaa hintaan 2,5€/litra, sitäkin PITÄISI käyttää, koska moottoripyörä kulkee niin kovaa, että tavallinen bensa ei ehdi palaa kunnolla.
    Heh ...Nojoo, ite olen käyttänyt tuota shellin öljyä kun kerta valmistaja sitä suosittelee. Vaihdoin 10-40:stä 15-50:seen ja vaihteiston käytös muuttui täysin, siis loistavaksi. Tästedes laitan tuota samaa koneeseen, nimittäin en jaksa alkaa säästämään siinä että etsin "halpaöljyä" joka toimisi yhtä hienosti!

Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
    Näkyi laittaneen tonninhuollossa jotain Gulf:in racing öljyä. Kai se pelittää ihan ok, mitä nyt muutama sata kilometriä olen sen jälkeen ajanut. Shelliähän Ducati suosittelee, mutta samapa tuo minulle.

Kannattaako noita öljyjä vaihdella useinkin? Siis ihan itse esimerkiksi 5000 kilometrin jälkeen tjsp. ?
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
    Lainaa (Desmosedici @ Syys. 05 2005,18:33) kirjoitti
    Näkyi laittaneen tonninhuollossa jotain Gulf:in racing öljyä. Kai se pelittää ihan ok, mitä nyt muutama sata kilometriä olen sen jälkeen ajanut. Shelliähän Ducati suosittelee, mutta samapa tuo minulle.

Kannattaako noita öljyjä vaihdella useinkin? Siis ihan itse esimerkiksi 5000 kilometrin jälkeen tjsp. ?
    Kyllähän se kannattanee vaihtaa 5000 km jälkeen, samoin suodatin. Ei tule ainakaan niin helposti ongelmia "vippojen" kanssa (rocker arms).

Itsellä oli melkoisesti metallia karkeasuodattimessa 1000 km kohdalla sekä 3500 km kohdalla kun öljyjä vaihtelin. Sanottakoon, että mainiosti riittää kadulla tehtaan suositus 10 tkm, mutta jos ajaa radalla hieman, niin kannattaa lyhentää huoltoväliä jonkinverran.
    Lainaa (Jyri @ Syys. 05 2005,12:44) kirjoitti
    Ne purkit, joissa lukee "moottoripyörä, motorcycle, motociclismo tms", ovat öljyjä moottoripyöriin, eli mp-öljyjä.
    Kiitos tästä teknisestä selvityksestä, mitkä ominaisuudet niissä purkeissa (paitsi tuo teksti) tekevät öljyistä mp-öljyjä? Jos valmistajan litkun API luokka on se mitä pyörän valmistaja vatii, niin se on siinä, yks v#tun hailee mitä siinä purkissa lukee.

Tämähän ei teen näistä "mp-öljyistä" mitenkään huonoja mutta kun osaa lukea ja käyttää maalaisjärkeä pääsee halvemmalla, kelle sillä on merkitystä. Rahamiehille taas on yhtä tyhjän kanssa mitä öljyä koneessa on, jos sattuu laukeamaan niin uusiahan saa kaupasta... *
    Power is nothing without mojo!
    onhan mm kaksitahteihin vaihteistoon suositeltu 10w-40 moottoriöljyä vaikka kuinka kauan. Ei vaihteisto maalaisjärjen mukaan mitään ihmeitä öljyltä vaadi, hammasrattaita ja parit kuulalaakerit.
    1198+RG500
    Minun talouttani ei kaataisi, vaikka maksaisin öljystä 200€, vaikka en rikas, saatikka varakas olekaan.
    Kyllä minua ainakin saattaisi ahistaa, jos öljyistä joutuisi maksamaan 200egee...
    Tekisi meinaan suht ison summan pelkistä öljyistä per kausi, kun vaihtaa moiset 500km välein

Ai niin, ja ennen kuin joku täällä ehtii taas vinoilemaan, niin pienenä täydennyksenä että mopolla ajetaan pelkästään rataa, ja kierrokset on 99% ajasta välillä 10k ja 16k rpm.

ZX-10R + ZX-6RR
    Lainaa (B12 @ Syys. 05 2005,13:09) kirjoitti
    Monenko moottoripyörän moottorin olet nähnyt laukeavan nimenomaan siksi, että siinä on käytetty jotakin muuta kuin vain moottoripyöriin tarkoitettua öljyä?
    Mulla hajos Jytäjammusta (XS650 -81) kytkin kun koneeseen vaihdettiin 15W-40 -autoöljyt. Kytkin alkoi luistaa muutaman sadan kilsan jälkeen ja levyt meni vaihtoon. Sitten koneeseen pantiin taas jotain "moottoripyöräöljyä" ja sen jälkeen kytkin kesti normaalisti.

Mitä tästä voi päätellä? Autoöljystä puuttui märän kytkimen lisäaineet ja Jammun kytkin tuhoutui.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    748:ssa käytin Castrolin SuperBikeä, tunnetaan nykyisin R4 -tyypillä. Hyvin pelitti, mitään ei koneesta hajonnut. Samaa öljyä laitoin myös S4R:ään.

SS900:ssa käytin Castrolin GTX:ää (20W-50), ei GPS:ää. GTX:ssä on korkeampi leimahduspiste ja parempi lämmönjohtavuus, eli pitää tuollaisen öljyjäähdytteisen laitteen viileämpänä. Varsinkin noissa SS-Cupin kilpureissa se on oleellista, sillä uudet laitteet heittää rajoittimen alemmaksi kun öljyn lämmöt nousee 140 asteeseen ja yli. Jos kaverin kilpuri käy 10 astetta kylmempänä niin hänellä onkin suoran päässä kaikki tehot käytettävissä ku itse taasen junnaat hitaammin. Alkais pientä ihmistä v-tuttamaan moinen.

Muutenkin suosin Castrolin tuotteita, näppärä ihminen tietää miksi...
    "Starvin' Marvin"

Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
    Lainaa (Janne10r @ Syys. 06 2005,03:35) kirjoitti
    Minun talouttani ei kaataisi, vaikka maksaisin öljystä 200€, vaikka en rikas, saatikka varakas olekaan.
    Kyllä minua ainakin saattaisi ahistaa, jos öljyistä joutuisi maksamaan 200egee...
    Minua ahistaisi maksaa jo 50€. Tarkoitin, että ei se vielä konkurssia tekisi jos kerran tai kaksi kesässä vaihtaisi.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Lainaa (tapjar @ Syys. 06 2005,10:31) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Syys. 05 2005,13:09) kirjoitti
    Monenko moottoripyörän moottorin olet nähnyt laukeavan nimenomaan siksi, että siinä on käytetty jotakin muuta kuin vain moottoripyöriin tarkoitettua öljyä?
    Mulla hajos Jytäjammusta (XS650 -81) kytkin kun koneeseen vaihdettiin 15W-40 -autoöljyt. Kytkin alkoi luistaa muutaman sadan kilsan jälkeen ja levyt meni vaihtoon. Sitten koneeseen pantiin taas jotain "moottoripyöräöljyä" ja sen jälkeen kytkin kesti normaalisti.

Mitä tästä voi päätellä? Autoöljystä puuttui märän kytkimen lisäaineet ja Jammun kytkin tuhoutui.
    Se Jytärin kytkin on voinut antaa periksi jo vanhuuttaan. Luistaminen alkaa yleensä aina öljynvaihdon jälkeen jos on alkaakseen. Tosin joillakin pyörämalleilla ja joillakin öljyillä on taipumusta moiseen. Esim Castrol GPS MOOTTORIPYÖRÄÖLJY on aiheuttanut harmaita hiuksia aika monelle kytkimen luistamisen muodossa ja toisilla taas pelannyt moitteetta.

Itse ajelin Banditilla viimeiset 50tkm Mobilin Delvacilla ja Banditin heikkona pidetty kytkinkin piti kuin tauti. Ei mitään ongelmaa muutenkaan. Nyt alla upouusi pärrä ja syksyllä meinaan laittaa sitten ihan Teboilin moottoripyöräöljyä siitä syystä, että se ei maksa sen enempää kuin diamond, rally formula tai helix tai muut täyssynteettiset. 1100 ärrällä ajelin Teboilin Diamondilla kun sain sitä edukkaasti kaverin kautta.
    KTM 690 Enduro R -15
    Lainaa (makemich @ Syys. 05 2005,11:42) kirjoitti
    Lainaa (Jyri @ Syys. 01 2005,12:37) kirjoitti
    Miksi joku haluaa käyttää autoöljyä
    EI vaan ymmärrä... mp-öljyäkin kun on?
    Mitään mp-öljyjä kuten dieselmoottori-öljyjäkään ei ole olemassa, on vaan monia eri tyyppisiä öljyjä joita valmistajat sitten markkinat mielessä purkittavat eri tyyppisiin purnukoihin. Helvetin hyvä moottoriöljy autossa on helvetin hyvä moottoriöljy myös moottorpyörässä. Kytkin sitten yleensä asettaa omia vaatimuksiaan ja siksi motoristien täytyykin olla tarkkana mitä koneeseen laittaa...
    Ne purkit, joissa lukee "moottoripyörä, motorcycle, motociclismo tms", ovat öljyjä moottoripyöriin, eli mp-öljyjä. Ne, missä lukee "puimuri, moottorisaha, auto, keinu, jopo" ovat öljyvalmistajien öljyjä muihin koneisiin.

Kai se nyt on ihan järkevää, että öljyn valmistaja laittaa esimerkiksi moottoripyörään sopivan tuotteen purkkiin, jossa lukee "käytä tätä moottoripyörääsi".

Jos öljyissä ei lukisi mihin niitä kannattaa laittaa, aina löytyisi niitä surullisenkuuluisia säästäväisiä muusinuijia, jotka laittoivat hienoon moottoriinsa sitä sopimatonta halpaa öljyä - ja siitä alkaa itku.

Eli miten sen nyt ottaa, onkohan moottoripyöriin tarkoitettuja öljyjä vai eikö ole ja onko se vai eikö se ole? *
    Herää pari kysymystä.

Mitä moottoripyöräöljyn (vain ja ainoastaan MP, sehän tässä nyt oli taikasana, muuthan ei käyneet ?) laatuluokituksia on olemassa ?

Mitkä valmistajat vaativat ko. öljyjen käyttöä ?
    Pace and Flow
    Lainaa (pasii @ Syys. 07 2005,09:29) kirjoitti
    Mitään mp-öljyjä kuten dieselmoottori-öljyjäkään ei ole olemassa, on vaan monia eri tyyppisiä öljyjä joita valmistajat sitten markkinat mielessä purkittavat eri tyyppisiin purnukoihin. Helvetin hyvä moottoriöljy autossa on helvetin hyvä moottoriöljy myös moottorpyörässä. Kytkin sitten yleensä asettaa omia vaatimuksiaan ja siksi motoristien täytyykin olla tarkkana mitä koneeseen laittaa...
    Ne purkit, joissa lukee "moottoripyörä, motorcycle, motociclismo tms", ovat öljyjä moottoripyöriin, eli mp-öljyjä. Ne, missä lukee "puimuri, moottorisaha, auto, keinu, jopo" ovat öljyvalmistajien öljyjä muihin koneisiin.

Kai se nyt on ihan järkevää, että öljyn valmistaja laittaa esimerkiksi moottoripyörään sopivan tuotteen purkkiin, jossa lukee "käytä tätä moottoripyörääsi".

Jos öljyissä ei lukisi mihin niitä kannattaa laittaa, aina löytyisi niitä surullisenkuuluisia säästäväisiä muusinuijia, jotka laittoivat hienoon moottoriinsa sitä sopimatonta halpaa öljyä - ja siitä alkaa itku.

Eli miten sen nyt ottaa, onkohan moottoripyöriin tarkoitettuja öljyjä vai eikö ole ja onko se vai eikö se ole? *
    Herää pari kysymystä.

Mitä moottoripyöräöljyn (vain ja ainoastaan MP, sehän tässä nyt oli taikasana, muuthan ei käyneet ?) laatuluokituksia on olemassa ?

Kysy vaikka Nesteeltä, Teboililta tai vaikka kukkakaupasta tuosta öljyluokituksesta. Vielä parempi vaihtoehto on käyttää hakua, jos haluaa lukaista miljoonia viestejä öljyjutuista ihan täältä orgelista.

Ihan turhaa alkaa täällä väittelemään suositusta kestoaiheesta kuten"mikä öljy". Jos joku nyt haluaa väkisin käyttää auton öljyä moottoripyörässään niin käyttäköön. Pakko kuitenkaan ei ole koska vaikka öljyn hinta on noussut niin silti öljyfirmoilla on ihan mp-käyttöön suunniteltuja tuotteita olemassa. Ja on turha väittää niiden olevan samoja litkuja autoöljyjen kanssa vaikka luokitus olisi sama...

En nyt sitten ala väittämään etteikö joku auton öljy olisi ihan riittävää. Minusta tällainen on vaan niiiiiiiiiiiiiiiiin turhaa, sian harjaamista.

Minulla, kuten monella muulla Ducatilla ajavalla, on todennäköisesti varaa ostaa öljy kuin öljy koneeseen, niiden hinnoissa on kuitenkin loppupeleissä niin pieni ero. Miksi muutenkaan kikkailla jonkun moottoriöljyn kanssa sen enempää kuin ostaa motskarikaupasta sopiva öljy?

Jep. Renkaissakaan ei ole eroa kun ne kaikki täyttävät samat ece-testit. Eipä...

Lainaa (Jyri @ Syys. 07 2005,10:29) kirjoitti
    Lainaa (pasii @ Syys. 07 2005,09:29) kirjoitti

Herää pari kysymystä.

Kysy vaikka Nesteeltä, Teboililta tai vaikka kukkakaupasta tuosta öljyluokituksesta. Vielä parempi vaihtoehto on käyttää hakua, jos haluaa lukaista miljoonia viestejä öljyjutuista ihan täältä orgelista.

Ihan turhaa alkaa täällä väittelemään suositusta kestoaiheesta kuten"mikä öljy". Jos joku nyt haluaa väkisin käyttää auton öljyä moottoripyörässään niin käyttäköön. Pakko kuitenkaan ei ole koska vaikka öljyn hinta on noussut niin silti öljyfirmoilla on ihan mp-käyttöön suunniteltuja tuotteita olemassa. Ja on turha väittää niiden olevan samoja litkuja autoöljyjen kanssa vaikka luokitus olisi sama...

En nyt sitten ala väittämään etteikö joku auton öljy olisi ihan riittävää. Minusta tällainen on vaan niiiiiiiiiiiiiiiiin turhaa, sian harjaamista.

Minulla, kuten monella muulla Ducatilla ajavalla, on todennäköisesti varaa ostaa öljy kuin öljy koneeseen, niiden hinnoissa on kuitenkin loppupeleissä niin pieni ero. Miksi muutenkaan kikkailla jonkun moottoriöljyn kanssa sen enempää kuin ostaa motskarikaupasta sopiva öljy?

Jep. Renkaissakaan ei ole eroa kun ne kaikki täyttävät samat ece-testit. Eipä...
    Olen kysynyt. Olen saanut asiantuntevia vastauksia.
    Oletko sinä ?
    Olen hakenut Googlella, silläkin löytyy.
    Suhtaudun varauksella.

En väittänyt mitään. Kysyin mielestäni asiaan liittyvän kysymyksen ?
    Pace and Flow
    Aihe on vähän vastaava kuin kumpi on parempaa, Burana vai Ibuxin. Molemmissa on sama vaikuttava aine ja sitä on vieläpä saman verran/nappi. Buranan hinta on vain tuplat. Sokkotestissä voisi olla hajontaa aika lailla, mutta kun otetaan mielikuva mukaan, Burana varmasti kepittää.

"Paras" moottoripyöräöljyn luokitus on japanilainen JASO MA. Se on käytännössä suunnilleen sama kuin API SH lisättynä minimivaatimuksella kitkakertoimestä kytkinlevyjen välissä. Tämä käytännössä ainoastaan sulkee pois ns. "energy conserving" öljyt, joissä on käytetty kitkaa pienentäviä lisäaineita. Mitään sen mystisempää siinä ei ole. Esim uudessa Speed Triplessä käsketään käyttämään MA öljyä.
    KTM 690 Enduro R -15
    Joopa joo, kun vaan tietäis sen "parhaan" öljyn niin olisi niiiin helppoa, itse ratkaisin asian jo kauan sitten kun Mobil 1 tuli markkinoille, sitä olen käyttänyt niin jytä jammussa kuin tuutissa ja erinäisissä myöhemmissä jammun malleissa ja käytän myös ducatissa nyt, ja pelittää, ei ongelmia. <sama kama on myös ollut ja on kaikkien autojeni moottorissa>
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
    Lainaa (jorim @ Syys. 08 2005,16:17) kirjoitti
    Joopa joo, kun vaan tietäis sen "parhaan" öljyn niin olisi niiiin helppoa, itse ratkaisin asian jo kauan sitten kun Mobil 1 tuli markkinoille, sitä olen käyttänyt niin jytä jammussa kuin tuutissa ja erinäisissä myöhemmissä jammun malleissa ja käytän myös ducatissa nyt, ja pelittää, ei ongelmia. <sama kama on myös ollut ja on kaikkien autojeni moottorissa>
    älä ny hyvä mies pilaa sitä italialaista taideteosta jota myös moottoripyöräksi kutsutaan käyttämällä siinä jotakin autoöljyä sillä aidolla ducatikuskilla on oltava sen verran varallisuutta että ostaa öljynsä mp-varaosa/tarvikeliikestä mielellään stormmilta on todella tyhmää säästöä tommonen
    elä ja anna muiden roudata
    Varaa ja schvaraa... turhaa lässytystä moinen. Kuten Jyrikin tuossa sanoi, kukin tulee autuaaksi öljyissään, jotkut jopa snagarin paistinrasvassa. Eikä sitä öljyä sinne mopon sisuksiin nyt niin suuria määriä mene että siitä kannattais jotain periaatekysymystä tehdä, edes pers... pienemmän budjetin kera.

Ittellä on tuossa märkäkytkin-ilmajäähyssä ollut nyt n. 5tkm:n ajan Shellin 15W50 Advancea, pelittäähän tuo. Paremmin pelittää kuin edellisen 5tkm:n samanmerkkinen 10W40, joka meinasi kesällä mennä kuraksi.
    Nyt oiskin taas sopivasti öljynvaihdon ja kausihuollon aika. Eli seuraavaksi voiskin kokeilla vaikka just tuota parjattua Stormin tarjokasta, ihan piruuttaan. Siis nimenomaan sitä vastaava 15W50 mopoöljyä. Sittenpähän tietää taas enemmän ja essonbaarittaa vähemmän.
    Omassa sisällä Mobilin 15W50 MP öljyt ja toinen kannu odottaa vieressä, jos saisi jossain vaiheessa vaihdettua.
    Yamaha XV 1000 TR1
    käytin ennen castrolin gps 10w40 nykyisin castrolin R4 10w50
    koska mielestäni vaihteisto toimii paremmin ja kytkin ei tunnu niinkään tahmealta kun ajaa helteel esmes.stadissa ruuhka aikaan hmmm...miksköhän tyyliin esim.rossi ei käytä autoon tark.öljyjä jammussaan jos ne on niin hyviä?ja minkäs takia sitä sitten castrollit ym. öljyn valmistajat kehittelee kokoajan entistäkin parempia mp öljyjä??
    04 Buell xb12s

Itse olen käyttänyt Motorexia 10w-40 tai 15w-40, itsekin suhtaudun vähän kriittisesti mp-öljyihin mutta kun mun luotto asentaja myy motorexia (synteettistä)6€ litra vaihdettuna,niin eipä tuo enää kallista

Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
    Edellinen 15W-50 toimi minulla paremmin, kuin nykyinen 10W-40. Vaihtee kolahtelee enemmän ja pitää hieman enemmän mekanista ääntä. Ohjekirja kieltää käyttämästä 20W-X -öljyjä. Onkohan se sitten niin paksua, että ei virtaa kunnolla, vai mikä lienee syynä?
    Dixi et animam levavi
    Lainaa (ek@ @ Syys. 30 2005,10:35) kirjoitti
    Edellinen 15W-50 toimi minulla paremmin, kuin nykyinen 10W-40. Vaihtee kolahtelee enemmän ja pitää hieman enemmän mekanista ääntä. Ohjekirja kieltää käyttämästä 20W-X -öljyjä. Onkohan se sitten niin paksua, että ei virtaa kunnolla, vai mikä lienee syynä?
    Tietenkin 15-50 on kuumana jäykempää kuin 10-40.tuo suurempi arvo on öljyn jäykkyys kuumana,eli toi 50.nen on kuumana jäykempää ja siksi loota pelaa sujuvammin.Tuohon rossi viittaukseen tuolla aiemmin sen verran että kyllä kisaöljy on ihan omaa luokkaansa vaikka öljymerkki olisi mikä tahansa.Kisaöljyillähän ei suositella ajettavan kuin yksi kisa per vaihto.Kokeilin kerran ja kahden tonnin jälkeen tuntui kuin kone olis käyny kuivana.Ennen käytin motulv300 15-40,nyt gastrol.motukalla siistimpi käynti,gastrolilla taas löytyy vapaa helpommin valoissa.(ducati 851)
    Ainoa juttu mistä minä huomaan eron öljyjen välillä on vaihteiston toiminta.. Eikös näissä moto-öljyissä ole jotain lisäaineita kytkimelle verrattuna autoöljyihin?

Itselläni oli ensin ties mitä litkua, en tiedä kun olivat koneessa kun pyörän ostin (huollon kuitissa lukee, että Shell- öljyä), vaihteisto kuitenkin paukkui iloisesti ja löysin monta välivapaata.

Seuraavaksi kaadoin koneeseen Shellin Advande Ultra 10W40 ja paukutti edelleen (tosin vähemmän). Tänä kesänä koneessa oli jotain Motorew 15/50- nimistä litkua ja se on toiminut paremmin kuin tuo Shellin 10W40, tosin laatikko paukkuu edelleen. Parempaan suutaan on kuitenkin jatkuvasti menty. Ensi kesäksi on tarkoitus laittaa koneeseen Shellin Advance Ultra 15W50.. josko sitten jo toimisi nätisti.
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
    Lainaa (Antti80 @ Loka. 03 2005,00:23) kirjoitti
    Eikös näissä moto-öljyissä ole jotain lisäaineita kytkimelle verrattuna autoöljyihin?
    Tuo on juuri se kysymys, johon kellään ei tunnu olevan vastausta. Siis faktaa, ei uskomuksia tai valmistajan uskotteluita..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Lainaa (Earthend @ Loka. 03 2005,08:10) kirjoitti
    Lainaa (Antti80 @ Loka. 03 2005,00:23) kirjoitti
    Eikös näissä moto-öljyissä ole jotain lisäaineita kytkimelle verrattuna autoöljyihin?
    Tuo on juuri se kysymys, johon kellään ei tunnu olevan vastausta. Siis faktaa, ei uskomuksia tai valmistajan uskotteluita..
    Esim JASO MA:ssa määritellään minimi kitkakerroin märkäkytkimelle. Tällä varmistetaan, ettei kytkin luistaisi öljyn takia. Saman asian hoitavat mm Allison C4 ja Caterpillar TO-2 luokitukset, jotka tavallaan koskevat raskaan kaluston automaattilaatikoita ja työkoneiden märkäjarruja, joissa on toimintaperiaate vähän vastaava kuin motskarin kytkimessä.

En tiedä, onko olemassa varsinaisia lisäaineita, jotka parantavat kytkimen toimintaa, mutta ainakin nuo luokitukset estävät kitkaa pienentävien lisäaineiden käytön eli ns "energy conserving" luokituksen oljyt, joita eivät suosittele pyörävalmistajatkaan. Moottoripyörän märkäkytkin on sinällään suunniteltu toimimaan ihan tavallisella moottoriöljyllä, sillä muunlaista ei kovin montaa vuotta ole kaupasta saanutkaan ja pyörillä on ajettu sentään vuosisadan verran. Tuo kitkaa pienetävien lisäaineiden tuleminen sotki pakkaa ehkä kymmenisen vuotta sitten.

KTM 690 Enduro R -15
  27.  
    Ainakin täyssynteettisissä pyörään tarkoitetuissa moottoriöljyissä on pakko olla jokin lisäaineistus. Tavallisella mobil1 rally formulalla palaa levyt ekassa lähdössä.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12