Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
  1. #1
    Tuli sitten vaihdettua veturi nollaviis malliseen Hornet 900 mopottimeen. Tältä palstalta ei pikaisella vilkaisulla paljoa tarinoita isommista horneteista löytynyt. Eli onkos täällä paljonkin kyseisen pelin omistajia. Kommentteja laitteesta olisi kiva kuulla, samaten tiedot mahdollisista ongelmakohdista. Samaten modaukset kiinnostavat? onko putkien vaihdosta ja säädöstä kokemuksia?
    DT125->XV535->VFR750F (+CB500)->VTR1000F->CB900F Hornet->ei mitään
  2. #2
    Mullon -04 mallinen 919, hyvä peli ilman ongelmia 21000km
  3. #3
    Ja taalla -03. Ei ongelmia mutta ei viela saisikaan... Kilometreja vasta 12tkm
    "modauksia" putket vaihdettu Bos hiilariponttoihin, en osaa sanoa tuliko eroa kun en alkuperaisilla ole metriakaan ajanut. Aanet noissa on aika miedot, ei taida alkuperaisista paljon erota.
    Crashpadit laitoin varmuuden vuoksi, onneksi ei ole viela tarvittu. Ja eteen heitin pienen hiilari lipan, vahan kivampi ajella kovaa matkavauhtia. Tietty eihan tuo nyt mikaan matkapyora ole.
    Ja takaratas vaihtui 2 piikkia isompaan. Parempi madella kaupunkiruuhkassa.
    Kaupungissa alavaanto on kiva, lahtee ihan mukavasti pieniltakin kierroksilta. Kevyempihan tuo saisi olla, vaimolla 600 hornetti ja jotenkin odotin etta pyora olisi ollut 6 satku kunnon potkulla, mutta nuo on kaksi eri pyoraa. Isohornetti on huomattavasti hmm, isompi? Pikkuhornetti on pieni ja nappara, mutta konetta saa kierrattaa sikana ennenkun mitaan tapahtuu.
    Mutta, paaasiassa kiva pyora, en ole vaihtoa harkinnut.
  4. #4
    Hep!

    Täällä '04 saksanversio ulkomaantuomisina. Erona "suomalaiseen" on katti - vai joko tuossa '05 -mallissa on Suomessakin?

    Muutoksia ei ole muita kuin PC ja Sato Racingin sliparit. Tilasin jenkeistä, noita putkia ei taida Suomesta saadakaan? Täytyy sanoa että olen erittäin tyytyväinen - äänet ovat ainakin minun korvaani erittäin hyvät, eivät kuitenkaan niin kovat että siniset ystävämme kiinnostuisivat liikaa Eikä tule joka kulmassa vastaan

    Säädön jälkeen tulokseksi tuli 100,47hp ja 86,64Nm - takapyörältä luonnollisesti. Vääntö ja teho paranivat koko kierrosalueella.

    Talvella sitten vuorossa kaikenlaista ulkonäkökikkailua, jos aikaa on

    Käykääpäs muuten katsomassa www.919.org ,ellei ole jo tuttu.
    Try again. Fail again. Fail better.
  5. #5
    Lainaa (Fin @ Elo. 02 2005,15:12) kirjoitti
    Tietty eihan tuo nyt mikaan matkapyora ole.
    Mihin perustat tuon väitteesi?

    Nimimerkillä SS1000 ajettu ja torstaina meinasin ajelehtia Norjaan, tarkalleen tuonne klik
  6. #6
    Kokemukseen? Viime kesana kun kavin pyoralla Gardalla ja tullessa ajeltiin takaisin Mynkkeniin 150-160 mittarinopeutta, oli niska ja hartiat ihan jumissa kotiin paastya. Ja itavallassa tuli lunta niskaan toukokuun lopussa!
    Vanhalla mopottimella (cbr1000f) myoskin ss1000 suoritettu ja sen lenkin jalkeen oisi hyvin viela voinut heittaa toisen samanlaisen peraan.
    Mutta kun tulee viikonloppuisin kaytya alpeilla mutkateita kaahaamassa, niin mieluummin hornetti kuin cebari, kunhan pysytaan pikkuteilla eika ajeta siirtymia pitkaan baanalla.
  7. #7
    Lainaa (Luolis @ Elo. 02 2005,17:07) kirjoitti
    Hep!

    Täällä '04 saksanversio ulkomaantuomisina. Erona "suomalaiseen" on katti - vai joko tuossa '05 -mallissa on Suomessakin?

    Muutoksia ei ole muita kuin PC ja Sato Racingin sliparit. Tilasin jenkeistä, noita putkia ei taida Suomesta saadakaan? Täytyy sanoa että olen erittäin tyytyväinen - äänet ovat ainakin minun korvaani erittäin hyvät, eivät kuitenkaan niin kovat että siniset ystävämme kiinnostuisivat liikaa * Eikä tule joka kulmassa vastaan *

    Säädön jälkeen tulokseksi tuli 100,47hp ja 86,64Nm - takapyörältä luonnollisesti. Vääntö ja teho paranivat koko kierrosalueella.

    Talvella sitten vuorossa kaikenlaista ulkonäkökikkailua, jos aikaa on *

    Käykääpäs muuten katsomassa www.919.org ,ellei ole jo tuttu.
    Rekisteri otteessa ei muistaakseni ainakaan ole mainintaa katista. Ohjekirjassa siitä taas muistaakseni puhutaan, mutta ainakaan mitään isompaa pönttöä en putkistossa huomannut.

    Äänipuolen muutos hivenen itseäkin houkuttaisi, mutta kai se täytyy toistaiseksi tyytyä vakio soundeihin. Yllättävä miedot tehot takaselle tullut sulla. Mikä penkki oli kyseessä? Vertaan tässä vaan veturiini, joka on hornaa 2kw heikompi hondan mukaan ja sain sillä takafillarille 105,5hv penkissä ja kiinni oli e-hyväksytyt sliparit ja suutinsatsi.

    tuo 919.org sivusto on ihan mielenkiintoinen uusi tuttavuus.

    Kuvien perusteella en ole horneteissa huomannut etupumpuissa säätöruuveja. Onko teillä. Omassani on siniset iskarin yläpäät ja niissä on jousen esijännnityksen ja paluuvaimennuksen säätö, vastaavia ei noissa kuvissa ole silmään osunut.
    DT125->XV535->VFR750F (+CB500)->VTR1000F->CB900F Hornet->ei mitään
  8. #8
    Lainaa (HeadCase @ Elo. 03 2005,16:42) kirjoitti
    Rekisteri otteessa ei muistaakseni ainakaan ole mainintaa katista. Ohjekirjassa siitä taas muistaakseni puhutaan, mutta ainakaan mitään isompaa pönttöä en putkistossa huomannut.

    Yllättävä miedot tehot takaselle tullut sulla. Mikä penkki oli kyseessä? Vertaan tässä vaan veturiini, joka on hornaa 2kw heikompi hondan mukaan ja sain sillä takafillarille 105,5hv penkissä ja kiinni oli e-hyväksytyt sliparit ja suutinsatsi.

    Kuvien perusteella en ole horneteissa huomannut etupumpuissa säätöruuveja. Onko teillä.
    Omassa ohjekirjassani katista puhutaan aivan viimeisellä sivulla, koskien nimenomaan saksanmallia (G).

    Ja penkki oli KX-Centerin dyno Tampereella. Enpä tiedä mistä johtuu, toivottavasti ei ole Hornetissa vikaa * No, Hornetista ei taida kovin kummoisia huipputehoja saadakaan ilman vähän radikaalimpia muutoksia. Taitaa olla veturissa enemmän potentiaalia, ja onhan tuossa isompi konekin. Onko muilla esittää penkkituloksia isosta Hornetista, olisi kiva vertailla...

    Eikä ole säätöruuveja, ei. Muistaakseni 2004 saivat vihdoin säädettävän etupään jenkkimarkkinoille, mutta ilmeisesti tänä vuonna on sitten täälläkin? Vai ostitko käytettynä?
    Try again. Fail again. Fail better.
  9. #9
    Oma hornani on kuten tuolla ekassa viestissä sanoin -05 vuosimallia. Kyseessä on "suomi-mopo", mutta ostin sen noin kuukauden käytettynä.

    Tuo säädettävä etupää oli uutta tietoa. Ihmettelin kun netistä löydetyissä kuvissa ei ollut ikinä samanlaiset nuo etupumppujen yläpäät. Onneksi löysin siis tämänvuotisen, ehdin jo hetken etsiä 03-04 mallisia. Laitan kuvia kunhan saan ensin ne otettua, mutta säätöruuvit on samanlaiset kun esim. veturissa oli.

    Sitten tuohon dyno asiaan. Omat veturini tehot oli mitattu tampereen bikedoctorilla. Mitä nyt on juttuja kuullut KX-Centterin penkistä tulee järjestäen hieman (noin 3-6hv) pienempiä tuloksia. Eli onhan toi tuloksesi ihan ok, varsinkin kun kyseessä ei ole ihan suorat vaimentimet.
    DT125->XV535->VFR750F (+CB500)->VTR1000F->CB900F Hornet->ei mitään
  10. #10
    Tassa ehka paras webbisaitti hakea tietoa Hornetista. http://www.hondahornet.co.uk
    Tosi aktiivinen keskusteluryhma ja hyvia kuvia modatuista horneteista.

    Ja siellakin sanottu, en tosta koneesta saa oikeen lisatehoa irti ilman tosi radikaaleja muutoksia.
    Sivuilla kylla on porukka repinyt 140 hp:n tehoja, mutta vaihtoon menny kannet ja nokat yms.

    Mulla lukee rek. otteessa etta on katti, pyora oli -03. Sliparit vaihdettu, mutta ei ne ainakaan katsastuksessa niista valittaneet kun on E hyvaksytyt, eikos tuo kat ole koneen alla ennen ponttoja? Eli pitaisi olla viela paikallaan?
  11. #11
    Lainaa (HeadCase @ Elo. 04 2005,07:59) kirjoitti
    Oma hornani on kuten tuolla ekassa viestissä sanoin -05 vuosimallia. Kyseessä on "suomi-mopo", mutta ostin sen noin kuukauden käytettynä.

    Sitten tuohon dyno asiaan. Omat veturini tehot oli mitattu tampereen bikedoctorilla. Mitä nyt on juttuja kuullut KX-Centterin penkistä tulee järjestäen hieman (noin 3-6hv) pienempiä tuloksia. Eli onhan toi tuloksesi ihan ok, varsinkin kun kyseessä ei ole ihan suorat vaimentimet.
    Kyllä, huomasin sen olevan '05 mallia, mutta sehän ei merkitse sitä etteikö se voisi olla elokuussa jo toisella omistajalla Kuten taitaa nyt siis ollakin. Edellinen omistaja ei pumppuja kuitenkaan ole vaihtanut, nimittäin kun oikein tarkasti katsoin Hondan sivuilta nollavitosen kuvaa, niin siniset yläpään ruuvithan siinä on! Nyt jonkinverran harmittaa kun ei ehtinyt tämän vuoden mallia saamaan.

    Ok, hyvä tietää tuo dynohomma... Ja onko noita slipareita tosiaan myynnissä ihan kokonaan ilman vaimennustakin? Ei siis customien pölynimurinputkia, vaan sporttipyörien vaimentimia? Enpä ole tainnut yhtäkään nähdä... tai kuulla *

    Lainaa (Fin @ Elo. 04 2005,11:20) kirjoitti
    Ja siellakin sanottu, en tosta koneesta saa oikeen lisatehoa irti ilman tosi radikaaleja muutoksia.
    Sivuilla kylla on porukka repinyt 140 hp:n tehoja, mutta vaihtoon menny kannet ja nokat yms.

    eikos tuo kat ole koneen alla ennen ponttoja? Eli pitaisi olla viela paikallaan?
    Joo, konehan sinänsä on sama kuin '98 CBRssä, joten tehoja on kyllä luvassa jos viitsii vaihtaa osia keskenään. Rajoittavaksi tekijäksi tullee myöskin ruisku. Itse taidan enemmän pitää tuosta alaväännöstä...

    Katti taitaa olla putkessa siinä takaswingin kohdalla. En ainakaan keksi möhkylälle mitään muutakaan selitystä?
    Try again. Fail again. Fail better.
  12. #12
    Lainaa (Luolis @ Elo. 04 2005,15:37) kirjoitti
    Edellinen omistaja ei pumppuja kuitenkaan ole vaihtanut, nimittäin kun oikein tarkasti katsoin Hondan sivuilta nollavitosen kuvaa, niin siniset yläpään ruuvithan siinä on! Nyt jonkinverran harmittaa kun ei ehtinyt tämän vuoden mallia saamaan.

    Ok, hyvä tietää tuo dynohomma... Ja onko noita slipareita tosiaan myynnissä ihan kokonaan ilman vaimennustakin? Ei siis customien pölynimurinputkia, vaan sporttipyörien vaimentimia? Enpä ole tainnut yhtäkään nähdä... tai kuulla *

    Lainaa (Fin @ Elo. 04 2005,11:20) kirjoitti
    eikos tuo kat ole koneen alla ennen ponttoja? Eli pitaisi olla viela paikallaan?
    Joo, konehan sinänsä on sama kuin '98 CBRssä, joten tehoja on kyllä luvassa jos viitsii vaihtaa osia keskenään. Rajoittavaksi tekijäksi tullee myöskin ruisku. Itse taidan enemmän pitää tuosta alaväännöstä...

    Katti taitaa olla putkessa siinä takaswingin kohdalla. En ainakaan keksi möhkylälle mitään muutakaan selitystä?
    Juu, ei noita etupumppuja vaihdettu ole. Kiinnosti vaan tietää mihin vuosimalliin säädöt ovat tulleet. Itse tiirailin jo aiemmin noita hondan(brandtin) sivuja ja siinä punaisessa hornassa siniset pumppujen yläpäät erottuu paremmin, liekö sitten musta vanhempi kuva kun siinä niitä ei huomaa.
    Samaten noiden kuvien perusteella eroa on jarrusatuloiden värissä. Vaikka oma hornani on musta sen jarrusatulat ovat kultaiset kuten tuossa kuvan punaisessa mallissa. Tämäkin puoltaa sitä, että mustan hornetin kuva on vanhemmasta pyörästä.

    Noilla suorilla vaimentimilla en tarkoittanut siiis ihan suoria vaan ns. absorptio (vaimikälieolikaan) vaimentimia, eli niitä missä on suora reikäputki läpi ja villat ympärillä. Veturissani oli meinaan kammiovaimentimet ja penkkimiehen mukaan niiden takia hävisi noin 5 hepoa, mutta toisaalta ei tarvinnut pitää bilsomeita korvissa, radalla ei tullut äänestä ongelmia ja silti äänet oli vakiota paremmat.

    Varmistin asian ja rekisteriotteessa ei ole katista halaistua sanaa. Takaswingin yläpuolella pystyynnousevassa putkessa on tosin tollainen nyrkkiä vähän pienempi mötti, joka voisi siis katti olla.

    Tarkoitukseni ei ollut tuota konetta alkaa virittämään. Korkeintaan äänien parannus putkistolla ja sitten seokset kohdalleen pc:llä, mutta sekin taitaa jäädä kun en ole valmis melusta niin paljoa maksamaan
    Moottorin vääntö ja käytös ovat kovasti mieleeni. Pyörällä pystyy helposti cruisaileen kaupungissa 2500rpm etc. Ei voi kun tykätä.
    DT125->XV535->VFR750F (+CB500)->VTR1000F->CB900F Hornet->ei mitään
  13. #13
    Lainaa (HeadCase @ Elo. 04 2005,22:54) kirjoitti
    Samaten noiden kuvien perusteella eroa on jarrusatuloiden värissä. Vaikka oma hornani on musta sen jarrusatulat ovat kultaiset kuten tuossa kuvan punaisessa mallissa. Tämäkin puoltaa sitä, että mustan hornetin kuva on vanhemmasta pyörästä.

    Noilla suorilla vaimentimilla en tarkoittanut siiis ihan suoria vaan ns. absorptio (vaimikälieolikaan) vaimentimia,

    Tarkoitukseni ei ollut tuota konetta alkaa virittämään. Korkeintaan äänien parannus putkistolla ja sitten seokset kohdalleen pc:llä, mutta sekin taitaa jäädä kun en ole valmis melusta niin paljoa maksamaan *
    Moottorin vääntö ja käytös ovat kovasti mieleeni. Pyörällä pystyy helposti cruisaileen kaupungissa 2500rpm etc. Ei voi kun tykätä.
    Tuon jarrusatuloiden väri on 2005 vuoden muutos.

    Ja noita Saton vaimentimia ei kyllä enää yhtään suoremmiksi saa jos meinaa kiinnittää ne alkuperäisiin putkiin, ainoa mikä taipuu on vaimentimen liitosputki... Yhtään kammiota noissa ei ole.

    Moottori on kyllä niin hyväluontoinen kuin voi olla. Olin tyytyväinen ennen säätöä, ja noilla putkilla ja PCllä olen vieläkin tyytyväisempi. Laitoin tänne pari kuvaa pyörästä noilla pöntöillä, ja dynokäyrän. Tuossa käyrässä on siis tilanne Satoilla ennen ja jälkeen PC:n säädön. Vakioputkilla en ole dynossa käynyt, eikä KX-Cssäkään oltu vielä yhtään 900 Hornettia penkitetty ennen minua, kuussatku kylläkin.

    Mutta tyytyväinen olen minäkin
    Try again. Fail again. Fail better.
  14. #14
    Muuten jokseenkin rauhallinen Hornetti saa kummasti uutta luonnetta,kun siihen duunaa turbon.Suosittelen!
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  15. #15
    Lainaa (cool´eri @ Elo. 06 2005,16:30) kirjoitti
    Muuten jokseenkin rauhallinen Hornetti saa kummasti uutta luonnetta,kun siihen duunaa turbon.Suosittelen!
    Kuulinkin huhun että joku oli tällaisen nähnyt *
    Pistäppä vähän lisää infoa projektista, kiinnostaa helkutin paljon
    Try again. Fail again. Fail better.
  16. #16
    Turbo projekti kiinnostaa, vaikka tuskin sellaista itse tulee ikinä lähdettyä tekemään..... eli infoa/linkkiä kiitos.

    Taisit luolis olla perjantaina Vehoniemessä. Ainaki siellä olis yks horna saton putkilla, jota tuli katseltua.

    btw. -05 mallin eroja... emäntä huomasi vielä lisää... mittariston kupit on kromattu uudessa mallissa.



    DT125->XV535->VFR750F (+CB500)->VTR1000F->CB900F Hornet->ei mitään
  17. #17
    Lainaa (HeadCase @ Elo. 07 2005,14:48) kirjoitti
    Taisit luolis olla perjantaina Vehoniemessä. Ainaki siellä olis yks horna saton putkilla, jota tuli katseltua.

    btw. -05 mallin eroja... emäntä huomasi vielä lisää... mittariston kupit on kromattu uudessa mallissa.
    Pitää paikkansa, kävin kahvilla... Alkuperäinen tarkoitus oli kylläkin vihdoin todeta miltä ne letut maistuvat, mutta eivätpä tietenkään tällä kertaa paistaneet

    Pitäisi varmaan viritellä johonkin .org -merkki, niin olisi tuo meikäläisen bongaaminen helpompaa
    Try again. Fail again. Fail better.
  18. #18
    Lainaa (Luolis @ Elo. 07 2005,02:28) kirjoitti
    Lainaa (cool´eri @ Elo. 06 2005,16:30) kirjoitti
    Muuten jokseenkin rauhallinen Hornetti saa kummasti uutta luonnetta,kun siihen duunaa turbon.Suosittelen!
    Kuulinkin huhun että joku oli tällaisen nähnyt
    Pistäppä vähän lisää infoa projektista, kiinnostaa helkutin paljon
    Keskeneräinen projekti saattaa ens tiistaina pyörähtää Tampereella,Pyynikillä ja seksiviikkona Turussa.Säävaraus tietty.
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  19. #19
    Lainaa (Fin @ Elo. 03 2005,10:33) kirjoitti
    Kokemukseen? Viime kesana kun kavin pyoralla Gardalla ja tullessa ajeltiin takaisin Mynkkeniin 150-160 mittarinopeutta, oli niska ja hartiat ihan jumissa kotiin paastya. Ja itavallassa tuli lunta niskaan toukokuun lopussa!
    Vanhalla mopottimella (cbr1000f) myoskin ss1000 suoritettu ja sen lenkin jalkeen oisi hyvin viela voinut heittaa toisen samanlaisen peraan.
    Mutta kun tulee viikonloppuisin kaytya alpeilla mutkateita kaahaamassa, niin mieluummin hornetti kuin cebari, kunhan pysytaan pikkuteilla eika ajeta siirtymia pitkaan baanalla.
    Noniin, Norjassa on käyty. 3205km tyttö takapenkillä ja kaikki romutkin vielä kulkivat mukana. Tankkilaukku + tavararulla ja rinkka mopoon sidottuna - että silleen. Kauniin pyörän muotoja ei sovi pilata millään laukkutelineillä, muovilaukuista nyt puhumattakaan.



    Jos ei Hornet kelpaa matkapyöräksi vika on kuljettajassa, me vedettiin Helsingistä Ivaloon kertarykäsyllä (1128km) ja porukat Vesisaaressa tosin piti meitä vähän outoina
  20. #20
    Lainaa (cool´eri @ Elo. 07 2005,18:40) kirjoitti
    Keskeneräinen projekti saattaa ens tiistaina pyörähtää Tampereella,Pyynikillä ja seksiviikkona Turussa.Säävaraus tietty.
    Perskele .. olin Pyynikillä, mutta kavereille jutustellessa meni aikaa paljon ja lähdin siitä äkkiä kotiopäin ja taisin nähdä sut parkissa siinä alamäessä. Luonto ei antanut enään periksi tehdä u-käännöstä *
    Noh toivottavasti vielä joskus ollaan samassa paikassa samaan aikaan.



    DT125->XV535->VFR750F (+CB500)->VTR1000F->CB900F Hornet->ei mitään
  21. #21
    Lainaa (HeadCase @ Elo. 11 2005,10:42) kirjoitti
    Perskele .. olin Pyynikillä, mutta kavereille jutustellessa meni aikaa paljon ja lähdin siitä äkkiä kotiopäin ja taisin nähdä sut parkissa siinä alamäessä. Luonto ei antanut enään periksi tehdä u-käännöstä *
    Noh toivottavasti vielä joskus ollaan samassa paikassa samaan aikaan.
    Luulisin että näit meikäläisen - olin itsekin siellä turbohornettia etsimässä, mutta eipä tainnut olla paikalla.

    Sisäpiirin tiedon mukaan seuraavina viikkoina saattaa projekti sinne tiensä löytää
    Try again. Fail again. Fail better.
  22. #22
    Tänä viikonloppuna olis tarkoitus mennä Räyskälään.Vittu,kun nyt ei taas satais
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  23. #23
    Lainaa (cool´eri @ Elo. 12 2005,19:58) kirjoitti
    Tänä viikonloppuna olis tarkoitus mennä Räyskälään.Vittu,kun nyt ei taas satais
    Saattaa olla että on viikonloppuna vähän kauniinpaa. Olisi korkea aika taas...
    Try again. Fail again. Fail better.
  24. #24
    Nostetaas tätäkin vähän ylöspäin Onko kukaan hommannu ohjausiskaria isoon herhiläiseen? Jos olette niin mistä olette moisen hommannu ja minkä merkkisen ja mihin hintaan? Stormilta saa Bitubon iskaria mutta hintakin on suolainen 399e...
  25. #25
    Nuo etupään säädot tulivat 900 Hornetiin 2004 alkaen. 2002-2003 pyörät on vielä ilman.
  26. #26
    Hmm... Voisipa herätellä ihan ansiokasta topiccia. Varmaan jo täälläkin pyörii enemmän 919 hemmoja.

    Rupeaako muilla ajokamat tuoksumaan pakokaasulle? Huomasin, että aiempien mopojen kanssa on selvinnyt melko raikkaalla takilla mutta nyt 900 Hornetin myötä on alkanut tulemaan vähän tuoksuja. Samalla kun tässä on vielä olut mielessä uudet sliparit niin saisikohan sieltä hieman apua esim. laittamalla jokusen sentin pidemmät pöntöt. Kesällä tulee mm. työajoa paljon niin voisi olla parempi vähän miedommat käryt.

    Jotenkin tuntuu, että on myös bensa kelvannut näin kevätajoilla, pyörä täysin orkkiskunnossa. Tarkkoja tuloksia kulutuksesta en ole nyt mittaillut mutta tankilla käydessä laskeskelin sellaista n. 7 litraa sataselle. Arvelin, että käynee hiukan rikkaalla. Oiskohan viileässä säässä syytä? Moottorin lämmötkin ovat vain hikisesti normaalin (pitkä valkea kaari) alarajalla. Kaupunkiajossakaan ei meinaa lämmetä. Toisaalta ei ole mitään ongelmiakaan ollut.
  27. #27
    Lainaa (Turder @ Huhti. 09 2007,19:11) kirjoitti
    Hmm... Voisipa herätellä ihan ansiokasta topiccia. Varmaan jo täälläkin pyörii enemmän 919 hemmoja.

    Rupeaako muilla ajokamat tuoksumaan pakokaasulle? Huomasin, että aiempien mopojen kanssa on selvinnyt melko raikkaalla takilla mutta nyt 900 Hornetin myötä on alkanut tulemaan vähän tuoksuja. Samalla kun tässä on vielä olut mielessä uudet sliparit niin saisikohan sieltä hieman apua esim. laittamalla jokusen sentin pidemmät pöntöt. Kesällä tulee mm. työajoa paljon niin voisi olla parempi vähän miedommat käryt.

    Jotenkin tuntuu, että on myös bensa kelvannut näin kevätajoilla, pyörä täysin orkkiskunnossa. Tarkkoja tuloksia kulutuksesta en ole nyt mittaillut mutta tankilla käydessä laskeskelin sellaista n. 7 litraa sataselle. Arvelin, että käynee hiukan rikkaalla. Oiskohan viileässä säässä syytä? Moottorin lämmötkin ovat vain hikisesti normaalin (pitkä valkea kaari) alarajalla. Kaupunkiajossakaan ei meinaa lämmetä. Toisaalta ei ole mitään ongelmiakaan ollut.
    Mulla v.2002 900 hornet,35000km huoltohist&kaikki ok! Ei haise vaatteet,mutta mistä helvetistä se ihme haju tulee aina käynnistäessä? Se tulee jostakin moottorista,nenääni käyttäen olen koittanut paikallistaa,palaako tiivisteet,onko lintu kuallu pytyn päälle or what?,ei ole vuotoja,moottori on puhdas jne.
    Vai onko se vain ominaisuus? Haju ei häiritse ajaessa,tietenkin ilmavirta sen huuhtoo.Jos en löydä syytä,tai jos se kuuluu asiaan,vai tuleeko musta vainoharhainen,loppujen lopuksi?
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  28. #28
    Tuo aiemmin mainitsemani pakokaasun haju ajovarusteissa ei taida olla ihan kaikkien ongelma vaikkakin moni siitä on puhunut. Lueskelin aiemmin tätä Honda osiota ja joku muukin siitä mainitsi ja samoja juttuja olen nyt lukenut mm. parilta jenkkifoorumilta. Varmaankin kuljettajan koko ja asento vaikuttaa. Pitäisi olla joku tuulitunneli... Menin ihan asioikseni ajamaan kostealle ja osin kuraiselle tielle ja takin selkämys oli jo lyhyen lenkin jälkeen aivan ravassa. Tuohon pakokaasu ongelmaan oli joku ratkaissut n. 8 senttiä pidemmillä änkkäreillä mutta siinähän jo pyörän ulkonäkö kärsii.

    Tuosta starttikärystä, mulla sitä ei ole. Oisko siellä jotain aineita kuivanut esim. pesun/vahauksen jälkeen moottoriin tai pakoputkistoon? Tai joku huohotusletku, tulpanjohto ym. koskettaa kuumenevaa osaa? Tai sitten normaalia luulotautia, esiintyy itse kullakin
  29. #29
    Lainaa (adrenaliini @ Huhti. 11 2007,03:03) kirjoitti
    mutta mistä helvetistä se ihme haju tulee aina käynnistäessä?
    Tuli vielä mieleen, että oletko vaihtanut öljyt ja suodatimen äskettäin? öljypropusta voi valua öljyä pakoputkistoon ja etenkin suodattimen vaihdossa öljyä valuu pakokäyriin ja se käryää vähän siellä, vaikka pyyhkisi silmämääräsesti kaiken pois.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Turder @ Huhti. 11 2007,19:00) kirjoitti
    Lainaa (adrenaliini @ Huhti. 11 2007,03:03) kirjoitti
    mutta mistä helvetistä se ihme haju tulee aina käynnistäessä?
    Tuli vielä mieleen, että oletko vaihtanut öljyt ja suodatimen äskettäin? öljypropusta voi valua öljyä pakoputkistoon ja etenkin suodattimen vaihdossa öljyä valuu pakokäyriin ja se käryää vähän siellä, vaikka pyyhkisi silmämääräsesti kaiken pois.
    Huollosta tuli 2vko sitten,mutta haju oli jo ennen sitä.Mutta just nyt starttasin sisällä hallissa,nenä viisti moottorin kylkeä kunnes kuumeni ,mutta paikallistin tuoksun elikkäs käryn,pakoputken,käyrien päältä. Elikkäs joo,se on tosiaankin liuotin pesua tai vahaa jota on sinne huonosta huuhtelusta jäänymmä! Ja sepä tietty palanu pintaan kiinni ja aiheuttaman monenlaisia mielikuvia talitiaisen hennosta mutta palaneesta kropasta aina moottorivikaan joka johtaa ennenaikaiseen laukeamiseen
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen