Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
    Ei löytynyt haulla kyseisestä asiasta.

Eli onko muilla ollut hämärää öljynpaineen merkkivalon syttymistä vesisateen aikana taikka pyörän huolellisen pesun jälkeen.

Mulla se tuota tahtoo tuolloin aina vilkutella ja kyllä se vaan säikäyttää Olis kiva korjata tuo ilmeisesti kosmeettinen haitta pois. onko kyse jonkun liittimen kastumisesta vai?
    Niin ja pitääkö sen valon syttyä aina ennen käynnistystä kun laittaa virrat päälle.. kun mulla se ei sitä tee?

edit: typoja

Ducati SS900FF -02
    Kyllä mulla ainakin ss750 mallissa öljyvalo syttyy ennen käynnistystä,eikä siihen ole kosteus vaikuttanut.Vapaan merkkivalo on joskus hukassa kosteuden takia mutta sekin korjaantuu aika pian.
    Aprilia Rsv Tuono
    jepulis.Mun edellisessä 750 ss:ssä oli sama häiriö.
    Vian paikallistin öljynpaine anturin päästä.Se "kumilärppy" siinä liittimen päässä päästi kosteutta sisään sateella ja maadotti anturin,valo syttyi aikaajoin.
    Tarkista onko tiiviste haurastunut tai revenny.
    Lainaa (bikerjerk @ Heinä. 25 2005,10:24) kirjoitti
    jepulis.Mun edellisessä 750 ss:ssä oli sama häiriö.
    Vian paikallistin öljynpaine anturin päästä.Se "kumilärppy" siinä liittimen päässä päästi kosteutta sisään sateella ja maadotti anturin,valo syttyi aikaajoin.
    Tarkista onko tiiviste haurastunut tai revenny.
    Tuo pitänee tarkastaa ensimmäiseksi.
    Vaikuttaa juuri tuollaiselta vialta koska se ei siis pala täydellä kirkkaudella vaan hehkuu silleen himmeesti ja vauhdin kasvettua sitten häipyy pois.

Vielä kun keksis, että miksi minulla se valo ei aina pala ennen starttia.
    Ducati SS900FF -02
    Tuo kosteusongelma on valitettavasti aika yleinen varsinkin Monster malleissa. Jos pesee pyörän painepesurilla menee siitä anturin tiivistekumin välistä vesi sisään ja aiheuttaa ko. ongelman. Jos tällaista ilmenee sateella on anturi syytä vaihtaa, koska silloin se kumi on vioittunut. Tietysti kumin voi myös korjata.

Apu asiaan on kuitenkin se, että pesun jälkeen ottaa anturin irti ja puhaltaa paineella sen "kolon" kuivaksi.
    Lainaa (Nikke31 @ Heinä. 25 2005,13:19) kirjoitti
    Tuo kosteusongelma on valitettavasti aika yleinen varsinkin Monster malleissa. Jos pesee pyörän painepesurilla menee siitä anturin tiivistekumin välistä vesi sisään ja aiheuttaa ko. ongelman. Jos tällaista ilmenee sateella on anturi syytä vaihtaa, koska silloin se kumi on vioittunut. Tietysti kumin voi myös korjata.

Apu asiaan on kuitenkin se, että pesun jälkeen ottaa anturin irti ja puhaltaa paineella sen "kolon" kuivaksi.
    Voiskohan sitten olla, että koko anturi olis jo menny rikki kun ei enää syty se valo kun laittaa virrat päälle..

Pitää illemmalla tutkiskella. *

Ainiin.. Onko Hailac ainoa paikka mistä saa esim polttimoita nuihin toisiin merkkivaloihin.. Esim. Polttoaineen merkkivalo?
    Nimim: kaksi kertaa jo menovesi loppunu kesken *
    Ducati SS900FF -02
    Koitappa etsiä noita täältä ties vaikka onnistaisi
    Kirjottelet hakuun esim sensor jne...

Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
    Lainaa (Jake82 @ Heinä. 25 2005,15:56) kirjoitti
    Koitappa etsiä noita täältä ties vaikka onnistaisi
    Kirjottelet hakuun esim sensor jne...
    Kiitokset

Tuota tulee työn puolesta selattua mutta ei tullu mieleen, että vois tuolta löytyä jotain mopoiluun liittyvää
    Ducati SS900FF -02
    Hmm. No eilen sitten käytin katteet poissa laittaakseni uuden polttimon tuohon polttoaineen varoitusvaloon, mutta vika ei korjautunutkaan sillä.. *onkohan senkin anturi paskana. Mitenkähän tuon vois testata?

Niin ja edelleen härnää tuo öljynpaineen valokin.. en kyllä edes löytäny, että missä sen anturi on *
    Olis kiva saada tollaset pikkuset sähköviat korjattua, niin vois ajella kevein mielin *
    Ducati SS900FF -02
    Eikös se öljynpaineen merkkivalon anturi ole siinä koneen oikealla puolella, öljyntäyttökorkin vieressä? törröttää siitä ylöspäin.
    Happy with what you have to be happy with.
    Lainaa (Petri @ Heinä. 28 2005,12:55) kirjoitti
    Eikös se öljynpaineen merkkivalon anturi ole siinä koneen oikealla puolella, öljyntäyttökorkin vieressä? törröttää siitä ylöspäin.
    Ai.. sain jostain sellasen käsityksen että se olis lämpöanturi. Mulla kun on täyskatettu tuo mopo, niin tuskaisia on nuo pienimmätkin operaatiot
    Ducati SS900FF -02
    Lainaa (viper78 @ Heinä. 28 2005,12:59) kirjoitti
    Lainaa (Petri @ Heinä. 28 2005,12:55) kirjoitti
    Ai.. sain jostain sellasen käsityksen että se olis lämpöanturi. Mulla kun on täyskatettu tuo mopo, niin tuskaisia on nuo pienimmätkin operaatiot
    No, pitää syventyä tuohon sitten kun taas kelit huononee.. Mut onko kellään ideoita tuohon polttoainevaloon??
    Ducati SS900FF -02
    Piuha irti?

Voihan se vaan olla piuha murtunut ja/tai kastunut siellä tankin alla.
    Lainaa (canepazzo @ Heinä. 28 2005,14:30) kirjoitti
    Piuha irti? *

Voihan se vaan olla piuha murtunut ja/tai kastunut siellä tankin alla.
    Katsoin kyllä tuon piuhan ja käytin jopa sitä liitintä irti jos olis vaikka hapaettunut tai jotain.
    Siihen anturille taitaa kolme piuhaa mennä. Se piuhamöykky siinä anturin päässä kyllä näyttää vähän epäilyttävältä..

Onko tuo anturin irroittaminen tankista miten hirveä homma?
    Ducati SS900FF -02
    No periaatteessa ei ollenkaan, tosin juuri Ducatin kohdalla en ko. toimenpidettä ole vielä joutunut/päässyt tekemään.

Useinhan se on kait semmoinen tankin alimmassa kohdassa (läpiruuvattu) kököttävä tankozydeemi, jossa voi olla verkkofiltteri ja jossa nestepinnan nousu ja lasku saa tietyssä kohtaa tankoa aikaan 'hälytyksen'. Ts. kun bensapinta laskee tietylle tasolle, tangon pää jää pinnan yläpuolelle ja kytkee mittarissa bensavalon päälle. Yhdessä aiemmassa italomopossa olen tuon systeemin irti ruuvannut ja putsannut.

Täytyy myöntää että en ole edes katsonut millä tavalla se systeemi on tuohon ducen tankkiin pultattu, mutta eiköhän se sieltä aika helpolla irti lähde. Tankista kannattaa tietty irrottaa letkut ja valuttaa bensat talteen ekana. Näkeepähän samalla jahka siellä on mitään ylimääräistä töhnää.
    Lainaa (canepazzo @ Heinä. 28 2005,17:21) kirjoitti
    No periaatteessa ei ollenkaan, tosin juuri Ducatin kohdalla en ko. toimenpidettä ole vielä joutunut/päässyt tekemään.

Useinhan se on kait semmoinen tankin alimmassa kohdassa (läpiruuvattu) kököttävä tankozydeemi, jossa voi olla verkkofiltteri ja jossa nestepinnan nousu ja lasku saa tietyssä kohtaa tankoa aikaan 'hälytyksen'. Ts. kun bensapinta laskee tietylle tasolle, tangon pää jää pinnan yläpuolelle ja kytkee mittarissa bensavalon päälle. Yhdessä aiemmassa italomopossa olen tuon systeemin irti ruuvannut ja putsannut.

Täytyy myöntää että en ole edes katsonut millä tavalla se systeemi on tuohon ducen tankkiin pultattu, mutta eiköhän se sieltä aika helpolla irti lähde. Tankista kannattaa tietty irrottaa letkut ja valuttaa bensat talteen ekana. Näkeepähän samalla jahka siellä on mitään ylimääräistä töhnää.
    No eipä siinä valossa sitten pahempaa vikaa ollutkaan. Se polttoaineen varoitusvalo oli vaan vaihtanut paikkaa sen punaisen valon kanssa, jossa ei siis poltinta ollenkaan.. Eli nyt toimii se.
    Alkaa palautua usko italialaiseen sähkötekniikkaan *

Mut se öljynpaineen valo!
    Olen käynyt nyt läpi kaikki liittimet ja sen anturinkn olen tutkinut. Se siis toimii tällä hetkellä niin että kun mopon kastelee, niin se toimii ja kuivana sitä ei näy eikä kuulu. Edes siis ennen starttia.
    Ducati SS900FF -02
    Lainaa (viper78 @ Elo. 11 2005,10:58) kirjoitti
    <snip>
    Olen käynyt nyt läpi kaikki liittimet ja sen anturinkn olen tutkinut. Se siis toimii tällä hetkellä niin että kun mopon kastelee, niin se toimii ja kuivana sitä ei näy eikä kuulu. Edes siis ennen starttia.
    Minähän en mitään sähköstä tiedä, mutta itse tutkisin ensin yleismittari kourassa mistä kohtaa sähköä alkaa piuhoihin tulla kun mopossa on virrat päällä ja alkaisin metsästämään vikaa siitä suunnasta.

Omaan nenään tuo haiskahtaisi kovasti maadoitusongelmalta, elikkä olisikohan joku piilossa oleva liitin kypsynyt tai piuha nyrhiintynyt?
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  18.  
    Lainaa (Sartre @ Elo. 11 2005,11:10) kirjoitti
    Lainaa (viper78 @ Elo. 11 2005,10:58) kirjoitti
    <snip>
    Minähän en mitään sähköstä tiedä, mutta itse tutkisin ensin yleismittari kourassa mistä kohtaa sähköä alkaa piuhoihin tulla kun mopossa on virrat päällä ja alkaisin metsästämään vikaa siitä suunnasta.

Omaan nenään tuo haiskahtaisi kovasti maadoitusongelmalta, elikkä olisikohan joku piilossa oleva liitin kypsynyt tai piuha nyrhiintynyt?
    Näin kai se on oletettava.. *No onneks nyt on säitten puolesta aikaa vaikka laittaakkin tuota mopoa kuntoon.. Ei paljo huvita ajella. *
    Ducati SS900FF -02