Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 35:een 35:sta
    No toki massan hitaus joo, niinhän tuolla sanoin. Mutta oli kyl uusi info ettei pintajännityksellä olis mitään tekemistä asian kanssa, enkä ees löytänyt mitään hyvää teoriaa tuosta. Jos joku tietää teorialinkin, otan mielenkiinnolla vastaan.
    Pintajännityksen mittayksikkönä käytetään dynes/sm.
    Se tarkoitaa kuinka paljon voimaa tarvitaan sentinhalkaisijalla olevan ympyrän pitaveden rikkomiseen.
    2 asteisen veden pitajännitys on 75 dynes/sm, ja kun vesi kiehuu (100 °C) veden pintajnännitys 59 dynes/sm.
    eli ulkolämpötila 20 astetta vedenpintajännite 73 dynes/sm.
    (veratauksena lasoli noin 20 dynes/sm)
    (elohopealla jotain 450 dynes/sm)

Kuvitellaan että vesi lammikot olisivatkin elohopea lammikoita, niin ei tarvitsisi ajaa kuin 15 -20 km/h niin jo mopo olisi "elohopealiirrossa".

Raskaammaalla nestemäisellä aineella aina suurempi pitajännitys, joten sekä massan syrjäyttäminenn että pintajännitys molemmat vaikuttavat siihen koska vesiliirto alkaa ja tavallaan samasta syystä.

Käsitteenä pintajännityksen ja massan suhdetta toisiinsa voisi verrata vaikka hevosvoimien ja kilovattien eroa toisiinsa.

Käsitteenä massan syrjäyttäminen on vaan helpompi mieltää kuin pintajännitteen.
    ,
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Ei lainkaan hauskaa puuhaa .. nousee meinaan pulssi epämiellyttävän ylös ..
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Kiitti pato teoriasta!
  5.  
    Lainaa (tommipommi @ Heinä. 23 2005,20:36) kirjoitti
    Lainaa (tjarvi @ Heinä. 23 2005,19:31) kirjoitti
    Muutaman kerran, kun rekka tuli vastaan ja urissa oli monta senttiä vettä, oli semmonen fiilis kuin olisi loikannut ajokamat päällä mahalleen järveen.
    Totaali repeäminen.
    Hieman Ot:ksi menee...

Ei oo hauskaa tuo kun sen joutuu kokemaan...
    "Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37

"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12