Elikkä ite kun olen tälläinen alamittainen mies niin olisin tiedustellut että minkä kuljettajia täältä löytyy ja millainen menopeli alta löytyy! Lähinnä kiinnostaa muut lyhyet ajajat...
Tuottaako ajaminen ongelmia? saako hyvän ajoasennon? riittääkö pituus ajamaan vähän pystymmässä asennossakin ettei tarvii kokoajan olla muna-asennossa?
itelläni mittaa ~172cm ja mitä olen kusiasia kokeillu niin ihan järkiään on yltäny ainakin toinen jalka maahan mikä riittääkin ihan passelisti kunha pääse sinuiksi pyörän kanssa...
Riippuu kai hieman minkalaista pyoraa haet. Lyhkasia kuskejahan taalla on paljonkin..
Ite oon 170cm, eli en kamalan lyhyt. Buellin XB-sarjaan yllan varvistelemaan, totuttelun jalkeen toimii hyvin. Vanhempiin putkirunkoisiin ei toivoa.
Kyykky tai naku on ne vaihtoehdot! Ei missään tapauksessa customiIte olen 165cm pitkä... Eli kommentteja kaivataan.
Laitetaan muutama esim. pyörä:
Hornet 600
yzf-r6
zx-6r
kawa Z750
GSX-R600
SV 650S
178cm pärräna 1300 xjr jamppu.Hyvin yltää molemmat jalat maahan.![]()
Vauhtia ja vähän vaaratilanteita
...174cm jalat maassa ja 1300 Hayabusa ja vörkkii....hyvin...
![]()
![]()
No, mä oon abot 150 pitkä, ja mopona -04 Bandit600S.
Mopoa on madallettu niin paljon kuin mahdollista, ja mulla yltää vaan varpaankärjet maahan. Ajaminen ei oo kauheen ongelmallista, mutta pyörän siirtely esim. parkkipaikalla ei oo helppoo. Täytyy vaan pyytää apua.. (mielellään hyvännäköisiltä miehiltä..)
Mä en yllä ajamaan GSX-R tai SV:tä, ku ei yllä kääntämmän stongaa vaiks kuin retkottaa tankin päällä..
Mut, Bandittiin oon ollu tyytyväinen.![]()
".. kauneus tekee kyyniseksi .."
Noista muista en tiiä, mutta Suzukin mopot on todella helppoja madaltaa, mikäli jalka ei yllä maahan vakiossa.
Uudet pidemmät koiranluut sinne kiinni, niin johan saa molemmin puolin jalat maahan. Etupäätä kannattaa sitten kanssa laskea, ettei mene kovin takapainoiseksi.
Tommosessa SV 650 SV:ssä 20mm pidemmät koiranluut ja puoliskon jalat yltää maahan. Ajovarmuus parani heti aika tavalla...GSX-R toiminee ihan yhtä hyvin.
Puoliskon pituus lie jotain luokkaa 165 cm?
Niin ite oon 174cm ja jalat yltää kantapäätä myöten maahan K4 kilogixxeristä.
edit: oma pituus jne.
--
jiji
Kaveri laittoi just vähän aikaa sitten GSX 750F, ja hyvin sillä yletti jalat maahan. On aikalailla sun pituuksia...
Pituutta löytyy täältä 166 cm ja alla Suzuki GSX-R 750 K1. Pyörää on madallettu koiranluilla about 4 cm ja jalat yltää hyvästi maahan. Ratapyörissä istuinkorkeus on yleensä korkeampi kuin F-malleissa tai nakuissa. Tosin uuden tonnisen Suskan istumakorkeus on laskenut 81 senttiin. Ja esim. Agon mainitsemassa Busassa mulla yltää jalat maahan sopivasti, jossa istumakorkeus 80,5cm.
Ajaessa istumakorkeudella ei ole väliä, mut pysähtyessä ja liikuteltaessa se vaikuttaa. Myöskin ajokokemus/varmuus "madaltaa" istuinkorkeutta. Suoraan istumakorkeuden sentteihin ei kannata tuijottaa vaan siihen vaikutta myös penkin leveys. R1:ssä on korkeutta, mut penkki on aika kapee, joten silläkin yllän ajamaan. Ei muuta kun *![]()
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
Pituutta vaan 193cm ja pyöränä dr-z400sm
Just saan varpaat yltämään maahan *![]()
Joskus kun itket, kukaan ei näe kyyneliäsi.
Joskus kun murehdit, kukaan ei näe tuskaasi.
Joskus kun olet onnellinen, kukaan ei näe hymyäsi.
Mutta pieraiseppa kerran...
170 cm sulka päässä, Honda XX![]()
"Jos sinulla ei ole vihollisia, sinulla ei ole luonnetta"
"Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
169cm ja 1000 GSX-R.. yltää varpaat (melkein päkiät) ja tottumisen jälkeen onnistuu käsitellä varsin hyvin!
![]()
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
175cm / GSX750F. Ja jalat maassa joka suhteessa.
Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.
Yamaha FJR1300A
Suzuki GSX750F
Suzuki GS500E
Pappa-Tunturi
Kymco Cobra Cross
Honda CB125
Eikös noita Suzukeja ole pidetty aina luokassaan pienirunkoisimpina = ajateltu ettei kaikki kuskit ole sitä 190+ vartta kasvattaneet![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Hattu päässä 170, pyöränä fzs600 -00, varpaat/päkiät ylettyy maahan, siirtely hankalaa etenkin taaksepäin, ei tarvii olla kuin stidi poikittain renkaan alla, niin ei perkule saa pakitettua![]()
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Pituutta 157 ruhtinaallisesti. Ajelen GSX600F *![]()
ja GSX1500Rn+ Hayabusalla *.
Molemmat on koiranluilla madallettu niin että *jalat ylettää hyvin maahan samanaikaisesti. *
Kuivapaino suunnilleen sama molemmissa 200kg hujakoilla.
Hiekkapihoilla meinaa välillä nousta hiki pintaan, jos joutuu käsivaraisesti liikuttelemaan. *
Onneksi tähän päivään mennessä on aina löytynyt rotevampi urho paikalle pelastamaan hädästä. *
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
173cm ja Susnan XF650 Freewind...Yltää hyvin.
Sitten vastaan HOITSU87 puolesta kun täysikäinen tynkäkeppi on!
Eli pituutta hänellä 148.5cm(mitattu tänään eli 19.7.05) *ja mopokaupoilla käydessämme päädyimme skootteriin tai 250 Viragoon...mikään kyykky tai peruspyörä, saatikka sitten enska tai vastaava, ei tullut kysymykseen! Eli kauppoja EI synny kuulemma *Hän pysynee vyöruusuna...
Tänään käytiin ostamassa ajopuku neidille ja naureskeli Allrightissa sitä, että lahkeet ovat 10 cm pitkät *Sen siitä saa kun saa naisen muodot mutta lapsen pituuden *
Talvella kait Allrightin kautta pökät pääsee ompelijalle lyhennettäväksi ja hintaa lisää tulee noin 70 euroa *![]()
Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
Kawa GPZ500S -91
Dulce et decorum est pro patria mori...
183cm ollaan molemmat, itestä tuntuu XJR aika näppärältä, mutta kuvissa se näyttää aika pieneltä kuskin alla. Pikkumopo se, kai sitte.
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Pituutta 152 cm ja lyhyet jalat... Ekana pyöränä on nyt käytössä ER-5, mikä onkin ollut suhteellisen helppo käsitellä. Melkein yltää molemmat jalat maahan.Mutta kun tuolla oon nyt harjoitellut, niin eiköhän sitä kohta uskalla vaihtaa vähän korkeampaakin!
Ja tuosta Hoitsu87:n ongelmasta: aina löytyy pyörä jos haluaa! Mullekin moni väitti, että customiin on tyytyminen, mutta eipähän pidä paikkaansa!
Esim. mä yletän ajaa vakio ER:llä, mutta omani on madalletulla penkillä varustettu. Penkin myötä istumakorkeus tippui useamman sentin! Kannattaa siis koeistua sellasta, saattais Hoitsullakin ajo onnistua!
An eye for an eye makes the whole world blind.
-Gandhi-
162 cm ja Ducati 600 monster. Kortin ajoin Kawan ER-5:lla varpaankärjet maassa ja osan ajasta piikkisellä Kawalla toinen jalka maassa. Nykysellä menopelillä tapaa kumpiki jalka maahan kun on korkeekantaset Sidit jalassaedellisillä kengillä päkiät. Ei oo ongelmia ollu edes hiekalla liikkuttelussa, tekniikasta se vaan on kiinni tai sitte käsivoimista (ellei jaloissa voimat riitä, niin sitte noustaan sivulle ja siirretään se sivulta työntäen oikeeseen paikkaan)
"Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
Pituutta 173 cm ja painoa 60 kg (oikeen ISO MIES), tällä hetkellä pyöränä honda cbr 900 RR Fireblade, molemmat jalat tukevasti maassa,ja pyörän äärikyykky asentokaan ei tuota ongelmia. edellinen pyörä cbr 600 f ja siinä myös jalat maassa.![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Pituutta kertynyt 189 cm ja alla Honda Varadero XL 1000
Reissut mielessä........
My kinda woman!!(Liinu @ Heinä. 19 2005,18:29) kirjoitti
![]()
![]()
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Kaurapuurolla pituutta kertynyt 181 cm, nykyisellä Honda VTR1000 firestormilla ei ole ollut maahan yltämisvaikeuksia, oikeastaan kintut puutuu tapeilla kun ovat niin monella mutkalla...
Se kiva puoli tuossa rupin mitassa on, että huoltsikalla on vielä enemmän yllättyneitä ilmeitä, kun kypärän päästä nykäisee, että sehän on nainen!![]()
CBR 600 --> VTR 1000F --> GSX R 1000
"Antaa kaikkien kukkien kukkia, myös kuukusten"
"Rakasta, kärsi ja kaadu"
"Minähän sanoin että mitä minä sanoin"
164 ja vm.-00 R1 (linkut tosin modattu). Välillä myös isännän Thunderacella ajellut. Kohtuullisesti pärjätty näiden kans.Päkiöillä pysyy pystyssä - jos pysyy.
![]()
"Tässä taas puhutaan asiantuntemuksella, jonka tuo tullessaan vain täydellinen tietämättömyys.."
"We ride together, we die together, Bad Girls For Life!"
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * -TMB "Martin Lawrence"-
Yamaha YZF-R1, vm.-06
noin 170....aprilialla ajelen paikaltaan kun peruuttelee niin vähän liian korkea...
![]()
vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
Ne koiranluun muotoiset vipuvarret jotka yhdistävät takahaarukan ja takajousen pään moottoripyörissä joissa on vain yksi jousi-iskunvaimennin takapyörän edessä.(Jampura @ Heinä. 19 2005,17:52) kirjoitti
Olikohan sekavasti ilmaistu?