Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Vaikka olenkin saanut superhyviä neuvoja ystäviltä tähän asiaan, heitä väheksymättä kysyn silti yleistä mielipidettä ja muita vinkkejä

    Eli operaatio Putsaa Tankki olisi tarkoitus suorittaa, onko ideoita miten, mahdollisimman helposti tietty.
    Jollain litkulla se on kai tehtävä, taidan suosiolla hylätä paineilman/kettingit/soran/ym. Eli peruspuhdistus, moskat ja ruosteet veks eikä mitään pinnoitteluja.

    Eli mitä kaadan tankkiin? Ja mitä sitten? Kiitos.
  2. #2
    Mullakin ois sama homma edessä eli ruosteet pois tankista.
    Odottelen siis minäkin kiitollisena vastausta joltain viisaammalta.
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  3. #3
    Minä puhdistin vanhan MZ:n tankin siten, että tein tankista ison marakassin laittamalla sinne hiekoitussepeliä ja polttoöljyä. Sitä sitten ravistelin aikani ja huuhdoin moskan polttoöljyllä pois. Myöhemmin sain vinkin, että sepelistä olisi kannattanut poistaa irtohiekka keittämällä tai huuhtelemalla lävikössä.
  4. #4
    Sitruunahappoa tankkiin,antaa vaikuttaa ja sitten soraa tankkiin ja ravistamaan
    They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
  5. #5
    Onko nämä keinot nyt sitten ihan niin kuin aikuisten oikeesti keinoja saada tankin sisältä ruostetta pois?

    Itselläni talven aikana operaatio edessä.
    Eikö ole myynnissä mitään aiheeseen käyvää kemikaalia?

    Kuinka hyvin saitte tankin puhtaaksi näistä kamoista: hiekka/sepeli ja sitruunahappo.
    Eli tuliko sitten muita sakkoja käyntihäiriöitä aiheuttamaan?

    Olisiko aiheesta mitään uutta tietoa?
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  6. #6
    Karkea hiekka/sepeli jonkun nesteen (esim. Polttoöljy) kanssa ainakin toimii. En kyllä tiedä onko se aikuisten oikeesti hyvä vaihtoehto.
    Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä!!!
  7. #7
  8. #8
    en suosittelisi mitään sora/mutteri/y.m.s mekaanisia systeemejä, niitä kun on hiukka vaikea sitten saada ulos tankista.. paras ostaa jotain hyvää ruosteenpoistokemikaalia esim. Annitrol-merkkinen toimii hyvin. sisältää fosforihappoa,joka puhdistaa hyvin. toki sitä voi ostaa pelkästäänkin ja sekoittaa veteen n. 30% muutaman tunnin liuotushoito ja huuhtelu lämpimällä vedellä. Annitrolia tai vastaavaa voi kysellä autotarvikeliikkeistä mm. Motonet muistaakseni myy.



  9. #9
    Tottakai noilla kemikaaleilla saa parhaan tuloksen mutta kyllä entisestä pyörästä lähti aika hyvin ruosteet polttoöljyllä liottamalla.
    Tuota sepeliä/ hiekkaa en kyllä suosittelisi mutta peltiruuveissa olisi varmaan sopivasti särmää ravistellessa irottamaan ruosteet.
    <br /><br type="_moz" />
  10. #10
    Onko tietoa miten pahalle nuo Anitrol tai pelkät hapot löyhkää? Uskaltaakohan tehdä kerrostalokämpässä tuon putsauksen kun ei oo oikeen muuta paikkaa.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
  11. #11
    Lainaa (hesekie1 @ Loka. 03 2005,23:07) kirjoitti
    Onko tietoa miten pahalle nuo Anitrol tai pelkät hapot löyhkää? Uskaltaakohan tehdä kerrostalokämpässä tuon putsauksen kun ei oo oikeen muuta paikkaa.
    Biltsusta saa sellasta ruosteenpoistoainetta, jossa etiketin mukaan on vähintään 30% fosforihappoa. Makso jotain 5 tai 6e/litra ja toimiikin jopa, en osaa sanoa miten tehokas muihin vastaaviin verrattuna. Niin mutta se ei tosiaan haissut juuri tavallista pesuainetta kummallisemmalta. Sitruunahappo-pohjaisista en tiiä...
    MC Mankkaan Peruuttajat
  12. #12
    Hyvältä ja hiukan jo "ammattimaisemmalta" kuulostaa nuo Annitrol ja Biltsun kemikaalit, kuin nuo hiekkasysteemit. Lienee siis saa muistakin tarvikeliikkeistä kuin Biltsusta eri merkkisinä. Epäilemättä raaka-aineena tuo fosforihappo on toimiva.

    Niitä kokeilen parin viikon päästä, kun pääsen pyörän kimppuun.

    Vielä sitten sellainen jatkokysymys:
    Kun saan tankin puhtaaksi, niin sehän on siis tyhjä ja talvi ja kylmä varasto säilytyspaikkana. Onko näille (GSX600F-88) moottoripyörille kukaan tyhjää tankkia talveksi öljynnyt. Siis ruostumisen estämiseksi. Eli pyörittelee ympäriinsä sisuksiin moottoriöljyä.

    Eli siis, onko sillä ollut haittavaikutuksia sitten esim. keväällä kaasareiden toimintaan?

    Muinoin kaksitahti-piikien tankit öljysin talveksi, mutta senhän nyt kuuluikin polttaa öljyä.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  13. #13
    Jos öljyät, niin öljyä 2-T öljyllä. Keväällä liukenee bensaan ja palaa pois. Ja mitä putsaamiseen, niin tuo fosfatointi on juuri oikea tapa. Fosfaatti peittoaa metallin, ja muuttaa raudan kemiallisen koostumuksen muutaman myyn vahvuudelta. Kestää korroosioita paljon paremmin, kuin käsittelemätön teräs.


    Kas, tulikin juuri 1000. viesti täyteen * Ja jotain järkeä asiasisällössäkin

    edit, ne typot...



    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  14. #14
    Xj:n tankki pyöri sorvissa todella pienillä kierroksilla, sisällä oli 500 kpl m10 muttereita ja kettingin pätkä sekä diisseliä. Tankista tuli hyvä, kaasareitten tulviminen loppui.
    Life is too short to drink cheap beer.
  15. #15
    Kiitti vinkeistä.
    tuolta tuli tällainen mömmö tänään tilattua:
    http://koti.mbnet.fi/~rtm/metalready.html

    Hinta pienelle pullolle jotain vähän yli 20e + toim.kuluja 10e postiennakolla toimittaa.

    Saahan nähdä toimiiko, kuten lupasivat, että muutamalla toistolla ruosteet katoaa.

    Käskivätten käsittelykertojen jälkeen pysäyttämään vesihuuhtelulla reaktion ja öljyämään heti hyvin, koska kerää välittömästi ohuen punakerroksen muuten.

    Mutta koitetaan nyt sitten.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  16.  
  17. #16
    Tätä muutes kannattaa kysellä HD-ukoilta. Ne on paininu noitten ruosteisten tankkien kans jo sata vuotta. Nillä on hyvät litkut. Taitaa olla joku semmonen kalvo, jonka ne pystyy vetää tankin sisäpintaan vielä varmistamaan hyvän lopputuloksen.
    ZX6R -> VTR1000F -> VTR1000SP-1