Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 85:sta
  1. #1
    topiccia sataa.. onpahan tääkin palsta elossa, muhaha

    asiaan, eli homman nimi on sellanen, että onko noissa radiaali etujarruSATULOISSA jotain oikeita eroja verrattuna esim. perinteisiin 4-6mäntäsiin?

    Noissa on vissiin 4 jarrupalaa yhessä satulassa? Ainoa ero/hyöty?

    mistä toi radiaali homma yleensäkin tulee?

    Mitähän tollasista radiaali jarrusatuloista joutuu pulittamaan? Jostain uudesta kyykystä purkuosana?? Kukaan ei varmaan suostu myymään pelkästään toista? prkl..

    Mun mielestä haiskahtaa vähän hifistelylle noi radiaalit, eli onks jotain oikeitakin eroja, mitkä tosiaan huomaa.

    esim. teräspunosletkujen etua en huomannu ollenkaan, saattaa johtua siitä, että nykyinen etujarru on niin paskassa kunnossa muuten. Ja takajarrussa on ilmaa.





    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  2. #2
    Lainaa (kwak750 @ Kesä. 28 2005,19:20) kirjoitti
    topiccia sataa.. onpahan tääkin palsta elossa, muhaha *

    asiaan, eli homman nimi on sellanen, että onko noissa radiaali etujarruSATULOISSA jotain oikeita eroja verrattuna esim. perinteisiin 4-6mäntäsiin?

    Noissa on vissiin 4 jarrupalaa yhessä satulassa? Ainoa ero/hyöty?

    mistä toi radiaali homma yleensäkin tulee?

    Mitähän tollasista radiaali jarrusatuloista joutuu pulittamaan? Jostain uudesta kyykystä purkuosana?? Kukaan ei varmaan suostu myymään pelkästään toista? prkl..

    Mun mielestä haiskahtaa vähän hifistelylle noi radiaalit, eli onks jotain oikeitakin eroja, mitkä tosiaan huomaa.

    esim. teräspunosletkujen etua en huomannu ollenkaan, saattaa johtua siitä, että nykyinen etujarru on niin paskassa kunnossa muuten. Ja takajarrussa on ilmaa.

    Jarrusatulan kiinnitys on erilainen, tukevampi. Eli kiinnitys on jarrulevyn säteen suuntaisesti. Tällä saadaan ehkä hiukan parempi tuntuma ja teho jarruihin kuin perinteisellä ratkaisulla. Kyllä noi Gixxerin radiaalit on ainakin hjuvat!
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  3. #3
    Hmmm... olen kuullut sanottavan, että radiaalikiinnitteiset jarrut eivät tosiaan "jousta". Kysymys kuuluukin siis: Joustavatko perinteisesti kiinnitetyt jarrusatulat? Enpä oikein usko. Eiköhän se kiinnitys ole ihan riittävän tiukka niissäkin. Esim. Italomerkithän eivät ole juuri piitanneet radiaalivillityksestä.

    Luulisin että oikea selitys on se, että kilpapyörissä radiaalikiinnitteisten jarrusatuloiden kanssa voi näppärästi vaihtaa eri kokoisia jarrulevyjä eri ratojen vaatimusten mukaan. Radiaalisatulat saa kohdalleen vaihtamalla sopivaa prikkaa vaan väliin.

    Ja mitä isot edellä sitä pienet jne... eli kaikki "race-tech" pitää tietty saada uusiin katukyykkyihin, vaikka käytännön hyötyä (kadulla) ei olisikaan.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  4. #4
    Lainaa (wekkuli @ Kesä. 28 2005,20:08) kirjoitti
    Hmmm... olen kuullut sanottavan, että radiaalikiinnitteiset jarrut eivät tosiaan "jousta". Kysymys kuuluukin siis: Joustavatko perinteisesti kiinnitetyt jarrusatulat? Enpä oikein usko. Eiköhän se kiinnitys ole ihan riittävän tiukka niissäkin. Esim. Italomerkithän eivät ole juuri piitanneet radiaalivillityksestä.

    Luulisin että oikea selitys on se, että kilpapyörissä radiaalikiinnitteisten jarrusatuloiden kanssa voi näppärästi vaihtaa eri kokoisia jarrulevyjä eri ratojen vaatimusten mukaan. Radiaalisatulat saa kohdalleen vaihtamalla sopivaa prikkaa vaan väliin.

    Ja mitä isot edellä sitä pienet jne... eli kaikki "race-tech" pitää tietty saada uusiin katukyykkyihin, vaikka käytännön hyötyä (kadulla) ei olisikaan.
    Kyllä rakenteesta vois päätellä, että kiinnitys on tosiaankin tukevampi. On se ainakin yksinkertaisempi, ja yksinkertainen on kaunista....
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  5. #5
    ainakin piikissäni takajarrusatulan kiinnitys joustaa jonkun verran jarrutuksessa, joten miksei siis etujarrussakin... radiialissa ei tuota joustoa ole joten sekin teho menee jarrutukseen?
  6. #6
    Tärkein ero gixxerissä ja muissa radiaalikiinnitteisissä vakiojarruissa lienee kuitenkin palojen määrä. Jarrupala per mäntä on huomatavasti tehokkaampi kuin jarrupala per puoli, koska tällöin jarrupala ei väänny lämmetessään läheskään yhtä paljon. Saadaan suurempi kontaktipinta ja siten parempi jarrutusteho.
    - JAM Racing Team -
  7. #7
    Lainaa (kwak750 @ Kesä. 28 2005,19:20) kirjoitti
    Mitähän tollasista radiaali jarrusatuloista joutuu pulittamaan? Jostain uudesta kyykystä purkuosana?? Kukaan ei varmaan suostu myymään pelkästään toista? prkl..
    Ei kai noi radiaalisatulat juurikaan kalliimpia ole kuin perinteiset, mut ne tolpat mihin ne saa kiinni ovat yleensä ihanan kalliita

    (en tiedä mihin pyörään sellasia suunnittelit, mut tulipa vaan mieleen)
    www.trackpunkracing.com
  8. #8
    Lainaa (Tylyttäjä @ Kesä. 28 2005,20:16) kirjoitti
    Kyllä rakenteesta vois päätellä, että kiinnitys on tosiaankin tukevampi. On se ainakin yksinkertaisempi, ja yksinkertainen on kaunista....
    Tuota mä en kumminkaan ymmärrä. Eikös molemmissa ole pultit vastaanottamassa jarruttamisesta johtuvia voimia? Ja vielä niin päin, että molemmissa tapauksissa pääasiallinen jännitys, joka pulttiin kohdistuu on leikkausjännitys? Mikä siis on erona? Pulttien vahvuus vai lukumäärä?

    Jos ero on satulan haarukkaan yhdistävien kannakkeiden rakenteessa, niin kovemmat jännityksethän radiaalikannakkeisiin kohdistuu. Radiaalisatulan kannakkeet kiinnittyvät etuhaarukkaan lähempänä etuakselia kuin perinteisessä mallissa, joten kovemmat taivutusmomentithan siellä vaikuttavat => Radiaalikiinnikkeet joudutaan tekemään vahvemmiksi ja raskaammiksi, jos niistä pitää tehdä yhtä tukevat kuin perinteisestä rakenteesta.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  9. #9
    Normaali käytössä ei radiaalijarrujen eroa tavallisiin huomaa... Ainut mikä vaikuttaa paljon on radiaali pääsylinteri. Sillä saadaan tuntumaan ja painetta enemmän jarruille. Ratakäytössä ihan kunnon kuskilla eroja alkaa jo tulemaan...
  10. #10
    Lainaa (johtaja @ Kesä. 28 2005,20:49) kirjoitti
    Tärkein ero gixxerissä ja muissa radiaalikiinnitteisissä vakiojarruissa lienee kuitenkin palojen määrä. Jarrupala per mäntä on huomatavasti tehokkaampi kuin jarrupala per puoli, koska tällöin jarrupala ei väänny lämmetessään läheskään yhtä paljon. Saadaan suurempi kontaktipinta ja siten parempi jarrutusteho.
    Näin siis K3 kilokikserissä jossa paloja on todellakin tuplamäärä. K4 mallissa oli taas palattu vanhaan malliin, eli etupäässä siis yhteensä neljä palaa. Huomasikohan insinööri kikkailleensa liikaa K3:sen kanssa? Mitenkäs K5?

    br, Mikko
    KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
  11. #11
    hmm.. radiaali pääsylinteri. Siihen voisikin mm. investoida kun toi alkuperänen darran pääsylinteri alkaa olee jo aika paskana. (pehmeä vaikka on punosletkut.)

    Kattelin jotain sivuja missä oli 225 dollaria brembon radiaalisylinteri. Löytyykö eu-alueelta ja ehkä halvemmallakin vielä?



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  12. #12
    mv agusta tampurinissa ei ole muuten radiaaleja. Joten hyvät ne perinteisetkin voi olla?
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  13. #13
    Lainaa (jaket @ Kesä. 29 2005,12:34) kirjoitti
    mv agusta tampurinissa ei ole muuten radiaaleja. Joten hyvät ne perinteisetkin voi olla?
    Mutta muistaakseeni radiaalipääsylinteri
  14. #14
    Jos valaa jarrusatulan suoraan etuhaarukkaan kiinni niin onko kiinnitys radiaali vai fajitaali? Jos perinteisen kiinnityksen tekee tarpeeksi tukevaksi ja käyttää tarpeeksi paksuja ja vahvoja pultteja niin ei kiinnitystavalla oo mitään väliä. Nuo vaan yleensä tehdään niin "kevyiksi" että ne notkuu jolloin yhtä kevyellä ratkaisulla radiaali-kiinnityksellä saadaan ilmeisesti tukevampi.

    Ärsyttää vaan kun joka lehdessä aina kehutaan "jummi, tämänkin hintaluokan pyörässä on radiaalijarrut, siitä lisäpisteitä jolloin pyörä onkin testin voittaja!!!"

    Mulla onkin polkufillarissa radiaalijarrut
  15. #15
    Lainaa (wekkuli @ Kesä. 28 2005,20:08) kirjoitti
    Hmmm... olen kuullut sanottavan, että radiaalikiinnitteiset jarrut eivät tosiaan "jousta". Kysymys kuuluukin siis: Joustavatko perinteisesti kiinnitetyt jarrusatulat? Enpä oikein usko. Eiköhän se kiinnitys ole ihan riittävän tiukka niissäkin. Esim. Italomerkithän eivät ole juuri piitanneet radiaalivillityksestä.

    Luulisin että oikea selitys on se, että kilpapyörissä radiaalikiinnitteisten jarrusatuloiden kanssa voi näppärästi vaihtaa eri kokoisia jarrulevyjä eri ratojen vaatimusten mukaan. Radiaalisatulat saa kohdalleen vaihtamalla sopivaa prikkaa vaan väliin.

    Ja mitä isot edellä sitä pienet jne... eli kaikki "race-tech" pitää tietty saada uusiin katukyykkyihin, vaikka käytännön hyötyä (kadulla) ei olisikaan.
    Joo näin mäkin olen tämän ymmärtänyt. Muut kuulemani selitykset kuulostaa ainakin mun korvaan markkinamiesten "faktoilta".
    Toisaalta ulkonäköhän on uusien pyörien ehkä tärkein ominaisuus ja radiaalisatulat tosiaan näyttää komeilta, joten kyllä tommoset pitää uusissa vehkeissä olla.

    Eipä silti, miksei noita radiaalikiinitteisiä vois käyttää normi katupyörissäkin. Nyt, kun toi on uutta ja ihmeellistä (tai siis ainakin oli pari vuotta sitte), sillä tietysti rahastetaan, mutta suht. koht. saman hintaistahan sen luulis valmistajalle olevan riippumatta siitä, mihin suuntaan ne pultit sojottaa.
  16. #16
    Eli kandee ennemmin investoida radiaalipääsylinteriin kuin satulaan.. varsinkin kun toi nykyinen on 16vuotta vanha Eikä varmaan oo ikinä vaihdettu tiivisteitä.

    Satulaankin tosin joutuu investoimaan, mutta se tulee näillä näkymin olemaan perinteistä mallia 6-mäntänen.

    kiitoksia.



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  17. #17
    Lainaa (kwak750 @ Kesä. 29 2005,13:56) kirjoitti
    Eli kandee ennemmin investoida radiaalipääsylinteriin kuin satulaan.. varsinkin kun toi nykyinen on 16vuotta vanha Eikä varmaan oo ikinä vaihdettu tiivisteitä.

    Satulaankin tosin joutuu investoimaan, mutta se tulee näillä näkymin olemaan perinteistä mallia 6-mäntänen.

    kiitoksia.
    eikä edes tarvi sijoittaa radiaalipuristimeen, jos se orggis on mallia miekka ja kypärä Tutki minkäkokoinen puristin siinä on ja hommaa vähän isompi. Pieni aavistus on et kyseessä on motoprojekti tms, niin sillon menee kyllä metsään, jos jonku 20mm radiaalipuristimen pistää (yhdelle levylle).

    Itse rakentelin kotkaan varsin toimivan jarrun 320 levyllä, brembon perinteisellä 4-mäntäsellä satulalla ja pääsylinteriksi hain romikselta jonku zzr kawan 16millisen nissinin tms ja kyllä stoppaa. Orggis on brembo, mutta vain 11mm, eli ei se pelkkä männän liikkumissuunta ole ainoa ratkaiseva tekijä....
    www.trackpunkracing.com
  18. #18
    Lainaa (Slowrider @ Kesä. 29 2005,20:12) kirjoitti
    ...pääsylinteriksi hain romikselta jonku zzr kawan 16millisen nissinin tms ja kyllä stoppaa. Orggis on brembo, mutta vain 11mm, eli ei se pelkkä männän liikkumissuunta ole ainoa ratkaiseva tekijä....
    Mutta pienempimäntäinen antaa suuremman paineen samalla voimalla... tilavuuden kustannuksella tietenkin. *

    Niin ja tuo pääsylinterin työsuunnan muutos suhteessa kahvaan on melko huuhaata... erot ovat todella marginaalisia. Suurimmat erot saadaan tosiaan muualta.
    Huono tie, parempi mieli
  19. #19
    Lainaa (kwak750 @ Kesä. 28 2005,19:20) kirjoitti
    topiccia sataa.. onpahan tääkin palsta elossa, muhaha *

    asiaan, eli homman nimi on sellanen, että onko noissa radiaali etujarruSATULOISSA jotain oikeita eroja verrattuna esim. perinteisiin 4-6mäntäsiin?

    Noissa on vissiin 4 jarrupalaa yhessä satulassa? Ainoa ero/hyöty?

    mistä toi radiaali homma yleensäkin tulee?

    Mitähän tollasista radiaali jarrusatuloista joutuu pulittamaan? Jostain uudesta kyykystä purkuosana?? Kukaan ei varmaan suostu myymään pelkästään toista? prkl..

    Mun mielestä haiskahtaa vähän hifistelylle noi radiaalit, eli onks jotain oikeitakin eroja, mitkä tosiaan huomaa.

    esim. teräspunosletkujen etua en huomannu ollenkaan, saattaa johtua siitä, että nykyinen etujarru on niin paskassa kunnossa muuten. Ja takajarrussa on ilmaa.

    Et huomannut teräspunosletkujen aiheuttamaa tuntuman paranemista??? Ero on kuin yöllä ja muurahaiskarhulla. Ei ehkä tavallisessa ajossa huomaa, mutta endoja vedellessä kyllä huomaa eron erinomaisesti.
    blade 97, cr 250 00, sherco 250 02
  20. #20
    Lainaa (kwak750 @ Kesä. 29 2005,08:10) kirjoitti
    hmm.. radiaali pääsylinteri. Siihen voisikin mm. investoida kun toi alkuperänen darran pääsylinteri alkaa olee jo aika paskana. (pehmeä vaikka on punosletkut.)

    Kattelin jotain sivuja missä oli 225 dollaria brembon radiaalisylinteri. Löytyykö eu-alueelta ja ehkä halvemmallakin vielä?
    No täältä noita ainain näyttäis saavan. Tiedä sitten kummasta tulee halvemmaksi tilailla.
  21. #21
    Lainaa (R@gdoll @ Kesä. 29 2005,20:40) kirjoitti
    Lainaa (Slowrider @ Kesä. 29 2005,20:12) kirjoitti
    ...pääsylinteriksi hain romikselta jonku zzr kawan 16millisen nissinin tms ja kyllä stoppaa. Orggis on brembo, mutta vain 11mm, eli ei se pelkkä männän liikkumissuunta ole ainoa ratkaiseva tekijä....
    Mutta pienempimäntäinen antaa suuremman paineen samalla voimalla... tilavuuden kustannuksella tietenkin. *

    Niin ja tuo pääsylinterin työsuunnan muutos suhteessa kahvaan on melko huuhaata... erot ovat todella marginaalisia. Suurimmat erot saadaan tosiaan muualta.
    en kyllä teoriassa tiedä miten toi männän koko vaikuttaa mihinkään, mut kokemukseni perusteella jarruteho nousee parhaiten juuri astetta isommalla pääsylinterillä. Mut jos liian ison pistää, niin tuntuma katoaa (jarruista tulee enemmmän on/off tyyliset). Kokeilemallahan se selviää

    Eli mielestäni kokonaisuus ratkaisee. Pääsylinterin valintaan vaikuttaa se millaisen satulan jatkoksi sen laittaa. 2-mäntäinen satula toimii tietty pinenemmällä pääsylinterillä kuin 6-mäntäinen jne....
    www.trackpunkracing.com
  22. #22
    Täytyy kysästä jostain romikselta esim. zxr 750 pääsylinteriä, siinähän oli erillinen säiliö ja 6-mäntästä satulaa.

    Jotenkin tuntuu, että noi radiaalit on huuhaata. Ei oo tullu vielä tarpeeks hyviä perusteluja että MITÄ OIKEETA HYÖTYÄ. Eikä ole edes hienommat kun perinteiset jarrut, satula on niin helvetin iso että peittää hienon pinnavanteen.

    Jos kerta italialisissakaan ei oo niitä, ne kun on sellasia hifistelijöitä.

    Kiitos että saitte mut järkiini...... rahaa säästyi pal kiitos



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  23. #23
    Kyllä se vaan niin on, että fysiikan lakien mukaisesti pääsylinterin puristuspinta-alan pienentäminen lisää jarrutustehoa, samoin kuin satulan mäntien yhteispinta-alan kasvattaminen. Noiden suhde määrää sen kuinka kovin palat levyä vasten puristuvat, kun pääsylinterin mäntää puristetaan tietyllä voimalla. Eli jos pääsylinteri n pinta-ala on viisi kertaa pienempi kuin yhteenalaskettu puristajan mäntien pinta-ala, puristuvat levyt viisi kertaa kovemmin levyä vasten, kuin mitä pääsylinteristä työnnetään.

    Jottei asia kuitenkaan olisi liian helppo, samaan asiaan vaikuttaa kahvan vipuvarren välitys. Sillä välitetään suoraan käden puristusvoimaa jollakin suhteella. Erilainen kahvan nivelöintikin siis vaikuttaa asiaan, ei pelkkä sylinterin koko. Pinta-alojen suhteesta voidaan siis laskea "hydraulinen välitys" ja jarrukahvan vipuvarresta taas "mekaaninen välitys".

    Yhteensä nivelöinti ja männän koko vaikuttavat männän täydellä liikematkalla syrjäyttämään tilavuuteen, joten tiheämmin välitetty, pinta-alaltaan isompi sylinteri saattaa olla tilavuudeltaan pienempi kuin alkuperäinen "pienempi" sylinteri, jolloin jarrutusteho kuitenkin kasvaa. Kannattaa siis pääsylinteriä ja kahvaa valitessa verrata kahvan täydellä liikematkalla syrjäytyvää tilavuutta kuin pelkkää pinta-alaa.

    Molemmat näistä tavoista ("hydraulinen" ja "mekaaninen välitys") ovat sinänsä herkkiä, että voiman kasvattaminen lyhentää mäntien liikematkaa, jolloin ne eivät välttämättä pääse edes puristuksiin ennen kuin kahvan liikematka loppuu, joten älyttömän suuria muutoksia ei kannattane tehdä.

    Mitä vähemmän komponenteissa on joustoa, sitä lyhemmäksi voidaan palojen liike jättää, minkä takia takia mm. teräspunosletkut ovat hyvät olla olemassa.

    Lisäksi asiaan vaikuttaa tietysti jarrulevyn koko (hidastavan momentin momenttivarsi) ja levyn ja palojen materiaali (kitkakerroin).
  24. #24
    Jos tommosiin vaihtohommiin meinaa alkaa niin kyl noi perusfysiikat kannattais olla jollain tasolla hallussa tai pyytää jonku kaverin sit laskeen. Se voi olla yllättävän vittumaista jos se uus radiaalibrembo ei sit toimikaan niiden satuloiden kans.
    TL1000R
  25. #25
    Eipä ole tuossa Super Dukessakaan radiaalijarruja, vaikka KTM:n SuperMoto 950:ssä on. Radiaalipääsylinteri on kyllä, ja SD:n jarruja on lehdistössä kehuttu 'yksiksi parhaimmista'. Ja onhan ne kyllä hyvät, tiedä sitten johtuuko vaan bremboudesta vai mistä. Joka tapauksessa hyvät jarrut voi selvästikin tehdä muodin mukaan tai 'perinteisesti'.
  26. #26
    Eikös tuo radiaali-sana johda vähän harhaan....kun puhutaan radiaalijarruista, jotkut meinaa pääsylinteriä ja toiset satuloita. Toisessa meinaa kiinnitystapaa, toisessa sylinterin asentoa....

    Ja jarrut paranee muuten aivan helvetisti radiaalipääsylinterillä + kunnon letkuilla + litkuilla. Ainakin kuusmäntäset tokicot.

    Jake
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  27. #27
    Lainaa (ZR-7herwood @ Kesä. 30 2005,18:50) kirjoitti
    Jos tommosiin vaihtohommiin meinaa alkaa niin kyl noi perusfysiikat kannattais olla jollain tasolla hallussa tai pyytää jonku kaverin sit laskeen. Se voi olla yllättävän vittumaista jos se uus radiaalibrembo ei sit toimikaan niiden satuloiden kans.
    No jaa.. ton laskemisen kans on kyllä vähän niin ja näin. Tietty jos orggisosista on todella tarkat mitat jne tiedossa, mut eipä noita mäntien mittoja/vipuvarsien suhteita/yms yms tietoja ainakaan mulla ole ollu manuaaleissa *

    Helpointa on vain tutkia millaisia muutosia toiset on tehnyt ja niiden tulosten perusteella etsiä sopivia osia. Joidenki mielestä tietty hifistely on hauskaa, mut kuinka moni nyt oikeasti tarvii alkaa leikkiin jotain fyysikkoa ku vaihtaa mopoon osia

    ps. voisko joku fyysikko laskea minkä kokoinen radiaalipääsylinteri pitäs ostaa (millä puristuspinta-alalla ja männän liikematkalla) ku kyseessä on brembon 4-mäntänen puristin jonka mäntien koko ei ole tiedossa (duken puristin) ja levy on ABM racingin 320mm. Orggiksena on 11mm X ?? pääsylinteri ja 260mm levy 2-mäntäisellä satulalla (mäntien koko ei ole tiedossa)
    www.trackpunkracing.com
  28. #28
    Lainaa (Slowrider @ Heinä. 01 2005,06:45) kirjoitti
    ps. voisko joku fyysikko laskea minkä kokoinen radiaalipääsylinteri pitäs ostaa (millä puristuspinta-alalla ja männän liikematkalla) ku kyseessä on brembon 4-mäntänen puristin jonka mäntien koko ei ole tiedossa (duken puristin) ja levy on ABM racingin 320mm. Orggiksena on 11mm X ?? pääsylinteri ja 260mm levy 2-mäntäisellä satulalla (mäntien koko ei ole tiedossa)
    Luottaisin mieluummin Brembon fyysikoihin.
    Red Racing parts tarjoaa tällaista pääsylinteriä yhden levyn jarruihin:

    Radial brake master cylinder PR16x18
    Moulded. Specific for single disc systems.
    Cylinder inner diameter: 16 mm.
    Inter-axis between lever fulcrum and point of support to the piston: 18 mm.

    Weight Kg 0.26
    Code 10476080
    Price EUR 222.44

    Delivery in 1-5 days from your order.
  29. #29
    Lainaa (uijui @ Heinä. 01 2005,00:32) kirjoitti
    Ja jarrut paranee muuten aivan helvetisti radiaalipääsylinterillä + kunnon letkuilla + litkuilla. Ainakin kuusmäntäset tokicot.
    siis huomasitko ihan _selvästi_ parannuksen entisiin?

    Ettei johtuis siitä, että vanhan pääsylinterin kumit kulahtaneet? ja sitten ero johtuukin paskana olevan sylinterin vs. uus sylinteri
    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (kwak750 @ Heinä. 01 2005,08:43) kirjoitti
    Lainaa (uijui @ Heinä. 01 2005,00:32) kirjoitti
    Ja jarrut paranee muuten aivan helvetisti radiaalipääsylinterillä + kunnon letkuilla + litkuilla. Ainakin kuusmäntäset tokicot.
    siis huomasitko ihan _selvästi_ parannuksen entisiin?

    Ettei johtuis siitä, että vanhan pääsylinterin kumit kulahtaneet? ja sitten ero johtuukin paskana olevan sylinterin vs. uus sylinteri
    Aivan selvän parannuksen.

    Pyörä on -00 ZX-7R. Ei se vanha varmaan rikki ollut. Uusi radiaalipääsylinteri oli joka suuntaan jäykempi, ei kahva heilu, vahvempi sylinterin runko. Seiskan vakioletkut eivät myöskään oikein luottamusta herätä.

    Toisessa (edesmenneessä) mopossa Husaberissä -02 oli Brembon jarrukomponentit edessä teräspunosletkulla. Mutta ei siitä jarrusta hyvää saanut. Jotain oli rikki, todennäköisesti pääsylinteri.

    Niin ja pyörän jarrujen ilmaaminen on yhtä helvettiä. Varmaan yleisin syy jos ei huomaa eroa uusilla kamoilla -> ilmaa jarrussa.

    Jake
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen