Jep jep, semmosta vaan kyselisin että kärsiikö pyörää pestä kovallakin paineella? Vai meneekö vesi jonnekkin mihin sen ei kuuluisi mennä? Mites liuottimen käyttö, onko siitä mitään haittaa? Kertokaas hölmölle *
Ei kannata pestä ainakaan kovalla paineella. Ei siitä tykkää maalipinnatkaan, saati muut aremmat osat. Eihän se mopon pesu hiukan isommalla käsityöllä nyt niin iso homma ole, vaikkois joku koltvingin kaltainen maantielaiva. Liikkeissä käytettyjen osastolla on toisinaan helppo bongata painepesurilla pestyt mopotit. Liuottimia voi käyttää, siis tarkoitit varmaan liuotinpesuaineita. Sitten vaan hiukan enempi vaivaa ja kirosanoja hankalempiin kohtiin, kyllä se siitä.
Painepesuria en käytä koskaan , ei ole mitään aihetta käyttää ja sitäpaitsi vaara että tulee enempi haittaa kuin hyötyä.Liuotin aineita vain siinä tapauksessa että millään muulla ei lika lähde, eli harvoin ja sillonkin takahaarukan seutuville ja moottorin etupuolelle.Wurthin pineä esim on hyvä
"oikeassa momentissa"
Samanlailla sitä voi pestä kuin autoa, itse pesen aina painepesurilla, ihan suoraan pyöränlaakereihin tietty ei kannata painaa menemään.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Tossahan toi tuli. Kyselkää huoltoliikeistä, millaisia esimerkkejä on!(mopokuume @ Kesä. 12 2005,15:26) kirjoitti
... jotain piti muistaa
Pesen aina painepesurilla n. metrin päästä, joten pyörään tulee laajempi vesisuihku, kuin normaaliruiskulla. Ei sitä tarvii kahen sentin päästä suunnata ketjuihin ja napoihin. Näin taannoin BW Vantaalla asioidessani, että sielläki huollon kaverit pesi pyöriä painepesurilla.
Etenen rauhallisesti. Se on varmin tapa päästä perille.
Honda CBF 600S -04
tottkai paineella,saa hienosti takaloksun altakin kurat pois.järki vaan kädessä pitäen![]()
Se paineella ruiskutettu vesi aiheuttaa ongelmia sähköpuolella.
Itse en pesis, niin paljon on kaverit kärsineet kun on menneet mokoman tekemään.
Vastakin kaveri sanoi et olipa hyvä ettei menny koko jäähdyttäjästä läpi, onneks meni vain lamellit vinoon.
kyllä sitä painepesurilla tulee vedettyä. paine vaan pienelle ja kauaempaa. helppo levittää pesuainekkin.
Kun käyttää järkeä sen painepesurin kanssa niin ei tule ongelmia.
Itse teen niin, että ensin huuhtelen mopon painepesurilla ja sen jälkeen pesen sen vielä sienellä runsaan veden kanssa.
Meneehän tuohon tietty aikaa mutta homma toimii, tulee puhdasta. *![]()
"Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"
kyllähän paineella voi pestä ku pitää vaan järjen mukana. Onhan noissa enskoissakin laakereita ja sähkölaitteita yms ja painepesurillahan niitäkin pestään![]()
www.trackpunkracing.com
Ei kauheesti kannata suihkuttaa 5cm päästä...(Kawasaki ZL @ Kesä. 12 2005,16:35) kirjoitti
Painepesurin toimivuus pyörän pesussa on jostain metrin-parin päästä... se vesisumu huuhtelee kuitenkin perkelen tehokkaasti kaiken mujun pois, liukkari irroittaa pinttyneen paskan, ei itse se paine niinkään..
Jos pesurin suutin on paskana ja suihku ei ole tasainen niin se kyllä vetää lamellit sitten kieroon pidemmältä matkalta, eli vesi tulee suuttimen vaurioituneesta kohdasta 'piikkinä' eikä tasaisesti.
Nykyisellä kustannuspaikalla on diesel-lämmitteinen kärcher johon saa suoraan iskettyä liukkaria kehiin... 70-80 asteista vettä jossa on puolen prosentin liukkarisekoitus puhdistaa käsittämättömän nopeasti ja tehokkaasti..
Liukkarit pois päältä kun on liotettu tarpeeks ja kuumalla vedellä huuhtelu sen jälkeen... Amerikan ihme on kestäny moisen käsittelyn jo monta monta kertaa, ja kaikki muutkin fillarit mitä sieltä kulkee läpi... Eli jotain 10 kpl, vähintään, päivässä.
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Alhaisella paineella painepesurilla, sumuttaen n. puolen metrin, metrin päästä pahimmat liat ensin pois. Sienellä ja sangolla tarkemmin sen jälkeen pesuaineen kanssa. Ja lopuksi huuhtelu painepesurilla.
Ei läheltä ketjuihin, sähkölaitteisiin, jäähdyttäjään, pakoputkeen, ilmanputsariin, laakereihin yms.
Liuottimeksi tarvittaessa Würthin Pinelinea.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Luin tässä keväällä jostain autolehdestä painepesureista ja siinä varoteltiin siitä, ettei pesurilla saa suihkuttaa renkaisiin. Se nimittäin vaurioittaa renkaan rakennetta ja seurauksena voi olla räjähtäminen rasituksessa (kovassa vauhdissa).
Itse pesen sienellä pihassa mutta pikapesut vedän huoltamon painepesurilla. Aluksi vaan suihkupullolla wurttin tehopesua pyörään antaa vähän vaikuttaa ja sitten pesurilla paskat pois.
Periaatteessa painepesurilla peseminen on parenpi koska sienellä pestessä tulee sitä mekaanista hankausta, ainakin jossain tapauksissa huoltamon harjapesu autoissa jättää pyörteilevät jäljet auton kylkeen kun harjakset on likaset.
- XT 660 R
Eikö kellään painepesun jälkeen ole tarrat lötköttänyt mopon vieressä päivää paistattelemassa? Kaveri pesi 1000r suitsan ni lötköttivät!
bird
No eipä ole tarrat lötköttäneet...vielä... *(bird @ Kesä. 13 2005,22:29) kirjoitti
![]()
"Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"
paineella![]()
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Aika kovalla paineella ne saa vettä päälleen myös kun ajaa vaikkapa motarilla kunnon vesiuraan.(Thorgen @ Kesä. 13 2005,12:17) kirjoitti
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
No ei se renkaalle aiheutuva PISTEMÄINEN rasitus silti yllä lähellekään sitä, mitä painepesuri saa aikaan. Painepesuri kuluttaa nopeasti betoniakin. Mutta mikäli et moiseen taruun usko, niin ota painepesuri, tuikkaa kiinni renkaaseen ja anna palaa. Sitten vaan moottoritielle kokeileen huippuja (muista mainita meille ennen sitä, muutenhan emme saa selville tämän empiirisen kokeen lopputulosta).(antti @ Kesä. 13 2005,22:54) kirjoitti
itelläni ei koskaan ollut ongelmia asian kanssa, pessyt tähän asti ja pesen edelleen![]()
Juupajuu jarru on vaudin surmahttp://jariklemetti.tarinoi.fi/
Juu, hyvinkin vesi menee teräksestäkin läpi.(Thorgen @ Kesä. 13 2005,23:51) kirjoitti
Mutta tokkopa pesuri renkaita normaalisti käytettynä renkaita tuhoaa. Ei sitä tarvitse sillä pistemäisellä suihkulla tuntikaupalla hinkata.
Omissa pesurilla pestyissä kumeissa ei ainakaan toistaiseksi ole mitään erikoista ilmennyt, tosin ei tuo kolmeasataa kuljekkaan. Erilaisia nopeuskokeita olen viimeaikoina koittanu vältellä parhaani mukaan![]()
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Onneksi olen niin laiska pesemään pyörää ettei taida kulumia sen takin isommin tulla.
Tukka putkella pitkin baanaa,
kyllä vauhti korjaa virheet.
Kunhan toin ilmi mitä (muistaakseni) Autobild varoitteli. Vaurion kerrottiin syntyvän välittömästi. Se tosin on teidän oma asianne välitättekö siitä varoituksesta vai ette.(antti @ Kesä. 14 2005,07:36) kirjoitti
Mulla meni ihan oikeesti kesässä Kawan GTRstä etupään laakeri sököksi, siis ruostui paskaksi. Tosin pesin pari kertaa viikossa. Sieni ja sanko on paras, ja aikaa menee värkkien laitteluun ja johtojen vetoon jos painepesurilla pesee. Paljon vettä ja hyvät aineet ja kunnon sieni siinä se.
Eikä o-rengasketjuihin kannata ruikkia ihan kosketusetäisyydeltä, gummit katoaa ja ketjut ovat finaalissa alta aikayksikön.