Onko kukaan kokeillut pakosarjan päällystämistä lämpöä eristävällä teipillä? Onko hyötyä moottoripyörässä? Entä jotain haittaa esim ilmajäähdytteisessä pyörässä? Periaatteessahan pitäisi toimia samoin kuin autossa eli pakokaasut eivät pääse jäähtymään niin nopeasti ja virtausnopeus säilyy suurempana...? Vai onko niin marginaalista ettei kannata kokeilla?![]()
Veturiin suositellaan tuota teippaamista ainakin taempaan pyttyyn, kun putki menee niin läheltä takaiskaria että iskari lämpeää.. Just hetki sitten satuin lukemaan artikkelin missä olivat mittailleet lämpötiloja.. Täytyykin kattella pääsiskö sen miten helposti teippaamaan..
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Minä laitoin joskus Bladeen putken peittoon termotec nauhalla ja ainakin lämpösäteilyyn vaikutti todella paljon. Pystyi nopeasti kokeilemaan sormin (polttamatta niitä) alkukäyriä ajon jälkeen. Tehollista hyötyä en huomannut kun vakiovehje oli muutenkin.
...pakokaasuimpulsinaattorilla tahdistettu...
tehollista vaikutusta on vähemmän kuin sillä että jätät vkloppuna yhden kerroshampin syömättä ja laihdut 100g, mutta säteilylämpöön kyllä vaikuttaa. mulla menee nousuputki sillä tavalla että kenkä saattaa siihen osua joten olen ajatellut laittaa thermotechiä siihen. jos sitä nauhaa laittaa niin olisi hyvä jos putki ei olisi patarautaa vaan rst tai ti. ruostuttaa kaiken altaan.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Johtunee siitä, että sadevesi imeytyy nauhaan ja jää sinne muhimaan..(Cterror1 @ Huhti. 14 2005,08:43) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Toi thermotec on aika SUOLASEN hintaista, eikös samaa tavaraa saa todella halvalla, olikos se jotain palokangasta vai mikä sen nimi olikaan.
Täytyy laittaa pöntön ympärille ettei sulata akkua.![]()
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Jenkkia**o aikoina Thermo teippiä ostelin mm. Finn Amista kun peltisarjoja teippailtiin. Itsekin muutaman rullan kieputin sitä ja hyvin toimi ja pysyi paikoillaan. Vähensi lämpösäteilyä huomattavasti.
Kallista oli jo silloin, mutta ehkä kandee kysellä jenkkiauto- ja tuuninkiliikkeistä..
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Ei muuten johdu siitä, itsellä kotilon vesikurveista väsätystä pakosarjasta tuli peltisarja parissa vuodessa, eikä juuri sadekeleillä ajeltu, se mureni käsiin.kirjoitti
(Aikaisemmin hölmöilin ja laitoin valupakosarjaan thermotecciä, tuloksena pakosarja katkesi.)
Joku viisaampi osannee selittää ilmiön, mutta tuo on yleinen fakta että mustasta väsätyssä pakosarjassa ei kannattaisi käyttää lämmöneristysnauhaa, etenkään ahdetuissa moottoreissa.
kesässä ruostui minun kakstahtisen putketei sopisi ohutta peltiä paljon ruostutella
jos oikein kurmuutti menemään niin ei minun käyttämäni teippi ainakaan enää eristänyt (ei ollut termoteciä) jotain muuta n.30e/10m. muunmuassa yksi pakoputki suli teipin läpi tuoreöljysäiliöön kiinni
![]()
1198+RG500
Asbestiako tarkoitat? Eikös se ole ainakin halpaa?(kwak750 @ Huhti. 14 2005,09:12) kirjoitti
![]()
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
Njoo! Täytyy käydä tänään moposportista kyselee..(KMSwallower @ Huhti. 14 2005,12:00) kirjoitti
Onneksi tuli tehtyä putki HST niin ei ole tuosta ruostumisesta ongelmaa, mutta mites alumiinin päälle? Täytyisi nimittäin vetää pöntön päälle tota nauhaa.
DUCATI is just the Italian word for Harley.