Olen koko illan tapellut mopottimeni kytkimen kanssa. Fillari on Suzuki RF 600 vm.1993. Vaikka kytkimen painaa pohjaan vaihteen ollessa päällä ei pyörää saa työnnettyä. Tuntuu kuin kytkintä ei olisi lainkaan. Olen säädellyt taitoni ja kykyni mukaan kytkinvaijeria, mutta eipä tunnu auttavan. Tuntuu että kytkinvaijerin liike on liian pieni. Kun vaijerin kiristää äärimmilleen saa pyörää työnnettyä muttei kuitenkaan kevyesti, vaan vaihde jurraa osittain vastaan. Mahtaako pyörässä olla väärä vaijeri vai mikä mahtaa olla vikana.
Mopotin tuli syksyllä Saksasta enkä ole sillä vielä ajanut.
Muuten pyörässä on kaikki vimpan päälle.![]()
Hoh hoijaa sun muuta.....
SLK 320
BUSA + ER 5
RF 600
FJ 900
XV 535
CAGIVA C12
HONDA DAX
HONDA MONKEY
POLKUPYÖRÄ
Voiko öljyt olla kylmänä niin jäykät että vaihteisto ei irtoa moottorista? Lämmitä sydeemi vapaalla ja kokeile parin minuutin kuluttua uudelleen![]()
Enpä oikeen usko, koska fillari on sisällä eteisessä ja lämpötila noin +20.
Hoh hoijaa sun muuta.....
SLK 320
BUSA + ER 5
RF 600
FJ 900
XV 535
CAGIVA C12
HONDA DAX
HONDA MONKEY
POLKUPYÖRÄ
Kannatta silti hapettaa pari minsaa, et öljyt lämpiää ja kokeilla sit(Dick @ Maalis. 24 2005,21:09) kirjoitti
![]()
![]()
koppa auki ja säätöä
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Perustan nyt veikkaukseni muihin aparaatteihin:
Ei se "säätöä liian" vähän, eikös siellä moottorissa ole vipu johon tulee kytkinvaijeri. Eli siinä on kanssa säätö mahdillisuus??
Mutta melkein helpoin niksi on hieman lämmittää moottoria vapaalla ja sen jälkeen testata miten pelaa.
<p>I/ö- got the Feeling</p>
No kiitokset neuvoista. Pitääpä huomenna tunkea fillarin perä ulos oviaukosta ja starttailla. Viimeks vaan tuli niin helvetillinen meteli ku koitettiin miten pärrä pelaa. Akka hyökkäs kirveen kanssa verannalle ja mökötti viikon. On nääs rintamamiestalo ja jyrkät portaat ettei viitti pihalle asti mennä.![]()
Hoh hoijaa sun muuta.....
SLK 320
BUSA + ER 5
RF 600
FJ 900
XV 535
CAGIVA C12
HONDA DAX
HONDA MONKEY
POLKUPYÖRÄ
Omassa pikkukawassa oli reilun kuukauden öljyttömän seisotuksen jälkeen kytkin vähän jumissa. Koneen kun pöräytti käyntiin varikkotelineessä, niin pian se siitä aukesi ja toimi taas moitteetta. Voiskohan olla yhtään samaa oiretta..?
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Huom. Jos ollu pitkään käymättä, tyrki lämmeneeseen pyörään 5-kmh vauhtia ja sitten vasta polkase 1 sisään kiekat tyhjäkäyniilä! Kuulostaa siltä että saattaa muuton rusahtaa Ilkeästi.
"For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
-Citigroup Global Markets, 2010
Kytkinlevyt jumittuneet. Starttaa vaihde päällä ja kytkin pohjassa . Kun olet jonkin matkaa ajanut, niin kytkin voi irrottaa. Jarrun paineleminen ajaessa voi irroittaa kytkimen. Ainakin Raisussa piti käyttää tuollaisia metodeja, kun se oli seisonut liian pitkään.
Viisaampi metodi lienee purkaa kytkin ja nykiä levyt toisistaan irti.
Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
Tuntuuko siltä että se kytkinkahva on todella löysä? Jos siihen on nimittäin laitettu uusi vaijeri ja jätetty testaamatta se vois olla väärän mittainen eikä silloin irroita kytkintä kunnolla.
Pitkä seisonta tekee kummia kaikille liikkuville osille. Jos moottorin lämmittäminen(joka todennäköisesti auttaa) ja vaijerin kiristäminen eivät auta, on seuraava askel varmaankin kytkimen avaaminen ja kytkinlevyjen ja välilevyjen tarkistus etteivät ole pureutuneet toisiinsa kiinni.
Onnea uuden pyöräsi johdosta! :)
"If William Shatner ever pulls you into the bathroom and asks
if you want to see the captain's log, just say no. I fell for
that nine times!"
-Patrick Stewart
En tunne RF600:sta, mutta Bandit 600:ssa on siellä alapäässäkin säätö. Ruuvi käännetään ensin tankoon kiinni ja sitten neljäsosa tai puoli kierrosta auki.
Kymppi vetoa, jotta on vaan jumissa. Kone käyntiin ja lievää väkivaltaa peliin, niin kytkinkin alkaa taas toimia...
<p>2002-2014</p>
Ei vaadi muuta kuin vaihde päälle, kytkinkahva sisään, tönit pyörää edestakaisin pari kertaa, pitäisi irrota.
Tallissa tehtynä näin turvallisempaa kuin koneen käydessä.
Ducati 900 SS
Omat pelit eki samaa niin kauan kun käytti näitä "prätkäöljyjä" niiden sisältämä liima-aine liimasi levyt toisiinsa jopa 2 viikon seisokin jälkeen ja talviseisonnan jälkeen ne oli tosiaan kiinni. Ne irtosivat vain rankalla kädellä, 4000 kierroksia, kytkin pohjaan ja ykkönen päälle että rusahtaa mutta sen jälkeen toimii. Autoöljyihin (Shell X-100 20W-50) siirryttyäni on pelannut aina moitteetta ja jopa paremmin kuin noiden pyöräöljyjen aikaan.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Ja sulla kuitenkin käy se pyörä?
Itselleni kävi ensimmäisenä kesänä vanhanaikainen, pyörä sammui aina kun kytkimen löysäsin....sitä yritettiin taluttaa itään, länteen ja etelään...
Kunnes sit minua kokeneempi pyöräilijä hoksasi sen pienen anturin siellä seisomajalaksen vieressä...sen tappi oli juuttunut pohjaan ja niinpä se tulkitsi jalan olevan alhaalla ja pysäytti koneen...
Rasvaa anturiin ja menoks....
Käytin mopotinta hetken aikaa. Kytkin pelaa niinkuin kuuluukin. Eipä ollut kallis vika.![]()
Hoh hoijaa sun muuta.....
SLK 320
BUSA + ER 5
RF 600
FJ 900
XV 535
CAGIVA C12
HONDA DAX
HONDA MONKEY
POLKUPYÖRÄ
Hieno homma, ja sitten![]()
![]()
![]()
itel talvella rempan jälkeen sama homma... hetken mietin mut sit vein pyörän käyntiin pihalle 10 minsax ja uusi säätö... tänää sit varmaan saa taas sätää ku ottaa liikenteeseennii sit osaa säätää sen vimpan päälle
jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider
zx-10r-04 ex
dr-800s-93
ktm duke 620 -96
zx10-r -08