Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 95:sta
    Näitä tuntuu olevan, sillä kuulin puhelimen välityksellä että CantinaWestissä olis myös jatkot. Osoite on Kasarmikatu 23 (jos oikein kuulin).

No nyt on sitten mistä valita.
    "Starvin' Marvin"

Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
    Lainaa (Zia @ Tammi. 18 2005,11:43) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 18 2005,10:38) kirjoitti
    Pakko esittää kysymys: 'Onkohan tullut valittua hiukan väärä harrastus, jos 12 € sisäänpääsylipusta on liikaa?' Juu, juu... muitakin oheiskuluja tulee, mutta silti. Laskepa huvikses mitä se GE:n peli maksaa sulle korkoina vuodessa tai mitä menee huoltoihin ja jne.
    Tarkoitin lähinnä sitä, että messukeskuksessa kaikki tapahtumat maksavat saman verran, että ei nämä mp-messut ole mitenkään erityisen kalliit, ja toiseksi muita kuluja todellakin tässä harrastuksessa löytyy - vaikka nuo GE:n lyhennykset ja korot - ja juuri niihin muihin kuluihin verrattuna 12 egee on aika pieni raha..

Eli kuten totesit.. IHANAN KALLISTA!
    Molemmille ... 12 egee ei sinänsä ole paljon ja siihen on varaa - eikä kyse ollutkaan siitä. Kyse on siitä, että pitääkö kauppaan maksaa, että pääsee sisään - olipa summa sitten sentti tai miljuuna.
    Ihan kuten verotkin .. taidatte rinta rottingilla maksella kaikki mitä pitääkin ja ehkä vielä vähän ylimääräistäkin, ettei näyttäis niin köyhältä.
    Mutta vakavasti ottaen turhat maksut ovat turhia. Suomalaiset näyttävät tosi helposti suostuvan ihan mihin tahansa vaikka "pieniin" ajoneuvoveroihin toisin kuin esim. saksalaiset tai sen sellaiset. Mutta meillähän on varaa vakuutusmaksuista puhumattakaan. Markkinataloutta nääs.
    Minä ostin viimevuoden näyttelystä ylivuotisen Suomyn kypärän noin puoleen hintaan. Kannatti käydä
    Legalize
    No niin pitihän se arvata. Tämmösiä nää joskus on..
    Lainaa (Gartza @ Tammi. 18 2005,15:12) kirjoitti
    Lainaa (Zia @ Tammi. 18 2005,11:43) kirjoitti
    Pakko esittää kysymys: 'Onkohan tullut valittua hiukan väärä harrastus, jos 12 € sisäänpääsylipusta on liikaa?' Juu, juu... muitakin oheiskuluja tulee, mutta silti. Laskepa huvikses mitä se GE:n peli maksaa sulle korkoina vuodessa tai mitä menee huoltoihin ja jne.
    Tarkoitin lähinnä sitä, että messukeskuksessa kaikki tapahtumat maksavat saman verran, että ei nämä mp-messut ole mitenkään erityisen kalliit, ja toiseksi muita kuluja todellakin tässä harrastuksessa löytyy - vaikka nuo GE:n lyhennykset ja korot - ja juuri niihin muihin kuluihin verrattuna 12 egee on aika pieni raha..

Eli kuten totesit.. IHANAN KALLISTA!
    Molemmille ... 12 egee ei sinänsä ole paljon ja siihen on varaa - eikä kyse ollutkaan siitä. Kyse on siitä, että pitääkö kauppaan maksaa, että pääsee sisään - olipa summa sitten sentti tai miljuuna.
    Ihan kuten verotkin .. taidatte rinta rottingilla maksella kaikki mitä pitääkin ja ehkä vielä vähän ylimääräistäkin, ettei näyttäis niin köyhältä.
    Mutta vakavasti ottaen turhat maksut ovat turhia. Suomalaiset näyttävät tosi helposti suostuvan ihan mihin tahansa vaikka "pieniin" ajoneuvoveroihin toisin kuin esim. saksalaiset tai sen sellaiset. Mutta meillähän on varaa vakuutusmaksuista puhumattakaan. Markkinataloutta nääs.
    Ymmärrän pointtisi. Olen varsin sniidu itsekin ja sen voi moni tutuistani todistaa. Ja pakko esittää 'varakkaampaa' kun ei oikeasti ole muuhun varaa... siinä olet oikeassa.

Mutta pointti on sama kuin aikaisemminkin kerrottu, eli kaikki saman katon alla, sosiaalinen tapahtuma ja pakkohan ei ole ostaa mitään vaikka hyviä tarjouksia löytyisikin.

Meinaan vaan että menee niitä kuluja aikalailla kun alat jonkun ajopuvun tai kypärän perässä juoksemaan ja miettimään. 12 € on silloin pieni raha. Nyt messujen yhteydessä tuntuu isolta...

Itse en maksa tuosta siinä "kauppa" -ominaisuudessa, maksan ihan muista syistä. Turhat maksut on turhia, mutta onko tuo se turhin? Jokainen saa ja voi priorisoida menonsa niinkuin haluaa, siitähän tässä on kuitenkin loppujenlopuksi kyse. Moni arvostaa messuja ihan eri syistä kuin mitä minä tai sinä. Itse menen katsomaan näytillä olevat kilpurit läpi (josko löytyis 749R), uutuudet, tuttuja ja samalla tekemään jonkin sortin PR:ää. Missä muussa moottoripyörä tapahtumassa (Suomessa) on n. 50 000 kävijää kolmen päivän aikana?

Toivottavasti ymmärrät myös minun pointin? Tällaisessa aiheessa kun ei vaan yksinkertaisesti ole oikeaa tai väärää, on vain mielipiteitä. Mutta mielestäni mihinkään 'massaboikottiin' ei ole aihetta.

Sen myönnän ihan puhtaasti että bisnestä tekevät tuolla niin kauppiaat kuin Messuhallin organisaatiokin. Vaikka messuhallin porukka ottaa varmasti omansa pois ja tienaakin vielä päälle. Näytteilleasettajista en olis niin varma että tuosta viikonlopusta voitolle jäisivät, mutta bisnestä sekin on.
    "Starvin' Marvin"

Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
    Mielestäni 12€ Helsingin messuista on varsin kohtuullinen verratuuna viimevuoden Turun "Mp-messuihin", jonka pääsymaksu oli muistaakseni sama. Vitutus alkoi kahvilasta, jossa suoritettiin aseeton ryöstö asiakkaita kohtaan. Kaikki maksoi oikein vitusti! Ja tarjonta messuilla oli aivan perseestä. Enemmän pyöriä olisi nähnyt Raision Bike Worldissa ja peräti Salon Takatalolla. Muutama vanha malli siellä oli näytillä ja jotain lätkyttimiä sekä gestapotakkeja ym. nahkaliivejä. Ei ikinä Turun "mp-messuille". Liittykää seuraani.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 18 2005,16:08) kirjoitti
    ...Toivottavasti ymmärrät myös minun pointin? ...
    Juu ... ymmärrän toki.
    Periaatteessa minäkin maksan sen 12 egee .. että ei siinä sen kummempaa (vaikka justiinsa vapaalipun sainkin).

Oikeasti rikkaat sanovat, että ei ne tulot vaan pienet menot.
    En muista onko messuille saatavilla perhelippuja, itsekseni tai kaverien kanssa on yleensä tullut käytyä, mutta...

Kun näistä pääsymaksuista sun muista puhutaan, niin unohdetaanko että on myös perheellisiä motoristejä?
    Jos vaikka 5 henkinen perhe menee messuille, niin kustannuksia tulee 5 x 12 €, eli pelkät liput maksaakin jo 60 €
    Siihen limut, kahvit ja hampurilaiset, niin lisähintaa tulee helposti toinen mokoma. Päälle vielä parkkimaksu ja mahdolliset yöpymiset ja...

Mutta sama epäkohta on monessa muussakin jutussa. Vaikka joku maksu olis yhdelle kohtuullinen, niin koko perheelle homma maksaa maltaita. Vallankin kun lapset ei enää ole lapsia, vaan nuoria ja heistä menee aikuisen hinta.

Esim. laskettelukin on kivaa, sitä on harrastettu ja harrastettais varmaan enemmänkin.. Mutta hissiliput maksaa koko perheelle niin julmetusti, että joskus on ollut pakko huijata ja käydä rinteessä samoilla lipuilla eri aikaan.
    Vaikka ajattelis olevansa rinteessä vain muutaman tunnin, niin lippu maksaa kuitenkin lähes saman kuin päivälippu. Jos 5-henkinen perhe joutuu maksamaan + - 100 € muutamasta hissinoususta, niin se ylittää kipukynnyksen ja minun käsityskyvyn. Taitaa mennä jo ohi aiheen..

S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    .ORG:n viralliset messujen jatkobileet la 5.2-05 Ravintola Uniqissa Yliopistokatu 5 Helsinki.

Jatkot alkavat MotOrg Ry:n vuosikokouksella klo 18:30 (Ry:n jäsenille). Bileet jatkuvat klo 20 avoimina kaikille Orgilaisille.

Tervetuloa !!!

Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
    jokusen nahkapuvun olen aikoinaan ostanut messutarjouksista. oli silloin maailman aikaan jopa halapa.

hanskat ja muuta sälää, joskus ihan turhaa krääsääkin tarttuu mukaan.

aina voi tinkiä. pieniä nyrkkipajoja on viimevuosina ollut yhä vähemmän, liekö tuo korkea hintataso tai neliövuokra tosiaan karkottanut...
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Lainaa (raider @ Tammi. 18 2005,12:41) kirjoitti
    Tänä vuonna ajattelin scarpata sen verran että sinne jatkoillekin menen, koska ovat käsitykseni mukaan KAIKILLE avoimet. Niin no... ainoa ongelma on se että en tiedä missä ne on, mutta eiköhän sen joku mulle valaise?

Messuilla nähdään!
    Tuolla olis ainakin yhdet jatkot. http://www.smoto.fi/uutiset/nayttelybileet2005.htm
    Se on vapaa sisäänpääsy!!! Ohjelmat okei!!!
    *Viini, ruoka ja hyvä elämä*
    *ZX 10 R*
    Ainoa funktio messuille menossa on se, että löydän sieltä kaikki ne tuotteet, joiden ostoa harkitsen. Pääsen kokeileen ja hypisteleen niitä pientä korvausta vastaan. Eipä tartte juosta kaikkia lähikuntien pärräliikkeitä läpi katselemassa eioota. Eipähän tartte ostaa sikaa säkissä ens kaudella.
    edelleenkin kesää odotellessa
    Lainaa (J@ck @ Tammi. 18 2005,17:17) kirjoitti
    En muista onko messuille saatavilla perhelippuja, itsekseni tai kaverien kanssa on yleensä tullut käytyä, mutta...

Kun näistä pääsymaksuista sun muista puhutaan, niin unohdetaanko että on myös perheellisiä motoristejä?
    Jos vaikka 5 henkinen perhe menee messuille, niin kustannuksia tulee 5 x 12 €, eli pelkät liput maksaakin jo 60 €
    Siihen limut, kahvit ja hampurilaiset, niin lisähintaa tulee helposti toinen mokoma. Päälle vielä parkkimaksu ja mahdolliset yöpymiset ja...

Mutta sama epäkohta on monessa muussakin jutussa. Vaikka joku maksu olis yhdelle kohtuullinen, niin koko perheelle homma maksaa maltaita. Vallankin kun lapset ei enää ole lapsia, vaan nuoria ja heistä menee aikuisen hinta.

Esim. laskettelukin on kivaa, sitä on harrastettu ja harrastettais varmaan enemmänkin.. Mutta hissiliput maksaa koko perheelle niin julmetusti, että joskus on ollut pakko huijata ja käydä rinteessä samoilla lipuilla eri aikaan.
    Vaikka ajattelis olevansa rinteessä vain muutaman tunnin, niin lippu maksaa kuitenkin lähes saman kuin päivälippu. Jos 5-henkinen perhe joutuu maksamaan + - 100 € muutamasta hissinoususta, niin se ylittää kipukynnyksen ja minun käsityskyvyn. Taitaa mennä jo ohi aiheen..
    Puhut paljon, mutta asiaa
    Messuille ei todellakaan ole perhelippuja saatavissa

Kysyin Raija Suomalaiselta (messujen organisaattori): "Onko mielestäsi kohtuullista että perheellinen maksaa pelkkää sisäänpääsymaksua 5:ltä hengeltä 60 euroa?"

Suomalainen vastasi poliitiikkomaisesti: "Messujen lippuhinnat noudattavat yleistä hintatasoa, ja EHKÄ tulevaisuudessa perheliput ovat mahdollisia"

Jäämme odottamaan tulevaisuutta, jota tuskin koskaan tulee...

Hyvä se on poikamiesten täällä leikkiä varakasta ja viisastella lippujen hinnoista
    On täällä ihme sakkia kun pitää itkeä jostain pääsymaksusta!
    Ja tyypit asuu vieläpä messuhallin "vieressä" *
    Itellä V....TAA kun ei töiden takia pääse lähteen...Tai eihän tuota vielä tiä jos joku tulis tilalle. *no yks vuosi jää todennäköisesti väliin. Tuolla finnairilla käy siellä päiväreissunkin aika mukavasti, reilu tunti suuntaansa. sillä matkustaminen on muuten jopa HALVEMPAA kuin junalla. Ainakin jos laskee menetetyn ajan... *No kannattaa siellä messuilla ehdottomasti käydä jos vaan pystyy. esim. kypärien sopivuus vertailu ei varmaan missään ole helpompaa kuin siellä. (tähän molopäähän ei sopinut kuin yks potta kunnolla viime vuonna) Ja onpahan mopoistakin kaikki mallit ja värit nähtävillä.
    Lainaa (Markku @ Tammi. 18 2005,17:24) kirjoitti
    .ORG:n viralliset messujen jatkobileet Ravintola Uniqissa Yliopistokatu 5 Helsinki.

Jatkot alkavat MotOrg Ry:n vuosikokouksella klo 18:30 (Ry:n jäsenille). Bileet jatkuvat klo 20 avoimina kaikille Orgilaisille.

Tervetuloa !!! *
    ilmeisesti lauantaina?
    Hei juu ja elämänuraa, sukat kuin peltiä housussa kuraa...
    Lainaa (ketku @ Tammi. 18 2005,20:59) kirjoitti
    Lainaa (Markku @ Tammi. 18 2005,17:24) kirjoitti
    .ORG:n viralliset messujen jatkobileet Ravintola Uniqissa Yliopistokatu 5 Helsinki.

Tervetuloa !!!
    ilmeisesti lauantaina?
    juurikin lauantaina.
    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
    Lainaa (Gartza @ Tammi. 18 2005,15:12) kirjoitti
    Väännän rautalangasta:

Messut maksaa 12€ vaikka siellä kukaan ei myisi mitään ja vaikka esillä olisi vain puutuoleja.

Messutilaan meneminen on Oy Suomen Messut maksu paikan sisäänkävijöille. Se ei ole maksu, jonka perii kukaan näytteilleasettaja, paitsi jos haluaa lippuja välittää halukkaille tai maksaa niistä itse ja lahjoittaa ne mainosmielessä.

Capische?
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Lainaa (Italowestern @ Tammi. 18 2005,23:52) kirjoitti
    Väännän rautalangasta:

Messut maksaa 12€ vaikka siellä kukaan ei myisi mitään ja vaikka esillä olisi vain puutuoleja.

Messutilaan meneminen on Oy Suomen Messut maksu paikan sisäänkävijöille. Se ei ole maksu, jonka perii kukaan näytteilleasettaja, paitsi jos haluaa lippuja välittää halukkaille tai maksaa niistä itse ja lahjoittaa ne mainosmielessä.
    Väännän kultalangasta ...
    Vaikkakin sen hinnan perii ja määrää Suomen messut, niin silti se pitäisi sisältyä näytteilleasettajan kustannuksiin.

Kun aina on lipsuttu, eikä kuluttajat pane hanttiin, niin tulos on sen mukainen.

Vrt. esim. TV-esiintyminen - jotkut maksavat, että "pääsevät" ja joillekin maksetaan, että joutuvat.

Nonni - eiköhän mielipiteeni olekin jo tullut selväksi ja sillä ei sinänsä ole mitään vaikutusta yhtikäs mihinkään, niin että vaihdan aihetta - ihan vaan, etten itse kyllästy.

On se hyvä että tuo 12 € rajoittaa sisääntulijoita, muutenhan siellä olisi entistä pahempi tungos, jos kaikki pääsis ilmaiseksi sisään

Edit. Viime vuonna ostin sieltä hanskat, saappaat ja housut. En ehkä siksi että ne olisi ollut erityisen halvat, vaan siksi että pystyin saman katon alla kokeilemaan ja vertailemaan useita vaihtoehtoja ja siltä pohjalta tekemään mielekkäitä ratkaisuja.

Lainaa (Köpi @ Tammi. 19 2005,08:05) kirjoitti
    ..vaan siksi että pystyin saman katon alla kokeilemaan ja vertailemaan useita vaihtoehtoja ja siltä pohjalta tekemään mielekkäitä ratkaisuja...
    Kun tätä ihanuutta tunnutaan painottavan niin kovin, niin kertoisiko joku mullekin missä vaiheessa messuja pääsee rauhassa kokeilemaan ja vertailemaan varusteita? Ja missä siellä sovitetaan vaikkapa ajoasua? Mulla kun on jotenkin päinvastaisia kokemuksia ja viime messuillakin monen kauppiaan ainoa sovitustila olis ollu miesten vessa.
    Melkoinen ryysis jo perjantaina ja palvelua saadakseen joutuu jonottamaan. Lauantaista puhumattakaan, jolloin myyjän juttusille pääsee ainoastaan kiilaamalla. Sunnuntaikokemuksia mulla ei ole, silloinko?

Messuilla on ihan kiva käydä ja onhan se tavallaan sellainen talvikokoontuminenkin. Kuitenkin joskus odottaisi myös oikeita uutuuksia - niin kuin isossa maailmassa - koska uutuuksiahan messuilla pitäisi esitellä. Niitä vaan on harvoin tarjolla ja esillä on paljon sitä samaa, kuin edellisvuosinakin ja mm. ylivuotisia pyörämalleja.

Messuilla on kiva katsella, tutustua tuotteisiin ja tavata tuttuja, mutta mun mielestä sovittelut ja hankinnat tehdään muualla.
    Jos minä haluan saada palvelua ja vertailla sekä kokeilla ajovarusteita, niin menen liikkeeseen ja sovitan vielä menoni sellaiseen ajankohtaan, jolloin siellä on varmasti hiljaista.

Useimmat messut on nykyään kuin jotku hiton "maalaismarkkinat" kaikkine lakritsinmyyjineen. Messujen alkuperäinen idea on joskus ollut lähinnä keksintöjen ja uutuustuotteiden esittely, ei myyntitapahtuma. Muistelen, että joskus valovuosia sitten messuilla ei edes saanut myydä mitään..

Vähän copy-pastea perään:

Messut on markkinointiväylä ideoiden, palveluiden ja tuotteiden myymistä ja jakelua varten. Samalla messuille osallistuva organisaatio lisää tunnettuvuuttaan uusien ja vanhojen asiakkaiden sekä sidosryhmien silmissä.
    Ennen osallistumista on arvioitava, tavoitetaanko messuilla oikea kohderyhmä ja kannattaako messuille osallistua.

S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa (J@ck @ Tammi. 19 2005,12:23) kirjoitti
    kertoisiko joku mullekin missä vaiheessa messuja pääsee rauhassa kokeilemaan ja vertailemaan varusteita? Ja missä siellä sovitetaan vaikkapa ajoasua?
    Minä olen käynyt yleensä lauantaisin. Ja vaikka täällä puhutaan, että silloin on eniten väkeä, olen siitä huolimatta saanut palvelua ja mahtunut liikkumaankin.
    Kun kokeilin pukuja, oli siellä viritetty oikee pukukoppi. En nyt muista, oliko näin joka osastolla, tuskin. Mutta ei minua hirveesti kainostanut kun jouduin kokeileen housuja ilman pukukoppiakin - hieman sivummalla tietty. Siellä oli nääs 10 muutakin housun vaihtajaa. Kaipa meistä jokainen on joskus naisen reisiä ja sääriä nähnyt... Vai?
    Misteepä sen tietää mihinkä pystyy ennen kun kokkeiloo.
    No voi helekata Jos on noin kauhee valitus yhest lipun hinnasta niin kannattaskohan itkijöiden myydä moponsa pois. todellisilla käyttö kuluilla ostas vaikka mitä ruokaa kossuu vaik joka viikko.
    Nopeus on valttia!

+200 MPH CLUB FINLAND

Kawasaki Ninja H2

* * * * * * * *
    Messuilla on ihan kiva käydä ja onhan se tavallaan sellainen talvikokoontuminenkin. Kuitenkin joskus odottaisi myös oikeita uutuuksia - niin kuin isossa maailmassa - koska uutuuksiahan messuilla pitäisi esitellä. Niitä vaan on harvoin tarjolla ja esillä on paljon sitä samaa, kuin edellisvuotenakin ja mm. ylivuotisia pyörämalleja.

Messuilla on kiva katsella, tutustua tuotteisiin ja tavata tuttuja, mutta mun mielestä sovittelut ja hankinnat tehdään muualla.
    Jos minä haluan saada palvelua ja vertailla sekä kokeilla ajovarusteita, niin menen liikkeeseen ja sovitan vielä menoni sellaiseen ajankohtaan, jolloin siellä on varmasti hiljaista.

Useimmat messut on nykyään kuin jotku hiton "maalaismarkkinat" kaikkine lakritsinmyyjineen. ...
    Juu - viimevuonna tuli erityisen paljon "pettymyksen huokailuja" tarjonnan suhteen. Näilläkin palstoilla sitä harmiteltiin. Sen puoleen on ihan hyvä, että siellä on niitä lakumyymälöitä. Viime vuonna taisi olla se kyselykin, että mikä on enempi OK .. itse messut, kalja vai ne pimazot ..
    Koko kysymyksen asettelukin kielii jostain. Ei ne tyzeliinit yhtään hulumpia olleet - onneksi niitä edes oli.

Toisaalta on kyllä rehellisesti todettava, että on sitä tullut päiviä huonomminkin vietettyä .. niin .. ettei sen puoleen ..
    Kun tätä ihanuutta tunnutaan painottavan niin kovin, niin kertoisiko joku mullekin missä vaiheessa messuja pääsee rauhassa kokeilemaan ja vertailemaan varusteita? Ja missä siellä sovitetaan vaikkapa ajoasua? Mulla kun on jotenkin päinvastaisia kokemuksia ja viime messuillakin monen kauppiaan ainoa sovitustila olis ollu miesten vessa.
    Melkoinen ryysis jo perjantaina ja palvelua saadakseen joutuu jonottamaan. Lauantaista puhumattakaan, jolloin myyjän juttusille pääsee ainoastaan kiilaamalla. Sunnuntaikokemuksia mulla ei ole, silloinko?
    Esimerkiksi Stormin osastolla on ollut jo monet messut oikein pätevä, peilillä varustettu sovituskoppi, missä saa rauhassa pukea ajoasun päälleen ja tutkailla sitä sekä miettiä, onko istuvuus ja värit kohdallaan.

Sinne vaan Dainesea kokeilemaan! Niin moni teki viime messuillakin!

- Jyri -
    Lainaa kirjoitti
    Väännän kultalangasta ...
    Vaikkakin sen hinnan perii ja määrää Suomen messut, niin silti se pitäisi sisältyä näytteilleasettajan kustannuksiin.

Kun aina on lipsuttu, eikä kuluttajat pane hanttiin, niin tulos on sen mukainen.
    12 eemelin piletti lienee kohtuullista keskitasoa, tosin toki näyttelyn sisällönkin tulisi vaikuttaa asiaan.
    Tämä menee hiukan ohi alkuperäisestä aiheesta, mutta kaikessa (turhassa) narinassa kannattaa säilyttää suhteellisuudentaju.

Ensinnäkin jokaikinen näytteilleasettaja maksaa osastostaan melko suolaista neliövuokraa. Aika moni pienempi esittelijä ei sinne ilman sponsoria noin vain lähdekään. Tuo 12 eemelin piletti on pikkuraha siihen nähden.
    Toisekseen, MP-messut on ns. ulkopuolinen messujärjestäjä, eli MP-2005 on hyyryläisenä Suomen messujen isännöimässä hallissa. Tarkoista kustannuksista en tiedä enää, mutta hinta lienee erilainen hyyryläisille kuin omille messuille. Oli messuilla kävijöitä tai ei.

Lisäksi systeemin ylläpito kaikkine yksityiskohtineen ja siivoamisineen maksaa sekin kohtuupaljon. Ilman maksullisia pääsylippuja ja niistä tulevia tuloja kukaan tuskin järjestäisi messuhallin näyttelyjen kaltaisia kaupallisia pippaloita. Jos lippujen hinnat sisällytettäisiin näytteilleasettajien jo ennestään kalliisiin neliövuokriin, ei meillä kovin montaa esittelijää taitaisi messuilla olla.
    Sitäpaitsi koko messuorganisaatio on bisnes, joten ihan talkoilla se ei mitään messuja järjestele, kaupungille vuokraa maksele, byrokratiaa, veroja ja muita kuluja hoitele, saati pidä työntekijöitään ruokapalkalla.

Toki ymmärrän hyvin ison perheen kuluongelman, mutta sellaistahan se on vähän joka paikassa - varsinkin jos vaikka kesälomalla pitää käydä läpi ne kaikki 'pakolliset' linnanmäet ja jukujukulandiat... taitaa 12 eemeliä olla pikkuraha kesäkarkeloissa.
    Jotkut palveluntarjoajat kyllä järjestävät edullisempia perhepaketteja mahdollisuuksien mukaan.

Niin se vaan taitaa meillä olla että lastenteko ei ole oikein persaukisten hommaa...
    eli eikun gummeja ostamaan jos rahat on vähissä... (siis ihan oikeesti kieli poskella, ei herneitä, pliis)

Lainaa kirjoitti
    Vrt. esim. TV-esiintyminen - jotkut maksavat, että "pääsevät" ja joillekin maksetaan, että joutuvat.
    Sellaista elämä on. Toiset on tyrkyllä, toisille tyrkytetään. Tosin minusta tuo TV-analogia hiukan ontuu tässä mp-messujen tapauksessa. Eikä ne vapaaliputkaan muuten ilmaisia ole, nekin on se näytteilleasettaja jo maksanut.

PS.
    Menkäähän ihmiset messuille. Siellä olis juuri nyt menossa mopoiluunkin ainakin löyhästi liittyvät messut, eli matkamessut. Matkamotoristeja vois ainakin kiinnostaa. Tosin sinnekään ei pääse ilmatteeks...
    Lainaa (canepazzo @ Tammi. 19 2005,14:50) kirjoitti
    Tosin minusta tuo TV-analogia hiukan ontuu tässä mp-messujen tapauksessa. Eikä ne vapaaliputkaan muuten ilmaisia ole, nekin on se näytteilleasettaja jo maksanut.

Niin se vaan taitaa meillä olla että lastenteko ei ole oikein persaukisten hommaa...
    TV:hän se vasta kallista onkin .. ihan riippumatta kuka sen maksaa.

Mitä tulee lasten tekemiseen, niin tekotapa on sangen miellyttävä.
    Gummit vaan häiritsee .. eikä vaimokaan tykkää niistä ...

Mitä työ oikeen jaksatte valittaa.. samalla lipulla pääsee ainaki pe MUOTI2005 messuille.. joten luulis jo olevan näkemistä jokaiselle

Jos 12e tuntuu paljolta niin jokaisella on oikeus olla poissa, jopa suotavaa kannaltani katsoen. eipä ole niin tungosta

PItäski melkee hommaa liput. vaikka jo luvattu on että tukkuostajana saan sellaisen automaattisesti.
    Siihen ei tarvita kuin 2-3pyörän osto vuodessa ja tämänvuotisten hinnat on olleet siinä ~13000 ja 18000e joten tuohon samaan kasaan 12e ei tuntus enää kovinkaan paljoa
    Lainaa (Gartza @ Tammi. 19 2005,07:12) kirjoitti
    Ihan vaan pitää mainita, että olen saanut radio-esiintymisestä palkkiona noin 200mk. Joskus... Sittemmin en ole esiintynyt tv:ssä tai radiossa.
    Bisnes on bisnestä. Messuliput eivät näytä olevan liian kalliita kun porukkaa riittää tungokseksi asti. Itse taidan jättää väliin siksi etten viihdy niissä hemmetin ruuhkissa. Tungoksessa herne vierähtää nenään. Eli lippujen hinnoissa näyttäisi olevan jopa nostovaraa...
    Ei toi 12 egen lippu voi näin paljon haitata ketään. Perheellisten valituksen ymmärrän. Kaikille muille messuille yleensä löytyy perhelippu.
    Kannattaa varmaan käydä kinumassa lähikauppiaalta vapari. Jos ei tipu niin osta lisää ens vuoden messuja varten *

Säästovinkki kaikille: juo kaks bissee vähemmän niin säästyy jo melkein messulippu.

Messuilen menen pitämään hauskaa ja kenties näen tuttuja. Jos tavalliseen baariin maksaa 5 egee sisään, niin ei tuo 12 egee järkyttävältä tunnu.

Ainoastaan se tungos ja kallis bisse ottaa päähän...

Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  30.  
    Lainaa (Köpi @ Tammi. 17 2005,11:30) kirjoitti
    Lainaa (Petri12r @ Tammi. 17 2005,11:14) kirjoitti
    Muuten ootteko tulleet ajatelleeksi paljonko menee bensaa, jos kierrätte kaikkien merkkien liikkeet läpi.
    Aivan...puhumattakaan ajasta, joka kuluu liikkumiseen... tuntipalkkaa jos itselleen laskee, niintuo 12 egee lipusta ei oo niin kovin monen minuutin liksa
    Nih ja 12 egee on myös halpaa kuin saippua, jos vertaa siihen yli 50 egen laskuun, jonka VR laskuttaa Turku-Helsinki-Turku matkasta messuille. No tosin on sitä halvempiakin kimppakuljetussysteemejä onneksi keksitty. Itse asiassa jopa yksin yksityisautoillen on halvempaa, puhumattakaan jos kaksin lähtee... (Onko tämän julkisen liikenteen hinnoittelussa jotain vikaa vikaa vikaa...)

Jos hinta olis alle 12e, niin kuinka paljon siellä messuilla sitten lainkaan olisikaan ruuhkaa? On ihan tarpeeksi tukkoista nyttenkin, eli maksuintoa tuntuu löytyvän. Kysynnän ja tarjonnan laki jyllää.
    // Honda Blackbird 1100 XX
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen