Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
  1. #1
    Etsitään perheeseen toista pyörää pääasiassa kauniimman sukupuolen edustajan käyttöön mutta tietenkin myös allekirjoittaneelle vaihtelun virkistäjäksi.
    "Kakkospyörä" tulee olemaan 600 sportti.
    Ongelmana on tulevan haltijan lyhyt mitta, eli esim. 600 Cebari tuntuu korkealta. Eihän tämä ajossa haittaa mutta voi tuntua aluksi oudolta kun vain toisen jalan varpaat ylettyvät maahan.
    Lienevät osapuilleen saman korkuisia nuo Hondan, Yamahan ja Suzukin 600set?
    Mitenkä esim. Cebaria saa madallettua ja kuinka paljon? Onko valmiita madallussarjoja ja onko sellaisista konkreettista hyötyä?
    Ei mitenkään huvittaisi mitään Viragoa ostaa tuohon lisäksi... (kaikki kunnia vaan kustomeille ja anteeksi Viragistit)
    On niitä matalia sportteja - oon nähnyt, mutta millä niistä on saatu matalia?
    - Fly on, little wing... -
  2. #2
    Ainakin täälläpäin ajelee sellainen 160cm (ei missään tapauksessa enempää, ehkä vähemmän) tyttö 636 -04 Kwaakulla. Siihen on laitettu "koiran luut" uudet taakse ja edesta laskettu stongaa. Edestähän se on helppoa. Koko mopo on n.10 cm enemmän tontissa. Jalat ottaa maahan... Ja typy vetää hienosti. No onhan se kawa että....
    -98 750 gixu --> -03 zx6r --> kymppikö
  3. #3
    Cebariin saa ainakin Corbinin penkin=hyvännäköinen ja madaltaa istuinkorkeutta pari senttiä.
    Suk dik!
  4. #4
    Mä oon 150cm pitkä hukkapätkä ja ajelen 600 Banditilla, -04. On laitettu "koiran luut", laskettu stionga ja otettu penkistä pehmusteita pois.
    Saan molemmista jaloista varpaan kärjet maahan. *
    Ajaminen onnistuu, mutta mopon siirtäminen tuottaa välillä vaikeuksia, ku täytyy työntää vierestä, bandit ei ole mikään kauhean kevyt.. *



    ".. kauneus tekee kyyniseksi .."
  5. #5
    Lainaa (Niiskuneiti @ Tammi. 04 2005,02:47) kirjoitti
    bandit ei ole mikään kauhean kevyt..
    salille siitä hop
    Tuosta mennään...siitä on hyvä mennä!
  6. #6
    Kai kaikkia prätkiä saa madallettua koiranluilla ja etupäästä putkia läpi päästämällä?
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  7. #7
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Meidän neidin kylmätyypityksissä on suunnilleen joka kerta ihmetyttänyt, miten VTR voi olla sellaisenaan niin passelin kokoinen 164-senttiselle, mutta ne kuussataset ovat järjestään liian korkeita.
    1000
  8. #8
    Kerokaahan vielä mistä niitä koiraluita saa? Muualta kuin sitimarketista karvaturreille... ja niistähän tässä ei ollut kyse ;-)

    Joskus (varsinkin uran alkuvaiheissa) olen itsekin harmitellut vifferin korkeutta persjalkaiselle miehelle. Nykyään kokemus korvaa jalkojen pituuden. Hyvin yltää päkiät maahan molemmin puolin. Pakittaminen on hieman hankalaa, mutta siihen auttaa päältä pois hyppääminen ja lykkiminen.

    EDIT: pitää ottaa noita "-kin" päätteitä pois sanojen perästä. Täysin tarpeeton loppuviite suomen kirjakielessä... *perfektionisti*



    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  9. #9
    Lainaa (Hannula @ Tammi. 04 2005,10:46) kirjoitti
    Meidän neidin kylmätyypityksissä on suunnilleen joka kerta ihmetyttänyt, miten VTR voi olla sellaisenaan niin passelin kokoinen 164-senttiselle, mutta ne kuussataset ovat järjestään liian korkeita.
    niinnoonhan se vtr istuinkorkeus 81 cm.....ja vfr 80,5 cm cbf 500 77 cm



    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  10. #10
    Teetä itse... Ota mallia alkuperäsistä ja sitä rataa... Mittoja en osaa sanoo mutta ite nostin perää luilla ja tällöin teetin 1.3cm lyhyemmät luut. Eli perän laskemiseksi siis mulla tarvis pidemmät luut, kuinka paljon niin sitä en menis vannomaan. Tämähän riippuu millanen linkku sulla siellä takana piilee, vähän ku järkee käyttää niin pystyy kyllä päätteleen millaset luut vaatii. About 1cm olis varmaan riittävä mitan muutos. Sitten vaan paikalliselle pienelle metallipajalle malleineen ja materiaaleineen, leikkaavat plasmalla tms. nopsaan
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  11. #11
    Lainaa (Petteri @ Tammi. 03 2005,03:35) kirjoitti
    Etsitään perheeseen toista pyörää pääasiassa kauniimman sukupuolen edustajan käyttöön mutta tietenkin myös allekirjoittaneelle vaihtelun virkistäjäksi.
    "Kakkospyörä" tulee olemaan 600 sportti.
    Ongelmana on tulevan haltijan lyhyt mitta, eli esim. 600 Cebari tuntuu korkealta. Eihän tämä ajossa haittaa mutta voi tuntua aluksi oudolta kun vain toisen jalan varpaat ylettyvät maahan.
    Lienevät osapuilleen saman korkuisia nuo Hondan, Yamahan ja Suzukin 600set?
    Mitenkä esim. Cebaria saa madallettua ja kuinka paljon? Onko valmiita madallussarjoja ja onko sellaisista konkreettista hyötyä?
    Ei mitenkään huvittaisi mitään Viragoa ostaa tuohon lisäksi... (kaikki kunnia vaan kustomeille ja anteeksi Viragistit)
    On niitä matalia sportteja - oon nähnyt, mutta millä niistä on saatu matalia?
    Osta zzr-600 Kawa.Istuinkorkeus 780 mm.On voimaa,nopeutta,keveyttä ja näppärä myös kaupungilla.
    Tulevaisuus edessä-tukka takana................
  12. #12
    Lainaa (samu69 @ Tammi. 04 2005,13:14) kirjoitti
    Lainaa (Hannula @ Tammi. 04 2005,10:46) kirjoitti
    Meidän neidin kylmätyypityksissä on suunnilleen joka kerta ihmetyttänyt, miten VTR voi olla sellaisenaan niin passelin kokoinen 164-senttiselle, mutta ne kuussataset ovat järjestään liian korkeita.
    niinnoonhan se *vtr istuinkorkeus 81 cm.....ja vfr 80,5 cm cbf 500 77 cm
    Se pelkkä istuinkorkeus ei kerro kaikkea jalkojen ylettämisestä maahan. Penkin muoto vaikuttaa myös paljon kys. ominaisuuteen.

    Ja niitä koiranluita ei kannata älyttömästi alkuperäisestä muuttaa, koska jousitusgeometria muuttuu samalla (ja tuskin parempaan suuntaan)
    Huono tie, parempi mieli
  13. #13
    Joo eikä kannata liikaa panikoida sen jousitusgeometrian kanssa, noita koiranluita myydään ihan erimittasina muutenkin. Joten jos haluaa maksaa erimittasista sen yli 60egeä niin vapaasti vaan. Ite tekemällä tai teetättämällä kustannukset about 10-15e luokkaa...

    Editoidaampa hiukka lisää: Elikkä, omalla perän nosto rojektilla huomasin olevan semmosen vaikutuksen että entisiä säätöjä piti hiukan pehmentää luitten vaihdon jälkeen. Eli tuli ihan liian kova siitä peräosastosta aluksi... Noh, onneksi on kaikin puolin säädettävä jousitus niin onnistuihan se käden käänteessä ja nyt on hjuva taas... Samalla vedin etuputkia kolmioista läpi hiukan jotta sain keskiseisontatuen taas toimivaksi ja muutenkin sitä endurokeula lookkia pois. Tarkoituksenani ei ole ikinä päteä radalla eikä muutakaan mutta minusta pyörä on nyt herkempi ajettava. Ja ennen kaikkea perä ei tunnu roikkuvan alhaalla 2 päälläkään...



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  14. #14
    Lainaa (Yamaha1 @ Tammi. 04 2005,17:29) kirjoitti
    Joo eikä kannata liikaa panikoida sen jousitusgeometrian kanssa, noita koiranluita myydään ihan erimittasina muutenkin. Joten jos haluaa maksaa erimittasista sen yli 60egeä niin vapaasti vaan. Ite tekemällä tai teetättämällä kustannukset about 10-15e luokkaa... *

    Editoidaampa hiukka lisää: Elikkä, omalla perän nosto rojektilla huomasin olevan semmosen vaikutuksen että entisiä säätöjä piti hiukan pehmentää luitten vaihdon jälkeen. Eli tuli ihan liian kova siitä peräosastosta aluksi... Noh, onneksi on kaikin puolin säädettävä jousitus niin onnistuihan se käden käänteessä ja nyt on hjuva taas... Samalla vedin etuputkia kolmioista läpi hiukan jotta sain keskiseisontatuen taas toimivaksi ja muutenkin sitä endurokeula lookkia pois. Tarkoituksenani ei ole ikinä päteä radalla eikä muutakaan mutta minusta pyörä on nyt herkempi ajettava. Ja ennen kaikkea perä ei tunnu roikkuvan alhaalla 2 päälläkään...
    Itselläni ei ole varsinaisesti omakohtaista kokemusta geometrian muuttamisesta, mutta vaihtamisen aiheuttamia muutoksia kannattaa vähän funtsia ettei tule yllätystä. Ainaskin tuon fzs 1000:n kuvan mukaan perää laskemalla (luita pidentämällä) jousitus pehmenee alkuperäisestä ja nostamalla päin vastoin (progressiivisen geometrian takia). Tietyssä rajoissa pituuden muutos toimii.


    Olen kuullut kommentteja, että madaltaessa takapää pehmenee monesti liikaa, ettei säädöt riitä. Mutta tietenkin kevyt nainen yksi-päällä, niin tuskin ongelmia.



    Kuva on tuolta http://www.cartestsoftware.com/fz1/ -sivuilta
    Huono tie, parempi mieli
  15. #15
    Taidatpa puhua asiaa, kukin kantaa vastuun tekemisistään ja niiden vaikutuksesta mopottimen käyttäytymiseen. Kannattaa miettiä ennen ku toimii, pätee moneen muuhunki asiaan...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  16. #16
    Tuskin tuossa ny niin maata kaatavaa tapahtuu tai tulee konkurssi kolkuttelemaan vaikka koittaaki "sokkona"... Ainahan sen saa muutettua takasi
    Hei juu ja elämänuraa, sukat kuin peltiä housussa kuraa...
  17. #17
    Lainaa (ketku @ Tammi. 04 2005,20:20) kirjoitti
    Tuskin tuossa ny niin maata kaatavaa tapahtuu tai tulee konkurssi kolkuttelemaan vaikka koittaaki "sokkona"... Ainahan sen saa muutettua takasi
    Varoitukseksi tähän kohtaan kannattaa mainita, että koiran luiden lyhentäminen on sitten ihan eri juttu. Sen "kaatavampaa" ei olekaan vaarana tapahtua, kuin kokeilun jääminen viimeiseksi ajeluksi. Ainakin tenavilla on tapana ultrajyrkällä keulakulmalla varustetuista hypersporteista tuunailla takapäätä vielä korkeammalle, että sävysävyynhuggeri näkyy paremmin. Netti on pullollaan leffoja, joissa stoppiessa etupyörä lähtee vemputtamaan ja jotain kaatavaa tapahtuu. Liian jyrkällä kulmalla oleva keula on erittäin herkkä woblaukselle vaikka molemmat renkaat olisivat tantereessakin.
    Ei ole tarkoitus motkottaa ketkulle. Perän laskeminen sokkona ei ole niin vaarallista kuin nostaminen.
    Ei hymiöitä
    -Timppa-

    Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
  18. #18
    Lainaa (Timo Tasakaasu @ Tammi. 04 2005,23:25) kirjoitti
    Liian jyrkällä kulmalla oleva keula on erittäin herkkä woblaukselle vaikka molemmat renkaat olisivat tantereessakin.
    Ei ole tarkoitus motkottaa ketkulle. Perän laskeminen sokkona ei ole niin vaarallista kuin nostaminen.
    Ei hymiöitä
    Ja tähän kohtaan voi vielä muistuttaa että se perän nosto ei ole niin kriittistä mopoilla joissa on näitä ns. hypersportteja konservatiivisemmat ohjauskulmat jo ihan tehtaalta. Eli näissä ei tarvi heti olla panikoimassa... Ärrykät sitten erikseen, niissä voin kuvitella että saattaa mennä homma herkäksi.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  19. #19
    Se että kuinka korkealla istuin on, ei aina määrä sitä kuinka hyvin persjalkasen jalat yltää maahan...
    Jos olette sattuneet katsomaan uusien kyykkyjen istuimia niin ovat melko leveitä, samaan aikaan kuin esim. vtr -f istuin on mallia kaareva ja vähän kapeampi...
    Että on sillä satulan mallillakin tekemistä jalkojen ylettämisen kanssa.... (tai mistä minä mitään tiedän...)
    Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
  20. #20
    Tuo perän nosto on todellista narsismia kaikessa kiiltävyydessään, ei mitään tekemistä jonkun teknisen ominaisuuden parantamisen kanssa.

    No, jokainen tehköön omalla tyylillään.
  21. #21
    Lainaa (Jyri @ Tammi. 05 2005,12:03) kirjoitti
    Tuo perän nosto on todellista narsismia kaikessa kiiltävyydessään, ei mitään tekemistä jonkun teknisen ominaisuuden parantamisen kanssa.

    No, jokainen tehköön omalla tyylillään.
    Voipi hyvinkin olla... Mut ei taida olla ihan ainoo narsistinen "moddi" mitä prätkiin askarrellaan? Ja sanompa vielä kerran että paljon 2 päällä ajavana kyllä se vaan on mukavampaa nyt kuin ennen... Eikä keulikkaan niin herkästi = turvallista...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  22. #22
    (poistettu tili)
    Lainaa (Jyri @ Tammi. 05 2005,12:03) kirjoitti
    Tuo perän nosto on todellista narsismia kaikessa kiiltävyydessään, ei mitään tekemistä jonkun teknisen ominaisuuden parantamisen kanssa.

    No, jokainen tehköön omalla tyylillään. *
    Huggerit, undertrayt, kilpitelineet, ledivilkut, jopa neonvalot on täällä keskusteltu. Miksi juuri perännosto on narsismia?

    Ainakin FZS1000:n perä "huutaa" modausta.
  23. #23
  24. #24
    Lainaa (Timo Tasakaasu @ Tammi. 04 2005,23:25) kirjoitti
    Netti on pullollaan leffoja, joissa stoppiessa etupyörä lähtee vemputtamaan ja jotain kaatavaa tapahtuu. Liian jyrkällä kulmalla oleva keula on erittäin herkkä woblaukselle vaikka molemmat renkaat olisivat tantereessakin.
    Takarenkaan ollessa ilmassa ei koiranluiden pituudella ole mitään tekemistä keulan woblausherkkyyden kanssa...
    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
  25. #25
    Eiks matala ole tuning ja korkea "traktori"

    Laitampas LINKIN toosi korkeaan härpättimeen. Vain koripalloilijoille

    Hmm.. entäs enduro puolella tuo perän nosto, voisiko silloin säätää takajousitusta löysemmälle ja perä ei "laskisi" ?
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  26. #26
    Lainaa (mkoo @ Tammi. 05 2005,15:48) kirjoitti
    Eiks matala ole tuning ja korkea "traktori"
    Taitaa ainakin katupyörissä pyörä olla sitä enemmän "tuning" mitä korkeammalla peräpää on

    Se customeiden koristelu ja nahkahapsut on sitten vielä eri juttu...
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  27. #27
    Lainaa (Jyri @ Tammi. 05 2005,12:03) kirjoitti
    Tuo perän nosto on todellista narsismia kaikessa kiiltävyydessään, ei mitään tekemistä jonkun teknisen ominaisuuden parantamisen kanssa.
    Voihan sitä niinkin sanoa, mutta jos pitää parantaa kallistusvaroja, ettei tapit raavi asvalttia joka mutkassa...
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  28. #28
    Lainaa (Jippe @ Tammi. 05 2005,12:37) kirjoitti
    Lainaa (Timo Tasakaasu @ Tammi. 04 2005,23:25) kirjoitti
    Netti on pullollaan leffoja, joissa stoppiessa etupyörä lähtee vemputtamaan ja jotain kaatavaa tapahtuu. Liian jyrkällä kulmalla oleva keula on erittäin herkkä woblaukselle vaikka molemmat renkaat olisivat tantereessakin.
    Takarenkaan ollessa ilmassa ei koiranluiden pituudella ole mitään tekemistä keulan woblausherkkyyden kanssa...
    Lue tuo viimeinenkin sivulause. "vaikka_molemmat_renkaat_olisivat_tantereessak in"

    Kun koiranluut ovat pyörätyyppiin liian lyhyet, muuttuu etuteleskooppien kulma asfalttiin nähden liian pystyyn, ja keksintö on vaarallinen ajettava. Takarengas ilmassa ajettaessa on etuteleskooppien kulma muuttunut liian pystyksi muista syistä ja näistä videoista näkee helposti sen vaikutukset. Näitä pätkiä jokainen squidi ainakin on katsellut. Siksi vertasin niihin.
    -Timppa-

    Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
  29. #29
    Näin vertailun vuoksi, FZS1000:ssa se ohjauskulma on 26 astetta. Esim. R1:sen vastaava on 24 ja Hondan 1000RR:ssä 23.75 astetta... Jokainen voi tuosta ruveta kolmioilla laskeskeleen että mitä se perän nosto siihen caster-kulmaan oikeen vaikuttaa. Hitto, meneekö tää jo pilkun viilaamiseksi? Jep...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Yamaha1 @ Tammi. 06 2005,03:10) kirjoitti
    Näin vertailun vuoksi, FZS1000:ssa se ohjauskulma on 26 astetta. Esim. R1:sen vastaava on 24 ja Hondan 1000RR:ssä 23.75 astetta... Jokainen voi tuosta ruveta kolmioilla laskeskeleen että mitä se perän nosto siihen caster-kulmaan oikeen vaikuttaa. * Hitto, meneekö tää jo pilkun viilaamiseksi? Jep... *
    Ja XB12S Buellissa se on 21 astetta. Extriimi on pop (tosta ei kylla enaa peraa viittis nostaa, ku paalle kiipeeminen on jo oma lukunsa muutenkin )
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen