Ihan vaan mielenkiinnosta: Oletko (tai kaverisi) jäänyt kiinni crossilla tai kilvettömällä enskalla? Jos näin, mitä seurauksia tuli?
Treenatessa tulee joskus hippasen ajeltua yleisilläkin teillä (läh. siirtymät) ja alkoi arveluttamaan mitä siitä seuraa... Pahin skenaario lienee ajoneuvoveron välitön perintä, ilman rekisteröintiä (=hyötyä).
Paraikaa katkeamaton luovari on selvittelyssä, joten verot maksanen, jos jaksanen, kuitenkin sittenkin.
Hivenen asian sivusta mutta....
Kisan jälkeen kannattaa repiä se punainen kilpi moposta pois.
Pääsee "helpommalla/halvemmalla" kun ajelee vain "rekisteröimättömällä" pyörällä kun että ajelee kilven kanssa kun mopo ei kuitenkaan ole vakuutettu.
Eihän sitä ole pakko poliisille sanoa et pyörä on punakilpinen.
Voihan se olla vaan tavallinen crossi johon on laitettu valot.
Ei oo riemulla rajaa kun Busalla ajaa
Mahtaakohan siitä hommasta tulla mitään muuta kuin pieni sakko. Itse olen miettinyt joskus ihan samaa, vaikka tosi harvoin tulee crossilla tilannetta, jossa pitäisi yleistä tietä pitkin ajella.
Veikkauss: Reksiteröimättömällä ajoneuvolla ajo. 7-14 päiväsakkoa á xx euroa
Tullissa sanottiin että pyörästä voi joutua maksamaan pyöräveron pahimmassa tapauksessa jos poliisi nappaa kiinni. Tämä oli ainakin muuttopyörän kohtalo.
Voipi olla että muistan väärinkin...![]()
Pain is just weakness leaving the body
Sillä tässä murehdinkin, kun viime kevään seutuvilla media hypetti viritetyllä mopedilla käryämisestä. Seuraumukset mm. sakko, ajoneuvovero (mp) ja katsastus takaisin mopoksi muuttamisesta. Näkyivätpä kerran tienposkessa dynottavan mopedia. Toista oli minun aikanani, kun konsta mittasi peukalollaan kaasarin kurkut ja antoi sakot sillä perusteella.
Jos narahtaa ja perivät veron, niin ettei mopo rekisteröidy... Huhhuh. Melkein kantsii laittaa verot maksuun tai kilvellisen mopon vaihtoon.
Olisiko kellään omakohtaisia kokemuksia/ ehtaa tietoa?
Onhan tuosta kaikenlaista legendaa ollut, että ajoneuvovero tulisi kolminkertaisena maksettavaksi ja vaikka mitä...
Mutta paras on tosiaan sanoa pyörän olevan crossi. Jos punaisista kilvistä alkaa poliiseille selittämään niin siitähän ne varmasti innostuu.
Ajoin noin 15 vuotta sitten enskalla (kilvettömällä...)huoltikselle tankkaamaan ni eikös se setä sininenkin ilmestynyt sinne
Sain tankata rauhassa ja sen jälkeen alkoi tenttaaminen tyyliin "mitäs poika..."
Sakkoa tuli rekisteröimättömällä ja katsastamattomalla ajoneuvolla ajosta 180 mk + lakisääteinen korotus 120 mk = 300 mk.
Kyllä se silloin kirpas![]()
...shit happens...
Setä Sinisiä ei tääläpäin oo näkyylly niin paljoo, ja on sitä tullu ajeltua yleisillä teillä jos jonkunlaasilla kakspyörääsillä ja autoolla. Ja iliman korttiaki rekisteröidyillä. Enpä oo narahtanu..Ja säkällä pääsee pusikkoon karkuun.
kytille sivukylis..
![]()
Pääseehän enskalla tai crossilla karkuun. Pientareelle vain ja ojan yli metsään tai pellolle, ei maksa kuin vaivan ja on kaikenlisäksi hauskaa.
Heh.
"Setä sininen" saattaa pahoittaa mielensä moisesta ja "meitä" kun ei täälläpäin liikaa ole, saattaa postuumi käry käydä. Sitten ei kyllä hyvä heilu !!
Muuten hyviä vinkkejä...
Haastelin tossa emännän kaveria, jokon täti sininen. Sanoi ettei tunne veropykäliä, mutta jos omalle kohdalleen sattuisi: antaisi vaan sakon.
Hippasen jo alkaa pelko helpottamaan...
Käsittääkseni jos mopo on tosiaan crossi, niin saat vain sakot. Perustelisin sen näin: Punakilpinen on teoriassa sellaisenaan tieliikennekelpoinen mutta crossi ei, joten et voi saada veroja härvelistä jolla ei ilman muutoksia saisi tiellä ajaa.