Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Nyt siis neuvoa kaipaisin... Sateenpitävät nahkahanskat kastu sitten ihan kunnolla ja nyt haju on ihan karmiva. Ihan hävettää kun repäsee kinttaat pois ni haisee ku ois huosuissa muutaki ku alkkarit ;)
    Saako hajua pois muuten kuin ostamalla uudet ajokinttaat?
    Pesukone? Käsinpesu pesuaineen kanssa? Deodorantti?

Itse pesin hanskani pesukoneessa ihan normaalisti, eivätkä ne siipensä tuntuneet ottavan...

Hmm... ei mulla haise vaikka kastuu...
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
    Ainakin kun lasten hanskat haisee jota kuinkin koiran oksennukselle kastuttuaan, haju raikastuu tosi hyvin swipen pesuaineella.
    En ole havainnut ajohanskoissani hajuja, mutta kaipa se sama on, hanskat kun hanskat.

edit: tuli mieleen vielä ne tekstiilien raikastusaineet, mitä febreesejä ne nyt onkaan. Jos ne auttais... ellei pesu.

Ai miten niin idioottimainen?!
    Kokeile käsinpesua nestemäisellä ei-valkaisevalla pesuaineella, vähän aikaa kun liottaa niin luulis lähtevän hajun. Kypärähuppua olen sillai pessyt ja on raikkaan hajuinen. Jos ne kestää kastua niin kestää ne kai pestäkin. Mulla on kanssa samanlaiset vedenkestävät nahkahanskat, vielä uudet, mutta vanhat talvinahkahanskat, joita käytin ennen näitä, haisi kans vähän märkinä. Haju lähti kuivuessa.
    Mulla oli sama ongelma. Pesin hanskat ja kun kastuivat uudelleen niin haisivat taas. Nyt saavat sitten haista. Jos haju jotakin häiritsee, niin voivoi. Tietääkö muuten joku, miten nahkahanskoista lähteneen värin saa pois käsistä? Koitin Vimiä, tärpättiä eikä lähe. Sitkeetä on toi väri!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Joo täytyy varmaan yrittää uittaa niitä jossain litkussa... Väriä niistä ei onneksi lähde ja käsistä hajun saa pois pesemällä, mutta v***ttaa kumminki ku joskus kassaneiti kattelee aikas epäilevästi kun tankkausta maksaa
    Surffitossut haisee kanssa helposti vaikka olis edelliskerralla pesty. Aina niihin kai jää jotain orgaanista joka sitten happanee. Niihin tepsii tämä: Tilkka Fairya, vettä perään, purista (hanskan) suu kiinni ja ravistele. Huuhdo n. 5 kertaa että saat vaahdon pois (ei haittaa vaikka ainetta jää sinne, lähtee puhdistustoiminta heti seuraavalla kastumisella käyntiin ) Sitten varrensuu ylöspäin kuivumaan, ehdottomasti täysin kuivaksi, muuten ei lähde haju. Tossuja voi kuivattaa patterin päällä, hanskoja ei ehkä kannata ettei mene koppuraksi. Itse kokeilisin tehdä sähköjohdosta tms. levittimen hanskan sisään että ilma kiertää.
    Juu, pesaset ne käsin ihan oikealla pesupulverilla, kuivailet hyväksi (mielellään vaikka tukankuivaajalla) ja rasvaat pinnan.
    Se toi pesuaine varmaan niistä vie sitä luonnollista "rasvaa", joten vuotavat pahemmin seuraavassa sateessa. Ja pehmeneekin ne silla konstilla.
    mun takki haisee ruumiille
    Lainaa (SenioRR @ Elo. 18 2004,10:59) kirjoitti
    Mulla oli sama ongelma. Pesin hanskat ja kun kastuivat uudelleen niin haisivat taas. Nyt saavat sitten haista. Jos haju jotakin häiritsee, niin voivoi. Tietääkö muuten joku, miten nahkahanskoista lähteneen värin saa pois käsistä? Koitin Vimiä, tärpättiä eikä lähe. Sitkeetä on toi väri!
    Mulla lähti kyllä ihan käsisaippualla ja jos oikein tiukasti on kiinni, niin fairya kannattaa kokeilla (tai jotain muuta tiskiainetta). Kynsien alta ei kyl väriä meinaa saada kovin helposti pois, mut kynsiharja autto siinäkin. Jaa nii ja sitruuna ois kanssa kokeilemisen arvonen juttu, sillä lähtee ainakin mustikka käsistä, ett eiköhän tehoo tuohonkin.
    "Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
    Lisävinkki: Kun pistät ne lapaset kuivumaan, tökkää niihin vessapaperirullan tyhjä pahvihylsy sisään. Pysyvät auki ja kuivuvat paremmin.
    Mullakin Goretex hanskat haisee kun raato mikään ei tunnu auttavan oon pessy kahteen kertaan pesukonessakin ja haisee vaan. Pitää vissiin laittaa wundertbaumit roikkumaan käsiin.
    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
    Peskää käsiänne välillä niin ei hanskatkaan haise.
    Älä itke ruma lapsi. Ota rusina. Huomenna mennään naamarikauppaan.

BMW K1300S Black Edition -14
    BMW K1200S -06 ex
    Honda Blackbird -03 ex (Varastettu)
    Kawasaki ZX-6R -05 ex
    Honda CBR 600F Sport -03 ex
    Lainaa (Loppis @ Elo. 18 2004,11:02) kirjoitti
    Joo täytyy varmaan yrittää uittaa niitä jossain litkussa... Väriä niistä ei onneksi lähde ja käsistä hajun saa pois pesemällä, mutta v***ttaa kumminki ku joskus kassaneiti kattelee aikas epäilevästi kun tankkausta maksaa *
    Tankaa automaatilla niin ongelma on ratkaistu...
    - vesku -

"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  16.  
    Omien ajohanskojen lisäksi olen kuivatellut tässä vuosien varrella useamman lapsen kuralätäkössä uitettuja sormikkaita. Sellainen yleinen havainto on tullut tehtyä, että melkein kaikki nykyaikaisia keinomateriaaleja (mm. thinsulate) sisältävät käsineet alkavat haista aivan tolkuttomasti jos ne kuivaa lämpimässä! Siis ei patterin päälle kuivumaan, vaan tavalliselle pyykkinarulle roikkumaan.

Useimmista hanskoista haju lähtee kun ne pesee hienopesuohjelmassa koneessa, mutta muutamat on ollut pakko heittää menemään hajun takia. Ehkä ne nykyään tunkee kiinassa ketunraatoja käsineisiin...