Moro,
ajattelin tehdä halvimman mahdollisen ulkonäkömodifikaation ja poistaa tarrat keltaisesta Suizasta. Osaisikos kukaan antaa vinkkejä miten ne irtoaisivat helpoiten. Käytänkö mietoa liuotinta? Jos käytän, niin mitä? Auttaako lämpö? yms...
Kiitoksia etukäteen
Tukankuivaajalla - maalinpoistimella saattaa tulla liian kuumaa.
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Mäki oon miettiny tällasta halpismodausta. Mielessä on vaan kummitellu se, että modauksesta tulee äkkiä kallis jos tarrat joskus pitääkin saada takas, siis mopo orggiskuntoon. Maksavat ainakin Sumekolla hunajaa.
Tarrojen irrotuksessa KUULEMMA auttaa lämpö(BW:n mukaan) mutta en lähtis kuumailmapuhallinta käyttämään silti lainkaan. Maalipinta jos kiehahtaa niin lasku on ISO. Ehkä föönillä uskaltais vähän tohottaa tarroja. Irrottelusta on ollut jo juttua täällä, haulla saattais löytyä.
Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
Olin huomaavinani että juuri eilen sait uuden pyöräsi.(ax-tac @ Kesä. 25 2004,13:18) kirjoitti
Pitääkö siitä nyt heti repiä tarrat irti?
Ducati 900 SS
Huomasit aivan oikein.
Sain pyöräni eilen, mutten ole täysin tyytyväinen pyörän ulkoasuun (lue väritykseen). Koska tuo tarrojen irroitus ei maksa hunajaa, jos sen tekee huolella ja oikein, niin miksipäs en repisi niitä heti pois. Jos pyörä miellyttää silmää hitosti enemmän, niin enpä malta odotella *![]()
Tarrojen irroitukseen hiustenkuivaaja on ihan ykkönen, sillä kun ei voi polttaa maalipintaa pilalle. Sopivasti tarraa kuumentamalla ja sitten tasaisesti vetämällä pois pitäis onnistua, lopputuloksen voi sitten viimeistellä ottamalla mahdolliset liimajäänteet jollain Autoglymin Tar Removerilla tai vastaavalla liuottimella pois ja sitten vaan pesu ja vahaus.
tarrat tosiaan lähtee hyvin lämmittämällä hiustenkuivaajalla ja vielä kun rullaat sitä myöten kun lähtee jonkun pyöreän puu tms. päälle niin ei lähde repeilemään palasina.Liima jäänteiden poistossa 4wd airosoli öljy on mainio , ja päälle tietenkin puhdistavalla vahalla vahaus
"oikeassa momentissa"
No niin; kiitoksia!
Enköhän minä näillä eväillä selviä ainakin katteiden osalta. Kun tankin "tarroja" katselin, ja hölmönä kokeeksi revin irti pienen palan niin kauhukseni huomasin, että tankin tarra onkin osittain upotettumaalipintaan, jolloin siitä jää selkeä raja! Onko muilla vastaavia kokemuksia Suizan tankin tarroista? Ehdotuksia asian hoitamiseen otetaan vastaan.
No juhannusviikonlopun jälkeen on aikaa urakoida tuo kuntoon, ja jos ei muu auta niin sitten tankki hiotaan ja maalataan uudstaan. Tai jotain *![]()
Mainitsit että tarrat on "upotettu maalipintaan", olisiko kuitenkin niin, että tarrojen päälle on vedetty lakka ?(ax-tac @ Kesä. 26 2004,03:54) kirjoitti
Kuulostaa selkeästi järkevämmältä toi lakka tarrojen päällä.(Jusa.L @ Kesä. 26 2004,11:22) kirjoitti
Juu, ja sen lisäksi se vieläpä on hyvin yleinen tapa.(Jusupuh @ Kesä. 26 2004,10:43) kirjoitti
Jep. Ihmettelen ennemminkin (katteettoman pyörän omistajana vailla omaa kokemusta) jos ne katteiden tarrat ei ole myös lakan alla. Jos eivät, niin miksi ihmeessä?(pete @ Kesä. 26 2004,12:07) kirjoitti
Ja vaikka ei olisikaan, niin kyllä pelkäisin silti jäävän rumat rajat. Ainakin rumemmat kuin ne tarrat..
Omalla asialla jo vuodesta 1978
Ainakin Hondissa ja Kawasakeissa on ollut hyvin monessa mallissa tuo tarra liimattu maalin päälle ja koko komeus peitetty usealla lakkakerroksella. Myös Triumphissa on tarrat samalailla tankeissa...(ax-tac @ Kesä. 26 2004,03:54) kirjoitti
Uudelleenmaalaukseen menee valitettavasti![]()
Aah, kuuden tunnin pakerrus vihdoin lopussa (paitsi tuon tankin osalta). *
Nyt on kaikki irtoavat tarrat irti, pyörä pesty ja vahattukin jopa kahteen kertaan. Kyllä hivelee ainakin omaa silmää tuo tasainen keltainen *
Ohessa kuva. ---> Tarraton Suiza
Samalla varmistui että tankistakin lähtee raidat ja merkki, joten maalaamishommiksi menee, mutta menköön.
Oli meinaan teippausten kanssa paremman näkönen!!!
Mutta...makuasiahan se on, ja onhan se nyt ainakin yksilöllinen.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Niinpä niin, makuasioitahan nuo![]()
Eikä ihan heti tule toista samanlaista vastaan, varsuinkaan kunhan muut osat saadaan myös kiinni.
Mitäs kilkkeitä meinasit laittaa ?(ax-tac @ Kesä. 27 2004,07:19) kirjoitti
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Lisää keltaista pleksin ja etulokarin muodossa, sekä mahdollisesti undertaili ja huggeri joskus tulevaisuudessa - keltaisina tietenkin *
Friikkikö? En usko, pidän vain keltaisesta *![]()
Hatunnoston arvoinen suoritus, tulee tosiaan vähän yksilöllisempi gixeri !
Omalle en raaskisi tehdä muuta, kuin mitä tein eilen illalla, eli otin pois ne kaikki typerät "warning" tarrat rungosta ja katteista...
Ja tietysti tarvitsisi tehdä asap uusi rekisterikilven teline, yhden version jo tein 3mm:n rst:stä, mutta mielestäni se on liian painava, eikä ole ohuempaa tavaraa nurkissa...
Tuo tarrojen poisto on itsellänikin mielessä jos uuden pyörän ostoon kohtapuolin päädyn. Nuo "kirjavat kuvitukset" ei oikein silmää miellytä. Puhtaat linjat sitäkin enemmän. Ja sillä silmällä kun olen vaihtoehtojani tutkinut, olen huomannut että useimmissa malleissa tankin tarrat on lakan alla mutta katteista voi ottaa ihan kätevästi irti kun ei ole lakkaa häiritsemässä.
Kyllä se gixxerinkin linjat paranevat kun turhat raitatarrat nykii veks.![]()
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Kyllähän toi on perkeleesti nätimmän näköinen nyt kuin ennen. Mutta mutta, sä ax-tac aloitit ton mopon laittamisen väärän kirjaimen kohdalta. Sitä ei saa aloittaa kirjaimesta T niinkuin tarrojen poisto, vaan se pitää aloittaa kirjaimesta A niinkuin Akrapovic.
Edit: kirotusvireitä
1835
Jippii, vaikka vielä newbie olenkin, niin aloitin sitten gixerin modaamisen oikeasta kirjaimesta, kun tuo A:lla alkava putki on jo tilattu *(Ghostrider @ Kesä. 27 2004,11:57) kirjoitti
!
Putki meni tilaukseen samalla, kun hain pyörän liikkeestä neljä päivää sitten...
Seuraava aakkonen onkin sitten K, niin kuin kilpitelineen vaihto ;-)
Nättihän tuo oli kuib mikä ilman tarroja. *Itsellä on edessä varoitustarrojen irroitus. pitänee vaan aloittaa se hankkimalla se hiustenkuivaaja kun semmoista ei taida vielä olla talossa.
Semper omnia haerent!
Mulla varoitustarrat, lukuunottamatta "ilmanpainetarraa", lähtivät helposti ilman lämpöäkin. Mutta tuo em. ilmanpainetarra oli yhtä helvettiä hinkata irti *, kun se läpinäkyvä suojakalvo lähti kokonaisena, mutta paperinen tarra jäi kiinni. No; valopetrolia päälle ja muovipalalla raaputtaen se hiljalleen antautui *
![]()
Mulla kävi aivan samalla tavalla tarran kanssa, joka oli vasemman ram-air putken päällä, kalvo jäi käteen ja sitten kuuluikin kiroilua...(ax-tac @ Kesä. 27 2004,20:14) kirjoitti
No ei muuta kuin kynnellä nylpyttämään ja isopropanolia päälle, niin johan lähti sekin kiusankappale !
Hassu juttu, mulla ne tarrat lähti kaikista helpoimmin.(Jusa.L @ Kesä. 27 2004,20:50) kirjoitti
Loput lähti kuumailmapuhaltimella varovasti tohottaen.
lasinputsaus veistä apuna käyttäen sain omat pois ja hiomatahna ja vahaa rajat ja sävy tasaantu...![]()
hauskuus piilee rajojen etsimisessä..harvemmin kivaa kun ne löytyy.