Kuinka pitkään yleensä kestää etujarrupalat?
Omilla oon ajanu n.5000km ja on ihan lopussa. *Samoin on eturengas ihan kohta sakkorajalla. *
Samaan aikaan viimeks vaihdoin palat ja renkaat. Kertaakaan en oo radalla käyny, enkä mene tällä mopolla. Palojen merkkiä en muista enää, rengas tais olla Z4. Nyt on toinen takanakki menossa, mutta sekin vaihtokunnossa. *
Takapaloja en oo vaihtanu kertaakaan, ei kulu juuri lainkaan. Tulee kallis tikki kun joutuu nuo kaikki vaihtaa kerralla. *
Entisessä cebarissa (600) kesti etupalat reilusti yli kymppitonnin. Tosin tää nykynen mopo on raskaampi, yms. 1100 wesigixu.
Älä aja niin ei kulu.
Jos nyt kuitenkin huristelet ni ajotapa vaikuttaa paljon renkaiden/j.palojen kulumiseen. Ei tarvii ees radalle mennä niin kyllä jarrupalat saa loppuun hetkessä. 5000km ajettu ja etunakki on lopuillaan, mun mielestä ihan normaalia...
Toinen takarenkku jo lopussa, täysin normaalia jos kaahaat ja kun kaahaat joudut jarruttelemaan kovemmin!
Uutta kumia alle, palaa vaihtoon ja meno jatkuu.
Ei sitä voi sanoa kuin kauan jotku jarrupalat kestää paitsi tuskin kukaan yli 10000km samoilla paloilla ajelee??
Kaasusta irrotetaan vasta sairaalassa...
Mulla on ajettu yli 20tkm samoilla paloilla ja vielä on palaa jäljellä, eiköhän niillä 30tkm aja![]()
Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
Heh. Omalla ajettu 10tkm vastaavalla etusella ja jarrupaloilla 24tkm ja kummassakin reilusti jäljellä. Taitaa olla ajotapakysymys. Teho ei kai kuitenkaan etufillariin hirveästi vaikuta. Puimuria ei myöskään voi kevyeksi kehua.(hans_81 @ Kesä. 18 2004,14:36) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Heh, arvasin että joku laittaa vastauksen!(Markku @ Kesä. 18 2004,19:47) kirjoitti
Jollain rauhallisella miehellä varmasti jarrupalat kestää kauan ja joskus tullu mietittyy vaihtaako HD miehet ikinä jarru osia!?
Kyllä se on niin ajotapa kysymys kun olla voi.
Pointti oli vaan että onko sillä mitään väliä kuinka paljon jarrupalat kestää? Sitten ku ovat lopussa ni uudet peliin ja meno jatkuu![]()
Kyllähän minä sen tiesin että ajotavasta johtuu tuo palojen ja renkaan kuluminen. Kiinnosti vaan tietää paljonko muilla kestää. En aja matka-ajoa juuri lainkaan, joten siinä yksi syy miks ei tule paljoa kilometrejä. Pitäis kai ajella rauhallisemmin niin kestäis osat pitempään. *Tulee kalliiks kun joutuu ostaa paljon renkaita ja sun muuta härpäkettä kesän aikana. *
*Tänä vuonna oon ajanu jo 2500km, aika vähän mutta enimmäkseen kaupungissa ja lähialueiden mutkapätkiä. eli jos karkeesti lasketaan niin tänä kesänä ajan n. 7000-9000km. *
![]()
Palojen kestävyyshän riippuu paljon niiden tyypistä.
Itsellä samassa pyörässä:
SBS:n kisapalat 2500 km,
Ferodon kisapala, CP911 reilusti 15000 km
Alkuperäiset Brembon sintteripalat 20000 km
Kaikilla paloilla harrastettiin runsaasti rata-ajoa.
Tuo 5000 km kuulostaa oudolta, varsinkin jos olet ostanut normaalit katupalat ja eturengas on entinen samaan aikaan.
Oletko varma, etteivät jarrut laahaa?
Janne
www.urheilukuvat.net
Miks edes ajat kisapaloilla!??
Vaikka näköjään ajatkin paljon radalla niin ootko huomannu mitään ratkasevaa eroa normaaleihin verrattuna?
Sintteripalathan ei muuten toimi jos on valurautalevyt, harvemmin kyllä kellään on valurautalevyjä katufillarissa...
Miksi en ajaisi? Onko se kiellettyä?
Vastaus kysymykseen: olen havainnut eroja.
Kun edelliseen pyörään oli vaihdettu kolmet jarrulevyt takuuseen, ajattelin, että tähän on saatava joku muu ratkaisu. Vaihtamalla jarrupalat vähemmän lämpöä tuottaviksi levyt lakkasivat menemästä ropeliksi eli täristämästä.
Myös jarrutuntuma radalla ajaessa parani. Alkuperäiset sintteripalat purivat joskus liiankin hyvin, tarpeeksi kuumuttuaan ne oikein "jurahtelivat".
Janne
www.urheilukuvat.net
No sitten vaan mars kauppaan ja osta perustarvikepalat tai orkkispalat vehkeeseen.
Janne
www.urheilukuvat.net