Oikein!
Mutta p*rkele. A:n inssi meni sitten reisille. Käsittelykoe täysin virheettä ekalla yrityksellä, mutta sitten liikenteessä typerä ajolinjavirhe. Risteyksessä käänty kaks kaistaa vasemmalle ja itse olin sillä oikeanpuolimmaisella. Otin ajolinjan sitten sen vasemmanpuoleisen päälle, kun en tajunnut, että siinä oli toinenkin kaistaTYHMÄ!
Noh, 2 ajokertaa lisää ja perjantaina 7:25 uusintakoe. Onneks ei tota pidemmälle menny, muuten oisin laittanu itteni jojoon ja just ostetun pärrän myyntiin.
Prätkä haetaan kuitenkin tänään kaverin kanssa talliin odottamaan!
premier
emeritus
No hih, ihan samalla tavalla kosautin itse kesäkuussa. Sit joutu kaks viikkoo oottaa uutta inssiä. Mut kyl se siit.(premier @ Elo. 01 2006,16:33) kirjoitti
![]()
Juu, meikäläinen ajoi ensimmäiset metrit autokoulun Pannarilla.(tykki @ Kesä. 15 2004,10:10) kirjoitti
Ja Premierille tsemppiä kyllä se inssi hienosti menee toisella kerralla.
T: nimin. käsittelyn ja inssin kerran uusinut.
<br /><br type="_moz" />
Jippijaijei, 24 tunnin päästä tiedän mitä kuuluu, kuka käskee ja paljonko ylimääräisiä ajokertoja mun pitää ottaa että voin ajaa ison pyörän kortin... Argh. Jännittää pirusti. (Miksi, eihän toi oo vielä inssi, eikä mulle oo inssiä varattukaan vielä...)Njoo.
Premier, onnea uuteen ajoon, nythän on käsittely läpi niin ei tarvi kuin ajaa liikenteessä inssi perässä enää ;)
"A man can be stupid and not know it. But not if he's married."
Mitäs tuollainen inssin uusiminen tulis maksamaan? No riippuu varmaan koulusta mutta noin suunnilleen?
36e/kerta+ sitten määrätyt lisäajokerrat.
premier
emeritus
Jotka on Tampesterissa siinä mun käyttämässä autokoulussa 29e/kerta (eli 58e/tunti). Aika kallista... Elämä on ja sillee ;) Hiukan jänskätyttää notta miten pysyy iso pyörä händyssä kun kerkis tottua tohon kevariin ja siihen että sitä sai ihan aika paljonkin leipoa vauhtiin. Aamulla se nähdään ja tänne taas kai tulen ajotunnin jälkeen kommentoimaan![]()
ER-5 ei oo tuttu, mutta kyllä toi CBF500 ainakin on aika kesy peli loppujen lopuks. Kiihtyy mukavasti tarvittaessa, jottei jalkoihin jää, mutta ei se käsistä lähe sen enempää kuin piikkikään. En usko siis, että tulee olemaan mitään ongelmaa![]()
premier
emeritus
Njaahas. Tänään pujottelin isolla pyörällä (tai no "isolla") ja sehän jopa melkein toimiiKun vain saisi vielä käännettyä pääty-ympyrän oikealle päin niin ettei kytkinkäsi automaagisesti paina kytkintä alaspäin ja sais vedon pidettyä... Ärsyttää. Eilen oli joku onnistunut juurikin samanlaisessa tilanteessa kaatamaan koulun Erkin, tankista oli vähän maalia lähtenyt mutta muuten oli pyörä ihan kunnossa... Mä en _ihan_ kaatanut sitä samanlaisessa tilanteessa mutta balettia tanssin kyllä hetken kun veto tosiaan siinä oikealle kääntyvässä mutkassa loppui kesken ja pyörä lähti kallistumaan
Noh, 6 ylimääräistä ajokertaa, joista 4 treenataan käsittelyä, eiköhän se sillä. Niin, ja noi on vapaaehtoisia ylimääräisiä ajokertoja, en oo vielä käynyt toteamassa käsittelykokeessa asti puutteellista pyörän hallintaa ;)
Joo pitäähän ne hyrrä voimat sen pyörän pystyssä. Itse joudun välillä nousemaan seisomaan jalkatapeille ja parantelemaan takin asentoa kun sen nyt on viime talven diettien jälkee kaksi numeroa liiaan iso. Kyllä se käpälän siitä tangosta voi irrottaa ei sitä tarvitse pelätä(pacman^ @ Heinä. 31 2006,22:22) kirjoitti
![]()
Juupajuu jarru on vaudin surmahttp://jariklemetti.tarinoi.fi/
OT:
Cubix: Onko sulla sigussa typo?
premier
emeritus
Jiihaa. Vasemman käden peukalo alkaa ilmaista tyytymättömyyttään kytkimen käyttöön... Ärh. Kellään muulla sitä ongelmaa? Ikään kuin jännetuppitulehdus olisi vasempaan peukaloon tullut kun siinä Yamahassa oli niin kaukana se kahva niin joutui oikeasti vetämään, Kawalla eilen mennessä ei ollut juurikaan mitään ongelmaa.
Seuraava ajotunti tiistaina, ei auta kuin toivoa että toi rauhoittuu siihen mennessä![]()
Tänään käsittely ja inssi läpi. Turun käsittelyrata antaa haastetta kun kiihdytykseen lähdetään mutkasta mutta hienosti meni kun ei hermoile ja luottaa kykyihin! Inssiajo olikin sitten pelkästään moottoritiellä kun inssillä oli mp myöskin ja kauniin sään johdosta melko kuuma -> ei tehnyt kaupungille mieli lähteä kokelasta piinaamaan. Nyt sitten vain pyörää metsästämään että pääsee vielä ajopuuhiin![]()
Onnea, ilej!
Pacman,
Kysäse opettajalta, jos sitä kytkintä sais säädettyä jotenkin paremmin sun käteen sopivaks. Se etäisyyssäätö siinä pitäis ainakin olla.
premier
emeritus
Itsellä inssi läpi viime viikolla, 3. päivä. Ajohalut on tällä hetkellä sen verran kovat että kaverilla meinaa mennä hermot kun olen kokoajan itkemässä siltä pyörää lainaan
Huomenna toivottavasti saisi "oman" mopon alle. Itselläni ei ole kytkin-käden kanssa ollut ongelmia mutta työni (Aamulehtien jakaminen, wohoo) rasittaa oikeaa rannetta sen verran uskoon että kaasun hienokäyttö, varsinkin autokoulun Kawalla (600 Eliminator) oli yhtä tuskaa. Ilmeisesti jännetuppitulehdus tuossakin... No kyllä sillä se kolme viikkoa vielä mennään, ja sit saikkua
No pain no gain?
300km takana, toivottavasti tuhansia edessä
Edit: typoja...
Jesjesjesjesjes![]()
Ajoin pyörän Pirkkahallille ja takaisin ja pujottelu meni siellä ihan hyvin ja ja ja... Mulla on maanantaina kokeet! Teoriakoe on siis ollut jo ja meni ilman virheitä läpi, mut käsittely ja ajo on maanantaina. Mä en käsitä... Mua jännitti ihan niinkuin to-del-la paljon lähteä ER-5:lla liikenteeseen, mutta heti kun pääsin sen kanssa liikenteeseen niin kaikki noi käsittelytkin tuntuu helpommilta. Psykologista vaikutusta? Oon ihan euforinen... Ja huomenillalla taas \o/ 21-22 olen Pirkkahallilla, varokaa vaan
Niin, ja todnäk ajelen sen taas sinne ja takaisinkin itse
Ja kivaa on... 6 ylimääräistä ajokertaa jouduin ottamaan että saadaan toi ER-5 mulle tutuksi, mutta nyt se tuntuu että se alkaa olla ainakin hyvin lähelle hanskassa. Ihanaa... Odotan "hiukan" huomista ajotuntia jo ;)
ps. Sorry hymiöiden määrä, en vain osaa ilmaista über-hyvää fiilistäni toisin![]()
Ja taas täällä. Tänään saatiin sitten isolla pyörällä loput käsittelykokeen tehtävistä hanskaan, vauhtia kaarreajossa jtn 35 km/h ja hyvin meni, pyörä tosin oli "hiukan" kallellaan siinä kohtaa ;) Mä en käsitä mikä siinä on, mutta aina ennen ajotuntia mua jännittää ihan hulluna. Heti kun saan pyörän alle niin jännitys katoaa... Ei vain käsitä.
Lauantaina sitten isoille teille liikenteen sekaan ER-5:lla, morjestellaan jos tullaan vastaan![]()
Muistanpa itsekin ekan ajotuntini liikenteessä pari vuotta sitten - pääsin heti nostamaan käpälää vastaantulevalle motoristille Martsarin ostarin kulmilla. Perässä ajellut ajomaikka ei kyllä tainnut kommentoida asiaa millään muotoa (muistaakseni)...
Onnea vaan uusille motoristeille ja turvallisia kilometrejä![]()
En enään hetkeen oo autokoulun penkillä istunut mutta vuosi sitten istuin ja tokalla ajotunnilla ajeltiin kohti HML:n keskustaa kun yhtäkkiä punanen Volvon farkku heittää uukkarin mun edessä... nopee jarrutus, väistö, sit kevyt torven soitto ja keskisormi pystyyn *(Mik@ @ Kesä. 14 2004,23:58) kirjoitti
*vaistomainen liike kun joku törttöilee liikenteessä* kypärän sisältä kuuluu het kohta onnittelut hienosta väistöstä ja perään kommetti, jätä keskisormi inssissä alas, voipi olla etttei inssi tykkää.... *
![]()
moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä![]()
Eipä tuo opettaja ole kommentoinut ollenkaan tota mun tervehtimistäni enkä myöskään vielä ole päässyt näyttämään kansainvälisiä käsimerkkejä kellekään kun kaikki kotilolla liikkujat on olleet niin kilttejä mulle*haukotus* tämä mimmi taitaapi mennä nukkumaan ja näkemään unia mopoista...
Pari päivää on ollut kortti taskussa ja suitza on niellyt kilometrejä.Kyllä on hienoa *![]()
Näitä on kiva lukea, onnea vaan kaikille hyvästä (ja hyvähän ei koskaan ole halpaa) harrastuksesta!
Tulee ihan mieleen kun aikanaan 80-luvulla olin ensimmäistä kertaa yrittämässä KT-korttia (katsokaa historiankirjoista.. *), niin inssi loppui hyvin lyhyeen. Tuli posoteltua nimittäin heti katsastuskonttorin pihasta lähdettyä semmoista reippaahkoa ylinopeutta... *
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Tulihan se sieltä. Kaadoin sitten tänään _kaksi_ kertaa koulun pyörän... Eka kerta katsastusasemalla, pujottelurata on rinteessä ja siinä ylämäessä kallellaan ollessa sitten veto loppui ja ei jalka ylettänytkään ns. riittävästi maahan -> oikealle kyljelleen. Minivilkun muovi irti ja polttimo pskaksi. Toinen kerta koulun pihassa ajotunnin jälkeen, olin pysäyttänyt jo pyörän ja jotenkin sitten onnistuin säätämään niin paljon että vasemmalle kyljelleen. Ei vaurioita pyörään, vasempaan polveen abt 2*2 cm raapaisu.
Nyt on kyllä niin vatutuksen multihuipennus ettei toista.
Edittiä: niin, ajotunti meni muuten hyvin, liikenteessä pärjäsin ihan mukavasti, ei yli- eikä alinopeutta ja muutenkin mukava keli ajella. Vattu. Vatun vatun vattu. Uskotteko?
Hehe. Sellasta sattuu. Kannattaa tehä ne kaadot sillä koulun pyörällä. Itse en kaatanut koulussa pyörää kertaakaan, mutta kaadoin sitten omani ja nyt on 2333e remppa tulossa![]()
premier
emeritus
Joo, autokoulun pyörä on se millä kontataan. Kokeiltu on.
Omaa ei sitten kehtaakkaan.
Noista jännetupin ongelmista sen verran, että autokoulussa kun luistatellaan hippasen enemmän kuin normaaliajossa niin kyllä se häipyy sit ajan kanssa.
Argh. Sanokaas äkkiä millä mä saan itseni rauhoitettua huomisaamuksi... Ja mieluummin vielä sellaisella aineella että oon aamulla ajokunnossaJännittää ihan sikana käsittelykoe. Ajokoe ei niinkään, koska autolla ajelusta on tullut jonkin verran kokemusta, ainoa erilainen asia oikeastaan moottoripyörällä ajamisessa noin niin kuin omalta kantilta on se, että ryhmittymiset on ns. selkeämpiä ja muulta kannalta se, että mä olen lähes näkymätön mopolla ajellessani...
Ja nyt se sitten on sitä. Mulla on A-kortti![]()
Arvatkaas mikä fiilis?
![]()
onnea!
Puuttuva ajotaito korvattu teholla!
Suzuki Hayabusa -09 (rek. -10)
Suzuki Hayabusa -07
Suzuki 1200s bandit -03
Kawasaki zx10r -06
Honda 600cbr -98
Hyvä?(pacman^ @ Elo. 14 2006,13:22) kirjoitti
Onnea!![]()