Sivu: 53 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 343515253545563 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1561:stä 1590:een 2791:sta
  1. #1561
    Nitrous kirjoittaa hyvin + tietävästi.

    Nelisen vuotta sitten nimim. B12 kirjoitti näin tuosta JASO:sta, ja olisin valmis uskomaan tämän:

    "JASO MA tarkoittaa märkäkytkimen kitkavaatimusta ja vaahtoamattomuutta vaihteistokäytössä. Samaa tarkoittaa mm. raskaan kaluston Caterpillar TO-2 ja Allison C4, jotka Delvac MX täyttää. Moottoripyörän vaihteisto lasketaan kevyesti kuormitettuihin vaihteistoihin. Momentit ja pintapaineet ovat hyvin pieniä."

    Jos jollakin on tuoreempaa/parempaa tietoa, niin avautukoon.


    Nimim. tyytyväinen Vaccilainen jo lähes 80.000km
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  2. #1562
    Tuote
    59-1305
    Nimike
    Delvac Super 1400 15W-40/20L
    Hinta
    72.90 €
    Motonetissäki noussu 13 euroa.
    ZZR1100:lla mennään
    9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
  3. #1563
    08 600RR, hienosti toimii delvac mx 10-40. Vaihteisto ja kytkin pelaa kun unelma
    '96 Laverda Custom 125 -> '94 CB500 -> '97 CBR 600F -> '06 ZX-6R -> '05 ZX-10R -> '03 RSV-R 1000 -> '08 CBR 600RR
  4. #1564
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    En epäile yhtään etteikö toimisi.

    Vieläkin odottaa et saa virallisen selvyyden Jaso dh-1 ja 2 sopivuudesta mp:hen. Sen verran netistä kaivanut että tuo on diesel puolella myös mm. vaahtoamista vastaan oleva luokitus..
    Kuinkahan helvetin paksua rautalankaa tässä tarvitsee? JASO DH-1 eikä JASO DH-2 eikä millään muillakaan dieselmoottoreiden öljyluokilla ole mitään tekemistä bensakoneiden tahi märkäkytkin tai vaihteistoluokitusten kanssa. Tuon virallisen selvyyden saat selville ihan googlettamalla ja lukemalla standardista, että mitä luokitus pitää sisällään.
    Superbike #7
  5. #1565
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kuinkahan helvetin paksua rautalankaa tässä tarvitsee? JASO DH-1 eikä JASO DH-2 eikä millään muillakaan dieselmoottoreiden öljyluokilla ole mitään tekemistä bensakoneiden tahi märkäkytkin tai vaihteistoluokitusten kanssa. Tuon virallisen selvyyden saat selville ihan googlettamalla ja lukemalla standardista, että mitä luokitus pitää sisällään.
    Ratakisko kuulostaisi sopivalta?
  6. #1566
    Kylläpä on paljon keskustelua yhdestä öljymerkistä

    Jaksoin lukea ehkä toistakymmentä sivua, joten pahoittelut, jos näitä on jo puitu. Ketjun alku tuntui käsittelevän edullista Delvacia ja kalliita moottoripyöräöljyjä ja noiden standardien merkityksiä (onko parempi olla juuri manuskassa olevat, vai aakkosissa mahdollisimman myöhäinen kirjain -> parempi). Minulle jäi epäselväksi, mitä ne kalliit moottoripyöräöljyt ovat.

    Selailin motonetin öljyjä ja siellä mp-osiosta löytyi oman Diversionin huoltomanuaalissa määritelty API SE, SF tai SG:n täyttävä MP-Motox 10W-40 öljy, joka on sijoitettu moottoripyöräosastolle. Onko tämä kallis mp-öljy? 5l putelin litrahinta on halvempi, kuin delvacissa, joten hiukan ihmetyttää tuo hintavertailu. Onhan tuolla myös noita sikahintaisia täyssynteettisiä, mutta miksi ne pitää ottaa vertailukohteeksi, kun halvemmallakin saa mp-käyttöön tarkoitettua öljyä?

    Lisäksi minua ihmetytti se, että delvac-miehet (ja naiset) ostavat noita 20l tynnyreitä. Omassa huoltomanuaalissa on sanottu öljynvaihtoon kuluvan 2,5l öljyä ja vaihtoväli on kerran vuodessa. Tuollainen kestäisi siis 8 vuotta. Luulisi tulevan jo jonkinlaisia säilyvyysongelmia eteen. Vai onko täällä sitten kirjoittajilla niin paljon noita koneita, että 20l kuluu yhdessä kesässä?

    Minä en noista öljyistä tiedä ja vasta ensimmäisen kerran olen menossa huomenna ostamaan öljyä moottoripyörään. Huoltomanuaalissa sanotaan tosiaan vain tuo API SE, SF tai SG ja mainitaan SAE-arvot 10W-30 15 asteeseen asti ja 20W-40 yli 5 asteessa. Näiden perusteella ajattelin ostaa Motonetistä tuota mainitsemaani MP-Motox 10W-40, joka tuntuu hyvältä kompromissilta koko kesän kattavaan ajeluun ja täyttää API SF/SG standardin. Tuntuisi, ettei tuolla voi kovin pahasti mennä metsään, kun tuo tuntuu vielä olevan moottoripyörille suunniteltu. Putelin koko on 5l, joten saa kätevästi vaihdettua nyt keväälle ja sitten syksyllä ennen seisontaa.

    Delvac-keskustelu pistää kyllä miettimään. Niin paljon sitä täällä kehutaan, että ostaisin varmaan sitä, jos nuo standardit olisivat samat kuin omassa huoltomanuaalissani. Ymmärrän kyllä, että oman pyöräni valmistusvuonna ei noita uudempia standardeja edes ollut, mutta silti mutuilen vähän Pechan vetämällä linjalla. Parempi pistää sitä, mitä suositellaan. Ja tuntuu vain oudolta, että raskaalle diesel-kalustolle suunniteltu öljy olisi niin ylivertaista mp-käytössä. Voihan se olla. Tuntuu vain oudolta
    Viimeksi muokannut: Ankka; 10.04.2012 klo 01:59.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  7. #1567
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Ankka kirjoitti Katso viesti
    Lisäksi minua ihmetytti se, että delvac-miehet (ja naiset) ostavat noita 20l tynnyreitä. Omassa huoltomanuaalissa on sanottu öljynvaihtoon kuluvan 2,5l öljyä ja vaihtoväli on kerran vuodessa. Tuollainen kestäisi siis 8 vuotta. Luulisi tulevan jo jonkinlaisia säilyvyysongelmia eteen. Vai onko täällä sitten kirjoittajilla niin paljon noita koneita, että 20l kuluu yhdessä kesässä?
    Oletko ihan tosissasi, että pyörässäsi vaihdetaan ölpät kerran vuodessa vaikka kilsoja tulisi siinä ajassa 100tkm?

    Omassa kikottimessa öljyn vaihtoväli on manuskan mukaan 6tkm ja täyttömäärä 3,5 litraa. 20 litran pönttö riittää siis n. yhden kesän ajeluihin jos kurvailet vaikkapa ~30tkm
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  8. #1568
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulla menee Diversionissa käytännössä 3 litraa tuon vaihtovälin puitteissa, mikä siis on 6000 km. Yleensä Öljyjä vaihtaessa menee enempi mitä toi manuaali sanoo, ehkä siksi että mieluummin täytän öljysilmän yläasentoon, kun kone syö kuitenkin öljyä sen 3-4 desiä vaihtovälin aikana. Itte tykkään ennenkaikkea siitä, että on riittävän iso pönttö ja ei tarvitse pelata putelien kanssa. Ja niin, Motox-ketuöljyä ostin viimekesänä, ja en voi suositella (vertailukohtana crc:n kutjuspary).
  9. #1569
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Se mikä tekee Delvacista ja muista "raskaan kaluston" öljyistä poikkeavia muihin öljyihin verrattuna on niiden sisältämät korkeat sinkki- ja fosforipitoisuudet, nämä lisäävät voitelun kuormituksenkestoa (vaikka öljykalvo pettäisikin jää osien pintaan näitä aineita voitelemaan).

    Huono puoli näissä aineissa on se, että katalysaattorit eivät näistä tykkää ja siksi öljyjä ei ole suositeltu henkilöautoissa käytettäväksi ja siksi eivät öljyt myöskään tule saamaan "modernia" API-standardi merkintää.
    Dirty Nasty Furriner
  10. #1570
    Lainaa Rengas kirjoitti Katso viesti
    Hintahan ei oo asian ydin. Vaan se, että vaihteet ja kone pelaa moitteettomasti. Katsotaan mitä kevät tuo tullessaan. Alkaako FJR:än vaihteet toimii ilman erilaisia vippaskonsteja vai vaivutaanko syvemmälle suohon. Kuitenkin kokeilemisen arvoinen asia näinkin monien mielipiteiden ja kokemuksien perusteella. Kohti kevättä huikeissa pakkaslukemissa.
    Joko olet ehtinyt testailla
    Honda VFR 750 F -96
    Yamaha FJR 1300A -04
  11. #1571
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Staga kirjoitti Katso viesti

    Huono puoli näissä aineissa on se, että katalysaattorit eivät näistä tykkää ja siksi öljyjä ei ole suositeltu henkilöautoissa käytettäväksi ja siksi eivät öljyt myöskään tule saamaan "modernia" API-standardi merkintää.
    1) Myös raskaassa kalustossa on käytössä katalysaattoreita nykyisin ja uusimmat öljyvaatimukset liittyvät/tulevat liittymään kattien toimintakykyisenä pysymiseen ja öljyn vähäpäästöisyyteen. Ymmärrettävistä syistä diesel koneissa tosin ei 3-toimikatteja esiinny.
    2) Mikä on modernin API-standardin merkintä? API CI-4? SL/SJ/SM? Ja mikä näistä merkinnöistä puuttuu Delvacista ja miksi? Helpotan tehtävää sen verran, että saat vapaasti valita öljyn Delvac tuoteperheestä.
    Superbike #7
  12. #1572
    Lainaa Jassu kirjoitti Katso viesti
    Oletko ihan tosissasi, että pyörässäsi vaihdetaan ölpät kerran vuodessa vaikka kilsoja tulisi siinä ajassa 100tkm?

    Omassa kikottimessa öljyn vaihtoväli on manuskan mukaan 6tkm ja täyttömäärä 3,5 litraa. 20 litran pönttö riittää siis n. yhden kesän ajeluihin jos kurvailet vaikkapa ~30tkm
    No se tietysti selittää, jos ajaa noin paljon. Itsellä varmaan riittää tuo 6tkm koko kesäksi. Luin tuossa yön aikana vähän lisää ja kummastelen yhä ainakin seuraavia asioita:

    1)
    Delvacista annetaan positiivisia kokemuksia sen perusteella, että vaihteet menevät päälle ja ylipäänsä löytyvät. Onko muunlainen käytös yleistäkin? Itse ainakin olisin huolissani, mikäli en vaihteita löytäisi, tai ne eivät menisi päälle. Kovasti toivoisin kuulevani, mitä öljyä siellä aiemmin on ollut, jos vaihteet eivät toimi (ja vaihtoväli samalla, kiitos).

    2)
    Delvac pistetään koneeseen ja raportoidaan, että on ajettu 100km ja kone ei ole vieläkään levinnyt -> huippuöljy. Eiköhän nuo kaikki nykyöljyt voitele sen verran, että laite toimii. Voiko tuosta oikeesti sanoa vielä mitään öljyn hyvyydestä toisiin nähden. Aiemmin oli myös viesti, jossa kerrottiin, että kone lähti pakkasessa käyntiin, joten öljy toimii sielläkin. Tässä perusteluna oli ilmeisesti se, että kone lähti ylipäänsä käyntiin.

    3)
    Kohdan 2 jälkeen delvacia suositellaankin kaikille. Jos joku kysyy, mitä delvacia pitäisi laittaa omaan pyöräänsä, vastataan aina samaa. Ehkäpä vastaajat tuntevat jokaisen pyörän ja tietävät, mitä sinne kannattaa kaataa, mutta ei nuo vastaukset ainakaan minua ole vakuuttaneet. Jos delvac täyttää oman pyörän tarpeet, täyttääkö se välttämättä kaikkien muidenkin tarpeet?


    Summa summarum. En väitä, ettei öljy voisi olla hyvää, kun sitä oikeeseen koneeseen laittaa. Minusta tämä Delvac-innostus vaan on mennyt täysin fanaattiseksi ja sokeaksi. Annetaan se kuva, että se on paras öljy markkinoilla ja sopii kaikenlaisiin olosuhteisiin ja mp:iin loistavasti. Lähes kaikki perustuu puhtaasti fiilistuntumaan, jonka väitän ainakin osaksi johtuvan etukäteishypetyksestä.


    Vielä yksi kysymys. Kun (jos?) API-luokat kerta parantuvat, mitä kauemmas mennään aakkosissa, mikä siellä tarkalleen parantuu? Jos ajatellaan vaihtoväliksi huoltomanuaalin suostuttelemaa n. 6000 km:iä. Mikä siis tekee API-S öljystä parempaa, kuin API-G:stä, jos G:tä on suositeltu huoltomanuaalissa?
    Viimeksi muokannut: Ankka; 10.04.2012 klo 11:51.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  13. #1573
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    http://www.teboil.fi/Publication.asp...5650;5652;5653

    Vaikkapa tuolta löytyvät API-luokitusten sisältö lyhyesti ja ymmärrettävässä muodossa. Google auttanee mikäli tarkempaa tietoa vaatimuksista haluaa kaivaa.
    Superbike #7
  14. #1574
    Ja Tämä On Teboilin vastaava tuote.Maksaa vain reilun 20€ vähemmän, kuin iso D Siis 20 litran tonkka.Huoltamolla litran pullossa yli kympin litra.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  15. #1575
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    http://www.teboil.fi/Publication.asp...5650;5652;5653

    Vaikkapa tuolta löytyvät API-luokitusten sisältö lyhyesti ja ymmärrettävässä muodossa. Google auttanee mikäli tarkempaa tietoa vaatimuksista haluaa kaivaa.
    Eli Delvac ei täytä minkään bensiinikäyttöisen moottoripyörän huoltomanuaalin suosittelemaa öljynsuositusta? Näin tuon linkin mukaan, koska delvacissa on vain noita diesel-luokituksia.
    Linkin mukaan en myöskään näe mitään syytä, miksei vaikkapa SJ:tä voisi käyttää SG-suosituksen omaavaan moottoripyörään. Tosin välttämättähän tuosta ei hyötyäkään ole. Millaisia eroja esim. polttoainekulutuksessa olette sitten havainneet noiden API-luokkien välillä? Onko se havaittava myös vanhemmissa koneissa?

    Halvin SJ-luokituksen omaava öljy Motonetissä on 4l pönikkä Motul 5000. Vajaa 8,5e/l kustantaa, joten ei nyt kovin paljon kalliimpaa, kuin tuo aiemmin mainitsemani Motux (SG), joka oli 6e/l tuntumassa. 4l koko tosin on ainakin itselleni paljon huonompi, kuin motuxin 5l puteli. Esteripohjaisissa mennäänkin sitten jo 14,5-17,5e/l hinnoissa eli yli tuplasti SG-vaatimustason osasynteettiseen öljyyn. Väärässä paikassa ei tietysti parane säästää, mutta tuntuisi, ettei sitä kaikkein parastakaan tarvitsisi tuolla maantieajossa.
    Viimeksi muokannut: Ankka; 10.04.2012 klo 13:01.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  16. #1576
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Ankka kirjoitti Katso viesti
    Eli Delvac ei täytä minkään bensiinikäyttöisen moottoripyörän huoltomanuaalin suosittelemaa öljynsuositusta? Näin tuon linkin mukaan, koska delvacissa on vain noita diesel-luokituksia.
    Linkin mukaan en myöskään näe mitään syytä, miksei vaikkapa SJ:tä voisi käyttää SG-suosituksen omaavaan moottoripyörään. Tosin välttämättähän tuosta ei hyötyäkään ole. Millaisia eroja esim. polttoainekulutuksessa olette sitten havainneet noiden API-luokkien välillä? Onko se havaittava myös vanhemmissa koneissa?
    Delvac MX:llä on kyllä API SJ/SL-luokitus, tuolla XHP LE-öljyllä taas ei ole bensaluokituksia.
    API-luokitukset ovat taaksepäin yhteensopivia, joten SJ täyttää kaikki vaatimukset mitä esim. SG. Lähtökohtaisesti paremman luokituksen öljy toimii paremmin ja pidempään ääritilanteissa, eli korkeamman luokituksen öljyllä saa pikkaisen lisäsuojaa. Toinen merkittävä juttu on se, että nuo uudemmat öljyt eivät enää muodosta koneeseen sitä mustaa lietettä, jota vanhoista öljyistä jäi ja jonka puhdistaminen koneesta pois on pirullisen työn takana. Kulutuseroja noilla ei juurikaan saa aikaiseksi paitsi labrassa ajetuissa testeissä. Normaalissa käytössä on niin paljon muita muuttujia, että kulutuserot katoavat kaikkien muiden muuttujien aiheuttamiin tekijöihin.
    Superbike #7
  17. #1577
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Delvac MX:llä on kyllä API SJ/SL-luokitus, tuolla XHP LE-öljyllä taas ei ole bensaluokituksia.
    No niinpä näyttää, kun googletti laajemman tuoteselostuksen. Motonet ei ollut noita listannut.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  18. #1578
    Lainaa Ankka kirjoitti Katso viesti
    MP-Motox 10W-40 öljy, joka on sijoitettu moottoripyöräosastolle. Onko tämä kallis mp-öljy? 5l putelin litrahinta on halvempi, kuin delvacissa, joten hiukan ihmetyttää tuo hintavertailu.
    Lisäksi minua ihmetytti se, että delvac-miehet (ja naiset) ostavat noita 20l tynnyreitä. Omassa huoltomanuaalissa on sanottu öljynvaihtoon kuluvan 2,5l öljyä ja vaihtoväli on kerran vuodessa. Tuollainen kestäisi siis 8 vuotta. Luulisi tulevan jo jonkinlaisia säilyvyysongelmia eteen. Parempi pistää sitä, mitä suositellaan.
    Motox = 6 €/litra, Delvac super1400 = 3 €/litra tai nykyisin jopa 3,65 €/l.
    Moottoriöljy ei ole mitään voita mikä härskiintyy. Vai oletko löytänyt purkista expired dayn?
    Täällä on moni suositellut Delvaccia, eli sitä PANNAAN, mitä suositellaan.
  19. #1579
    Lainaa Ankka kirjoitti Katso viesti
    Aiemmin oli myös viesti, jossa kerrottiin, että kone lähti pakkasessa käyntiin, joten öljy toimii sielläkin. Tässä perusteluna oli ilmeisesti se, että kone lähti ylipäänsä käyntiin.

    Jos joku kysyy, mitä delvacia pitäisi laittaa omaan pyöräänsä, vastataan aina samaa. Ehkäpä vastaajat tuntevat jokaisen pyörän ja tietävät, mitä sinne kannattaa kaataa, mutta ei nuo vastaukset ainakaan minua ole vakuuttaneet. Jos delvac täyttää oman pyörän tarpeet, täyttääkö se välttämättä kaikkien muidenkin tarpeet?
    Montako eri soveltuvaa Delvaccia on ? 10?
    Onko jokaiseen eri pyörämalliin eri suositukset? Ei ole. Ne ovat pääsääntöisesti samat ja Suomessa olemme vielä erityisasemassa siinä, että täällä ei ole jatkuvasti +40 lämmintä, vaan suositukset riittävät vähintäänkin normaaliin käyttöön kesälläkin. Jopa Wankel-moottoreissa on samat suositukset kuin normaaleissa eli mikä on se olennainen ero mitä tarkoitat?

    Jähmepiste -27 eli oletettavasti toimii pakkasella. Mikä oli pointtisi?
  20. #1580
    Lainaa Ankka kirjoitti Katso viesti
    Annetaan se kuva, että se on paras öljy markkinoilla ja sopii kaikenlaisiin olosuhteisiin ja mp:iin loistavasti. Lähes kaikki perustuu puhtaasti fiilistuntumaan, jonka väitän ainakin osaksi johtuvan etukäteishypetyksestä.
    Perustuu myöskin Mobilin edustajan palautteeseen, joka löytyy tästä ketjusta. Pitäisikö Tekniikan Maailman tehdä joku testi Delvacista ja ketä se palvelisi? Mitä sellaisia voitelukohteita on moottoripyörän moottorissa, jotka vaativat jotain tuntematonta, fysiikan lait raiskaavaa ominaisuutta öljyltä?
  21. #1581
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Montako eri soveltuvaa Delvaccia on ? 10?
    Onko jokaiseen eri pyörämalliin eri suositukset? Ei ole. Ne ovat pääsääntöisesti samat ja Suomessa olemme vielä erityisasemassa siinä, että täällä ei ole jatkuvasti +40 lämmintä, vaan suositukset riittävät vähintäänkin normaaliin käyttöön kesälläkin. Jopa Wankel-moottoreissa on samat suositukset kuin normaaleissa eli mikä on se olennainen ero mitä tarkoitat?

    Jähmepiste -27 eli oletettavasti toimii pakkasella. Mikä oli pointtisi?
    Osittain ihmettelyä herätti nuo suositukset sen takia, että Motonet ei ollut listannut lainkaan noita API bensaluokkia. Kun kerta SJ putelista löytyy, niin varmaan ihan hyvin soveltuu pyöriinkin. Jos kaikilla moottoripyörillä on SJ-suositus, sittenhän kaikki on kunnossa. Omassani on SG, mutta kuten tuossa aiemmin jo selvennettiinkin SJ sopii siihenkin hyvin. Muista pyöristä en tiedä, mitä niihin suositellaan. Viskositeettiluokka tuossa mx 15W:ssä ei oman pyörän suosituksiin sovi, vaan alle 5 lämpöasteeseen on suositeltu 10W:tä. Liekkö tuo sitten haittaa.

    Kertooko se API-luokka sitten kaiken? Delvacin tuoteselostuksessa kuitenkin mainitaan käytökohteeksi raskas diesel-kalusto. Tuo vaan tuntuu oudolta, että tuo olisi ihmeöljy moottoripyöriin. Sitten on vielä tuo vaihteiston voitelu samalla öljyllä ja mitähän muita eroja ensisijaiseen käyttökohteeseen verrattuna. En ole öljyekspertti. Kunhan hiukan kyseenalaistan asioita, jotka tuntuvat heppoisesti heitetyiltä/maalaisjärkeen oudoilta.

    Mobilin edustajan antama hyväksyntä mp-käyttöön ei oikeastaan kerro vielä mitään öljyn paremmuudesta muihin mp-öljyihin verrattuna.
    Viimeksi muokannut: Ankka; 11.04.2012 klo 15:45.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  22. #1582
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Motox = 6 €/litra, Delvac super1400 = 3 €/litra tai nykyisin jopa 3,65 €/l.
    Moottoriöljy ei ole mitään voita mikä härskiintyy. Vai oletko löytänyt purkista expired dayn?
    Täällä on moni suositellut Delvaccia, eli sitä PANNAAN, mitä suositellaan.

    Toisaalta maksoin omasta Motoxista alle 14e 5/litraa eli pesee sen Delvacin 20 litran tynnyrin litrahinnassa ja kun vielä vaihteisto pelaa Motoxilla paremmin niin sillä mennään. Nykyisin tuon motoxin hinta lienee siellä 15e/5litraa.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  23. #1583
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Motox = 6 €/litra, Delvac super1400 = 3 €/litra tai nykyisin jopa 3,65 €/l.
    Moottoriöljy ei ole mitään voita mikä härskiintyy. Vai oletko löytänyt purkista expired dayn?
    Täällä on moni suositellut Delvaccia, eli sitä PANNAAN, mitä suositellaan.
    Kyllä minun käyttämissäni öljypurkeissa on käyttöpäivämäärä ollut. Lisäksi tässä tai jossain muussa Delvac-keskustelussa asiaa oltiin kysytty Mobilin edustajalta, eikä hän ollut antanut takuuta öljyn säilymiselle. Yleensäkin aineet reagoi ikään ja ominaisuudet muuttuvat ajan myötä. Ei se bensakaan voita ole, eikä kestä kunnolla aina edes yhden talven yli.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  24. #1584
    Lainaa Ankka kirjoitti Katso viesti
    Mobilin edustajan antama hyväksyntä mp-käyttöön ei oikeastaan kerro vielä mitään öljyn paremmuudesta muihin mp-öljyihin verrattuna.
    Tuota mobilin edustajan lausunto on tulkittu hieman vaaleanpunaiset lasit päässä
    tässä se wanha viesti
    Lainaa B52 kirjoitti Katso viesti
    Kysäisin sähköpostilla asiaa myös "MOBILilta" itseltään ja tässä on vastaus:

    " Hei,

    Nelitahtimottooripyörät tykkävät enemmän mineraaliöljyistä; erityisesti
    kytkin ja vaihteisto vaikuttaisivat toimivan paremmin mineraaliöljyillä.
    Synteettisten ja osasynteettisten öljyjen alhaisempi kitka voi jossain
    tilanteessa luistattaa kytkintä tavallaan liian hyvin ja myös
    hammasvälityksessä mineraaliöljy näyttäisi toimivan hieman paremmin.
    Käyttäjäpuolella yleinen havainto näyttää myös olevan, että
    mineraalipohjaiset Mobil Delvac Super 1400 15W-40 ja Delvac MX 15W-40
    toimivat hyvin, joten itse myös suosittelen mielummin Delvac -sarjan
    öljyjen käyttöä.

    Best regards
    Krister Kronqvist, Technical Advisor - Nordic
    EAME THD, L&S Planning & Technology

    ExxonMobil Finland Oy Ab, P.O.Box 91, 02151 Espoo - FIN
    An ExxonMobil Subsidiary "

    Kysyin tossa samalla Mobil super 2000 10w40(osasyntteettinen) sopivuutta moottoripyöräöljyksi(rotax twini 1000 cc) ja kyllä siellä Delvacia ennemmin suositellaan.

    Että sellasta...

    -B52-
    Siis Kronqvist sanoo että suosittelee mieluummin Delvaccia kuin Super 2000 öljyä käyttäjäpuolelta saadun palautteen johdosta. ja nimenomaan siksi kun on mineraalipohjainen. Enpä hyväksynnäksi tuota tulkitsisi.

    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Laitoin eilen illalla Mobil:lle kysymyksen Delvac sarjan sopivuudesta mp-koneisiin.
    onkohan tullut jo vastausta?
    Viimeksi muokannut: panman; 11.04.2012 klo 16:45.
  25. #1585
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Onko jokaiseen eri pyörämalliin eri suositukset? Ei ole.
    Eri pyörämallien öljysuositukset vaihteleva jonkin verran varsinkin viskositeettivaatimuksen mukaan. Esim. KTM:n LC8 patoihin en Delvacia kaataisi, koska ne vaativat 10W-50 -öljyn. Kylmän pään 10W vaatimuksesta pystyy monessa tapauksessa joustamaan, kun tietää ettei pyörää käytä pakkaskeleillä, mutta kuumapään viskositeetin olisi kyllä syytä olla valmistajan vaatimukset täyttävää. Joten ei tuo Delvac tosiaankaan jokaiseen moottoriin sovi.
    Superbike #7
  26. #1586
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Eri pyörämallien öljysuositukset vaihteleva jonkin verran varsinkin viskositeettivaatimuksen mukaan. Esim. KTM:n LC8 patoihin en Delvacia kaataisi, koska ne vaativat 10W-50 -öljyn. Kylmän pään 10W vaatimuksesta pystyy monessa tapauksessa joustamaan, kun tietää ettei pyörää käytä pakkaskeleillä, mutta kuumapään viskositeetin olisi kyllä syytä olla valmistajan vaatimukset täyttävää. Joten ei tuo Delvac tosiaankaan jokaiseen moottoriin sovi.
    Varmaankin tuo kotari "vaatii" 50-öljyn, koska on oletettavaa, että käyttöolosuhteet ovat sellaiset, että kone saattaa kuumentua maantieajoa enemmän. Jossain Saharan dyyneillä

    Esim. Bmw M5 ssä suosituksena on 10w60, mutta voisin vaikka vannoa, että meikäläisittäin parempi vaihtoehto on 0w40 tai vastaavaa.
  27. #1587
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Toisaalta maksoin omasta Motoxista alle 14e 5/litraa eli pesee sen Delvacin 20 litran tynnyrin litrahinnassa ja kun vielä vaihteisto pelaa Motoxilla paremmin niin sillä mennään. Nykyisin tuon motoxin hinta lienee siellä 15e/5litraa.
    Minkä Motoxin?

    MP-Motox 10W40 4T-Synt 5L 29.90 €
    MP-Motox 20W50 4T-miner 5L 24.90 €

    Pikainen googletus ei antanut Motoxista kovin mairittelevaa kuvaa, mutta toisaalta eihän käyttäjäkokemuksilla olekaan väliä.
  28. #1588
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Minkä Motoxin?

    MP-Motox 10W40 4T-Synt 5L 29.90 €
    MP-Motox 20W50 4T-miner 5L 24.90 €

    Pikainen googletus ei antanut Motoxista kovin mairittelevaa kuvaa, mutta toisaalta eihän käyttäjäkokemuksilla olekaan väliä.
    En löytänyt kuin jotain suomi24 keskusteluja, missä kaikki ei-merkkiöljyt teilattiin mutulla. Onko tuosta motoxista oikeasti jotain käyttäjätietoa, miksi sitä kannattaisi välttää? Meinasin nimittäin itse ostaa juuri tuon 29,90e maksavan purnukan ja kokeilla.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  29. #1589
    Lainaa Ankka kirjoitti Katso viesti
    En löytänyt kuin jotain suomi24 keskusteluja, missä kaikki ei-merkkiöljyt teilattiin mutulla. Onko tuosta motoxista oikeasti jotain käyttäjätietoa, miksi sitä kannattaisi välttää? Meinasin nimittäin itse ostaa juuri tuon 29,90e maksavan purnukan ja kokeilla.

    Motox on ilmeisesti samaa tavaraa kuin Eurol ja VAGin merkkiöljyt. Varmaan se siellä voitelee ja virtaa siinä missä muutkin.
    Vaikea sanoa, miten paljon on panostanut tuotekehitykseen.
    Onko Delvacista oikeasti jotain käyttäjätietoa, miksi sitä kannattaisi välttää?
  30.  
  31. #1590
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Motox on ilmeisesti samaa tavaraa kuin Eurol ja VAGin merkkiöljyt. Varmaan se siellä voitelee ja virtaa siinä missä muutkin.
    Vaikea sanoa, miten paljon on panostanut tuotekehitykseen.
    Onko Delvacista oikeasti jotain käyttäjätietoa, miksi sitä kannattaisi välttää?
    Nuo viskositeetit eivät aivan istu huoltomanuskan suosituksiin. En minä pakkasella tosin aja, joten kai se 15W:kin menisi. 10W:tä kuitenkin suositellaan muutamallakin lämpöasteella. Lisäksi on sitten tuo pakkauskoko. 20l on aivan liian iso ja 4l jää yhdelle vaihdolle hukkaöljyä, kahdelle ei riitä. 5l on aikalailla täydellinen yhdelle kesälle omilla kilometreillä. Lisäksi hinta on Delvacissa kovempi, vaikka tuo Motoxkin täyttää oman vehkeen suositukset. Tuo nyt ei kovin merkittävä ole, joten sillä ei sinänsä kauheasti ole merkitystä.

    Viimeisenä on tuo käyttösuositus, mistä en vain pääse eroon. Jos valmistaja itse suosittelee öljyä tietynlaiseen käyttöön, noudatan mielelläni myös tätä suositusta. Tuo motox on bensakoneille ja siinä mainitaan erikseen märkäkytkin. Delvac on raskaalle dieselkalustolle ja tarkoitettu nimenomaan moottoriöljyksi.

    Ei kannata ottaa delvac-varautuneisuuttani henkilökohtaisesti. Tarkoitus on saada mahdollisimman paljon tietoa, siksikait täällä keskustellaan
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
Sivu: 53 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 343515253545563 ... ViimeinenViimeinen