Tuossa olen etsi nyt halpaa piikkiä vaimolle ajoharjoitteluun.
Nyt olen saanut muutamia tarjouksia ja joukossa on mm.
RD 125 LC ´83...
Millainen vekotin lienee? Kaikki kokemukset ja kommentit ovat tervetulleita. Eihän tuollainen 20-vuotias laite enää uudenkarhea ole, mutta olisiko siitä mihinkään?
Hintaluokkahan pyörii tuossa 400-600 euron välimaastossa.
Jos tonnin sijoittaisi, niin sitten vaihtoehdoksi tulisi jo mm. NSR.
*** mopoton ***
Kyseleppä vaikka nimimerkiltä -RD-, löytynee hyvinkin yksityiskohtaista tietoa ko. piikistä.
"Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
Ainakin mitä aikoinaan mun kaveriporukoissa oli noita, niin viimeiset ypvs mallin RD yamahat olivat lujempia. Itselläni oli DT tuolla ypvs koneella ja siinä ei ainakaan ollut mitään vikaa koskaan vaikka ajoin sillä varmaan liki 50.000 km.
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Mulla oli aikoinaan tuollainen. Itseasiassa on tallissa vieläkin... Mikään tykki ei peli todellakaan ole, mutta siksi lienee suht kestävä. Ajoharjoitteluun mun mielestä erinomainen, koska on erittäin helppo ja kevyt käsitellä. (Vertailukohteina Aprilia Red Rose 125-kustomi ja Yamaha 125 TZR)
Loistava peli!Pitäsköhän sitä vielä palata juurilleen?
-RD 125 LC YPVS-![]()
Suzuki GSF 1250SA Bandit -07
-12 vuotta ilman mopoa-
Honda CBR 1100XX -99
Kawasaki ZZR600 -91
Yamaha RD125LC -86
Klassikko mikä klassikko!
Vielä jos sillä "ah-niin-nostalgisella" valko-sinivärityksellä, niin (käyttö-)entistämisen arvoinen peli ehdottomasti!
Jos jotain RD:lle ominaista vikaa, niin katso satulan alle ovatko runkoputket kunnossa - noita kun rapsahteli silloin aikanaan usealtakin kaverilta (ja katkirunkoinen RD on aika velmu ajettava - kokemusta on...). Itse tekniikka niin helppohuoltoista ja yksinkertaista, kuin 2-t vesikone yleensä pystyy olemaan. Varaosaa saanee vielä hyvin ja "valmiiksi sisäänajettua" osaa Suomenniemi puolillaan.
Tämä versio on puna-musta, ihan siisti ikäisekseen ja kone laakeroitu äskettäin. Tarttee käydä kattomassa ja ajamassa, sittenhän tuon tietää..![]()
*** mopoton ***
mä ajoin valkoisella ei-ypvssällä parissa vuodess 30tkm. ihan kiva laite mutta magnetosta kärysi yksi käämi joten se piti aina työntää käyntiin=)
kaveri tuuppasi tuollaisella mustapunaisella ypsillä 100tkm mittariin että kestää se piikkikin. taisi 5-6 mäntää mennä matkalla. hyvä laite kun mikä ja tehoakin se 26hp
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
samalla rahalla saat tzr:n tai huonon nsr:n...
Tuo pitää paikkansa.(Hörnet @ Touko. 17 2004,20:23) kirjoitti
TZR on parempi ajaa mutkissa ja lujemmassa vauhdissa, mutta RD on helpompi käsitellä hitaassa ajossa. Eli juuri silloin, kun aloittelijoille sattuu eniten kömmähdyksiä (mutu). Tessussa on myös rasittavampi ajoasento, kun on kyykky. Mulla ainakin väsyy kädet alta aikayksikön, kun ne joutuu olemaan jotenskin vähän väännyksissä. Johtunee tosin siitä, että en taida olla enää piikkimitoissa.
Toinen mitä on kuulemma helppo ajaa on Yamaha DT. Sama kone kuin RD:ssä, mutta ompi monttumalli.
RD on kiva pyörä...mutta sen pitää ehdottomasti olla candy blue. Se on nopein
Juu, multakin tommosen kasikolmosen sais, "varaosineen"(eli lähes toinen mokoma mukaan), mutta se ei ole ihan ajokunnossa. Jonkinasteiseen ajokuntoon saisi illassa, mutta projekti toi kai lähinnä on...
Muuten mitä tulee pyörään niin kiva vekotin ja tykkäsin ite ajella. Siinä määrin jopa, että joka remppa tehtiin ennätystahtiin, ja remppoja muuten osui matkan varrelle ihan tarpeeksi...syynä yleensä öljynsaannin epäonnistuminen ja laakeririkko, kannattaa varmistaa ettei se tuoreöljyvoitelun letku falskaa mistään. Sitä ei paljoa kulje, mutta jos sekin vähä valuu hukkaan, ei kiertokangen alapään laakeri arvosta vaan hitsautuu jumiin ja menee osiin.
Muutenkin vanhassa pyörässä on kaikkea kulunutta, takapyörän laakeritkin menivät, ja vaijereita katkesi, katteet olivat kärsineet...mitähän vielä. RD myös veti puoleensa autoja aika ikävästi, sillä se varaosapyöräkin. Piti vaihtaa runko kesken talven...niin, nastarenkaitakin kokoa 2,5-18 ja 3,0-18 tohon saa...
Kiva ajaa, näyttää hyvältä(jos tykkää kasarista) ja kulkeekin suhteellisesti jos on kunnossa. Koneen luonne ihan helmi, tehopiikki tuntuu kivalta tossa mallissa jossa ei oo ypvs:ää.
Osta pois, pidän peukkuja![]()
"On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
Mulla oli aikoinaan vm. -92 DT ja kyllä voi sanoa, et Jammu kestää. Veivasin omaan reilut kolomekymppiä, eikä pyörä pettäny. Kestävää sorttia ne on! Kehoittaisin sua ostamaan DT:n, nii saat sit itekki pöllyytellä mettäpolokuja!
![]()
<p>Suzuki GSX-R 1000 K5</p>
Aikoinaan oli meikäläisellä myös RD. Sitä oli vähän piristetty eli siihen oli laitettu 180 cc sylinteri sun muuta. Se ei sitte enää kovin hyvin kestänyt, kytkimestä murtu kiilaa ja mäntää suli ku otti kovemman lähdön. Mutta se ei tosiaan ollutkaan vakio vehje.
![]()
RD:llä (ilman YPVS:ää, alhaalla ei mitään...) minäkin aikoinaan motoristin uran aloittelin..
Hyvin pelitti useamman kymppitonnin ajan. Kerran muistaakseni porautin ja laitoin uuden männän, lisäksi normaaleja kuluvia osia: renkaita, ketju/ratas-paketteja, etupään stefoja, jne. Mutta muuten pelkkää kovaa ajoa..![]()
Oman RD:n myin juuri harjoittelupyöräksi naiselle, varmasti ihan oiva peli siihen tarkoitukseen. Ikää ja kilometrejä vaan taitaa kaikilla RD:illä olla enemmän kuin tarpeeksi, eli kaikenlaista voi eteen tulla vaikka luotettaviksi peleiksi moni onkin kehunut...
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>