Sivu: 90 / 108:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40808889909192100 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2671:stä 2700:een 3229:sta
  1. #2671
    Lainaa (KT 210 @ Maalis. 21 2010,16:06) kirjoitti
    Oliskohan kellään tietoa kun tänään nostin zetan(vm.06) emäputkesta pukille ja avasin etuvaimentimien yläpäänmutterit,ja öljymäärä kaikki hilpetöörit paikallaan n.200mm öljynpinta putken yläpäähän,jos oikein tulkitsin manuaaleita niin määrän pitäisi olla jouset ja sisäputket pois otettuna 105mm +-2mm.
    Voikohan heittoa olla noin paljon vai käsitänköhän jotain väärin,ja etupää on ns.kuormittamattomassa tilassa.
    (ps.tuntuu kyllä ettei iskunvaimennus kyllä oikein toimi,mutta mitä olen ymmärtänyt niin ei se näissä vakiona taida pelatakkaan)
    Oikea arvo on 115 +- 2 mm ilman jousta ja holkkeja, putket painettuina täysin sisäkkäin.

    -Jay
    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
  2. #2672
    Lainaa (harrimies @ Maalis. 08 2010,20:06) kirjoitti
    Tuhanteen kertaan kysytty kysymys mutta kysytään vielä kerran eli onko tällä hetkellä kellään jäykempiä keulajousia kuten Öhlinsiä myytävänä Zetaan? Vai täytyykö tilata uudet kaupasta? Tuo koko keula kun menee hieman turhan arvokkaaksi..
    Ja onko kukaan tilannut näiltä sivuilta, http://www.intobikes.co.uk/ että tuleeko sitä mitä tilaa ja onko hyvälaatuista? Sieltä tuntus löytyvän niin jousia kuin bellyjäkin aika sopivaan hintaan..
    Tilasin tavaraa tässä jokunen aika sitte ni sitä tuli mitä piti, *tosin kesti sen verran kauan tulla että otin yhteyttä niin sano että odotti tilaukseen jotain osaa, ni sitte tuli nopeesti.

    Laitettaan tähän ny tääki et olis Zetaan myynnissä erikoispenkit ja alumiininen syylärinsuoja. Settinä vaik hintaa 80e, kuvia sähköpostilla.
  3. #2673
    Jees, kiitoksia tiedoista. *
    Vive, ut vivas
  4. #2674
    Onko kukaan säätänyt tai tarkistanut zetan venttiilinvälyksiä?

    Omassa pyörässäni on 45tkm mittarissa ja 48tkm kohdalla kyseinen operaatio pitäisi huoltokirjan mukaan suorittaa.

    Otin venttiilikopan pois ja huoltokirjan ohjeiden mukaan laitoin pytyn vuorollaan yläkuolokohtaan.

    Kuitenkaan minkään venttiilin päälle ei mahtunut edes 0.15 tulkki!

    Välyksethän pitäisi olla imupuolella 0.15-0.24 ja pakopuolella 0.22-0.31.

    Onko mahdollista että välykset olisivat pienentyneet jo noin rajusti näillä kilometreillä? Vai onko jotain jäänyt huomioimatta?
  5. #2675
    Lainaa (soup @ Maalis. 25 2010,19:44) kirjoitti
    Onko kukaan säätänyt tai tarkistanut zetan venttiilinvälyksiä?
    Uudemman ('07 ->) Zetan venttiilivälyksien tarkastus on tehtaan manuaalin mukaan suoritettava 42tkm välein (24tkm Australian mallille...).

    Vanhemmalle ('03-'06) tarkastus ja säätö on suoritettava 24tkm välein.

    On hyvinkin mahdollista että venttiilit ovat jo reilusti tiukalla noissa kilometreissä. Viestistäsi ei oikein käy ilmi kumman mallinen zeta sinulla on. Omasta vanhakoppaisesta zetasta katsoin venttiilinvälykset "jo" 14tkm kohdalla, jolloin noin puolet venttiileistä vaativat säätöä.

    Onhan nuo muutkin ilmoitelleet samanlaisia tuloksia pikkuzetoilleen (mm. Zpete), toisaalta on varmasti paljon sellaisiakin joiden venttiileitä ei ole tarvinnut säätää.

    Jos ei se viidentoista tulkki mene sinne väliin, niin seuraavaksi kympin tai vitosen tulkilla kokeilemaan. Samalla kannattaa vielä varmistaa että nokat on oikeassa asennossa mittausta varten.

    -Jay
    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
  6. #2676
    Kyseessä siis -05 vuosimalli.

    Ja eikös se mittaus tapahdu niin että kampiakseli 1,4 merkkiin, ja sitten saadaan mitattua 8 venttiiliä, sitten 360 asteen pyöräytys ja saadaan mitattua loput 8 venttiiliä.

    Ilmeisesti se 2 , 3 merkki siinä ensiörattaan kyljessä on jotain muuta hommaa varten?

    0.10 menee kyllä jokaisen venttiilin päälle. Joten en taida jaksaa vielä alkaa säätämään niitä. Jos ajelisi ainakin pari tonnia että se 48tkm on täynnä ja tarkastaa tilanteen uudestaan.

    Kuinkahan nopeasti tuo kymmenyksen välys kuroutuu umpeen?



  7. #2677
    Onko aikaisemmasta huoltohistoriasta tietoa? Mites se alkuperäinen 24tkm huolto, miten välykset ovat olleet silloin (säädetty)?

    Samalla kun se koppa nyt on auki ja tiedät että ne välykset on ohi tehtaan ilmoittaman toleranssin niin kyllä ne kannattaisi säätää kohdalleen. Ei oo paha rasti, netistä löytyy tehdasmanuaali josta voi katella vielä tarkempia ohjeita.

    -Jay

    Edit. Manuaali siis vaikka täältä: http://pdftown.com/Kawasaki-Z750-Service-Manual.html



    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
  8. #2678
    Lainaa (soup @ Maalis. 25 2010,20:52) kirjoitti
    Ja eikös se mittaus tapahdu niin että kampiakseli 1,4 merkkiin, ja sitten saadaan mitattua 8 venttiiliä, sitten 360 asteen pyöräytys ja saadaan mitattua loput 8 venttiiliä.
    Turhaa niitä akselin merkkejä kattelet. Katot että nokka on mitattavan venttiilin kohdalta ylöspäin (tai pitäs riittää että ei paina venttiiliä) ja sit tulkkia väliin. Ite kääntelin ne aina osottamaan suoraan ylöspäin.

    Lainaa (soup @ Maalis. 25 2010,20:52) kirjoitti
    Ilmeisesti se 2 , 3 merkki siinä ensiörattaan kyljessä on jotain muuta hommaa varten?
    Triggeripyörän merkit kertoo 2 ja 3 sylinterin Top Dead Centerin eli yläkuolokohdan. 1 ja 4 merkki siis kertoo laitimmaisten sylintereiden samat kohdat.

    Mulla on muuten noita välyspaloja tyhjänpanttina pakissa hajakokoina jos joku tarvii.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  9. #2679
    Vaikka ei niin myyntifoorumi olekaan, niin laitetaan oma zetori tännekin myyntiin.

    Tästä.
  10. #2680
    Viitsisikö joku hieman selventää kun en tuosta huoltomanuaalin ohjeesta saa niin selvää kun englanti hieman heikoissa kantimissa.

    Elikkä lähteekö nokka-akselit ja ketju irti vain laakerikannet irrottamalla?

    Mitenkäs on merkintöjen laita?
  11. #2681
    Kuva kertoo enemmän kun tuhat... Kiristinkin pitää muistaa löysätä, näkyy toisessa kuvassa.





    Laita vaikka maalitussilla rattaisiin ja ketjuun merkintä niin ei mee väärälle jaolle kasatessa. Mulla oli ketjussa nippusiteet jotka sitten kohdisti oikein. Pitää tietenkin varmistaa että ketju ei pääse löysälle alhaalta ja hyppää väärälle hampaalle. Näkee ne noista merkeistäkin mutta yhden hampaan ne saa helposti sivuun. Taitaa olla useemmallakin tässä ketjussa kokemusta siitä *



    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  12. #2682
    Ilmeisesti tuossa katsot laahauspalan ja nippusiteiden avulla ajoituksen kohilleen?


    Ainoa epäselvä on kun huoltomanuaalissa puhutaan jostain laakerikansiin liittyvien välysten mittaamisesta?

    En saa selvää tekstistä heikon kielen takia ja jotain puhutaan myös sanomalehdestä tms. avulla suoritettavasta mittauksesta.

    "cut strips of plastigage to journal width. Place a strip on each journal parallel to the camshaft installed in the correct position

    measure each clearance between the camshaft journal and the camshaft cap using plastigage (press gauge)"

    Mitä tuo tarkoittaa?
  13. #2683
    Laahauspalalla ei oo mitään merkitystä tuossa kuvassa. Kun purkasin, laitoin nuo nippusiteet niin lähelle rattaita kun mahdollista ja sillä tavalla koitin minimoida väärälle hampaalle menemisen mahdollisuuden. Tussimerkinnät on kuitenkin paremmat.

    Jotain tällästä mä noista saan käännettyä:
    "Leikkaa mittaliuskat laakerikaulan leveyteen.

    Sijoita liuskat jokaisen laakerikaulan päälle yhdensuuntaisesti nokka-akseli asennettuna oikeaan asentoon.

    Mittaa jokainen välys nokka-akselin laakerikaulan ja nokka-akselin huipun välillä mittaliuskalla."
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  14. #2684
    Lainaa (soup @ Maalis. 27 2010,18:33) kirjoitti
    Ilmeisesti tuossa katsot laahauspalan ja nippusiteiden avulla ajoituksen kohilleen?


    Ainoa epäselvä on kun huoltomanuaalissa puhutaan jostain laakerikansiin liittyvien välysten mittaamisesta?

    En saa selvää tekstistä heikon kielen takia ja jotain puhutaan myös sanomalehdestä tms. avulla suoritettavasta mittauksesta.

    "cut strips of plastigage to journal width. Place a strip on each journal parallel to the camshaft installed in the correct position

    measure each clearance between the camshaft journal and the camshaft cap using plastigage (press gauge)"

    Mitä tuo tarkoittaa?
    Tuon välyksen mittaaminen ei kuulu perus-venttiilivälysten mittauksen ja säädön piiriin.

    Tuolla mittauksella saataisiin selville nokka-akselin kaulan välys laakeripintoihin.

    Muoks. Nokkia ei tarvitse välttämättä edes irroittaa nokkapyöristä. Kun koko nokkaketjun kiristin on sylinterin kyljestä irti, saa koko nokka-akseli&ratas-paketteja nostettua sopivasti vinoon/sivuun, siten että paininkupit ja säätöpalat mahtuu onkimaan ylös.

    -Jay



    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
  15. #2685
    Mistä tai löytyykö edes zetaan valmista turbotus satsia??
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
  16. #2686
    Lainaa (jayr_86 @ Maalis. 28 2010,01:38) kirjoitti
    Muoks. Nokkia ei tarvitse välttämättä edes irroittaa nokkapyöristä. Kun koko nokkaketjun kiristin on sylinterin kyljestä irti, saa koko nokka-akseli&ratas-paketteja nostettua sopivasti vinoon/sivuun, siten että paininkupit ja säätöpalat mahtuu onkimaan ylös.

    -Jay
    Öö.. miksi nokkapyörät pitäs irrottaa nokista jos ei olla niitä vaihtamassa tietääkseni mihinkään?
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  17. #2687
    Lainaa (slip @ Maalis. 29 2010,20:32) kirjoitti
    Öö.. miksi nokkapyörät pitäs irrottaa nokista jos ei olla niitä vaihtamassa tietääkseni mihinkään?
    Oho, on näköjään päässyt jo osittain unohtumaan nuo pikkuzetan tarkemmat yksityiskohdat. Tämä kuvakin hämäs vähän, kun sulla on siinä kuitenkin nokka-akselit kokonaan pois koneesta.

    Ite laitoin sen nokkaketjun sniparilla kiinni niihin nokkapyöriin niistä nokkapyörän rei'istä ja sitten kallistin/käänsin niitä nokkia sivuun linjastaan. Tällä yritin varmistua siis siitä ettei se jako vaan pääsis hyppäämään sitä kuuluisaa yhtä hammasta.

    Jossain pyörässä (tais olla honda) mitä kertaalleen väännettiin ei näinkään toimien mahtunut säätämään välyksiä, ja nokkiakaan ei mahtunut irroittamaan ilman nokkapyörien irroittamista itse nokka-akselista. Tästä varmaan johtuu sekaannukseni. Anteeksi että sekoitin selvää asiaa.

    -Jay



    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
  18. #2688
    Sattuiskohan kellään olemaan kokemusta ermaxin bellypanin asennuksesta,pyörä on vm2006,muuten kaikki selvää mutta ns.takapään kiinnikkeet mitkä tulee moottorin kiinnityspultin alle molemmin puolin,meinaa toi kierre jäädä aika vähäiseks,joten oletteko vaihtaneet pidemmän pultin vai kestääkö alkup.pultilla?
  19. #2689
    Lainaa (jayr_86 @ Maalis. 29 2010,21:46) kirjoitti
    Lainaa (slip @ Maalis. 29 2010,20:32) kirjoitti
    Öö.. miksi nokkapyörät pitäs irrottaa nokista jos ei olla niitä vaihtamassa tietääkseni mihinkään?
    Oho, on näköjään päässyt jo osittain unohtumaan nuo pikkuzetan tarkemmat yksityiskohdat. Tämä kuvakin hämäs vähän, kun sulla on siinä kuitenkin nokka-akselit kokonaan pois koneesta.
    Heh, tarkotit varmaan sitä toista kuvaa kun tuossa on kyllä ihan nokat ja kaikki muutkin paikallaan *

    Noo.. sattuuhan sitä..
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  20. #2690
    Lainaa (slip @ Maalis. 30 2010,17:44) kirjoitti
    Heh, tarkotit varmaan sitä toista kuvaa kun tuossa on kyllä ihan nokat ja kaikki muutkin paikallaan *

    Noo.. sattuuhan sitä..
    No prkl...

    Mä en ala enää ollenkaan! *




    -Jay

    Muoks. Ettei nyt menis ihan höpöhöpöksi niin tässäpä ois linkki ilmeisesti hieman harvinaisempaan S-mallin pikkuzetan (eli siis se jossa on se isompi varttikate) tehdasmanuaaliin: http://tinyurl.com/y9y69xd



    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
  21. #2691
    Onkos tuon ajoituksen kanssa jotain hienosäätöä tehtävä vai riittääkö että on hampaalleen ajoitettu?

    Nyt kun laitan kampuran 1,4 merkkiin (nokkapyörien merkit sylinterin ylälaitaan) ja pyöräyttää kaksi kierrosta niin nokkapyörien merkit pysyvät huoltokirjan osoittamalla tavalla sylinterin ylälaitojen tasolla. Thats it?

    Ketjuun ja pyöriin tein myös yhdet merkinnät mutta ne ovat ilmeisesti kuluneet pois tai eivät muuten vaan täsmää mutta sillä tuskin on väliä.
  22. #2692
    Lainaa (jayr_86 @ Maalis. 30 2010,22:05) kirjoitti
    Lainaa (slip @ Maalis. 30 2010,17:44) kirjoitti
    Heh, tarkotit varmaan sitä toista kuvaa kun tuossa on kyllä ihan nokat ja kaikki muutkin paikallaan *

    Noo.. sattuuhan sitä..
    No prkl...

    Mä en ala enää ollenkaan! *




    -Jay

    Muoks. Ettei nyt menis ihan höpöhöpöksi niin tässäpä ois linkki ilmeisesti hieman harvinaisempaan S-mallin pikkuzetan (eli siis se jossa on se isompi varttikate) tehdasmanuaaliin: http://tinyurl.com/y9y69xd
    Kiitokset Jaylle tuosta manuaalin urlista. Eilen saapui vuosimallia 2005 S-mallin pikkuzeta talliin ja odottelee nyt ilmojen lämpenemistä. Jospa tuota manuaalia ei ihan heti tarvitsisi, muuten kuin informaatiomielessä.
    Kawasaki Z 750 S ----> Yamaha YZF-R1
  23. #2693
    Nyt vihdoin saapui omaankin talliin pikku zeta Tarkemmin sanottuna -05 vuoden 750 S. Ensimmäiseksi isoksi pyöräksi tuo tulee ja kovasti tekisi mieli jo ajelemaan. Viikon verran pitää vain odottaa että saa kuristusosat kawasakilta ja pyörään 25kw paperit

    Kiitokset Jay:lle myös täältä suunnasta tuosta S:n manuaalista

    Kysästääs vielä siitä että onko kenelläkään tietoa että minkä hintainen tuo etujarruvalon katkaisija on zetaan? Omassa näyttäisi olevan jotain häikkää kun hieman kahvaa painettaessa valo toimii mutta jarrun kun painaa pohjaan niin valo sammuu.
  24. #2694
    tänään huollon yhteydessä vaihdettu mivv gp-style slipari + avarrettu ilm.suod.kotelo.
    vakioputki 96hv/70nm -> mivv 105hv/75nm.
  25. #2695
    Hoplaa

    Tänään sitten tuli hankittua punanen Z750, suu virneessä tuolla kylmässä piti käydä vähän ajelemassa

    Eipä tullut sitten "välivuotta" vaikka sitä vähän peljäsinkin... Tosin köyhyys iski kylläkin
    2004 Kawasaki Z750
    ex. 1997 Suzuki 600S Bandit
  26. #2696
    kukaan tuikannu 190 rengasta taakse? hinkkaako ketju?
    kohtuus kaikessa ja pullo päivässä...
  27. #2697
    Ei hinkkaa.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  28. #2698
    Uusimmassa MP-maailmassa (4/2010) on slipari vertailu, testipyöränä Z750. Suosittelen lukemaan
    Kukaan ei voi elää ilman aivoja - paitsi hullut

    Kawasaki Z750 -07
  29. #2699
    Kellekkään tarttunut vahingossa haynesin opusta PDF:nä tai linkkiä moiseen?
    2004 Kawasaki Z750
    ex. 1997 Suzuki 600S Bandit
  30.  
  31. #2700
    Lainaa (sibius @ Touko. 03 2010,08:12) kirjoitti
    Kellekkään tarttunut vahingossa haynesin opusta PDF:nä tai linkkiä moiseen?
    Haynesin opuksesta ei tietoa, mutta googlella löytyy pyörän oma n. 500 sivuinen service manual mistä kyllä löytynee kaikki tarvittava.
    Kawasaki Z750 vm-04
Sivu: 90 / 108:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40808889909192100 ... ViimeinenViimeinen