No niin, ihka uuteen mopoon tuli sitten haettua kilpi, ja sain vielä ite valkata mieleisen reilun 200:n joukosta. Mutt nyt kun sitä tässä päivän on hypistellyt käsissään ja täytyisi varmaan se jo kiinnikin laittaa, heräsi kysymys ett mitä vaihtoehtoja sen sijoittamiselle on, jos en halua laittaa sitä juuri sille paikalle, mihin valmistaja on sen ajatellut. Varmaan aiemminkin foorumissa on ollut puhetta niistä asteista ja kulmista, mistä kilven pitäisi näkyä esteettä mutt vähiin päin kaikki lait ja asetukset läpikahlanneena en löytänyt muuta kuin viittauksia direktiiveihin yms. Eli, tietoo kaivataan...
Nimim. Katkaisinko takalokarini turhaan... **
![]()
* Yamaha Tenere 700 -22
* KTM 200 EXC -10
* KTM 250 EXC-F -10
* KTM 300 EXC Six Days -11
* Husqvarna TE 450 -10
* Yamaha YZ 250 -00
* Suzuki Bandit 1200 GSF -04
* Honda Transalp 600 -96
En nyt pykälää muista mutta kerro miten olet ajatellut sen laittaa niin sen perusteella uskoisin olevan helppo sanoa saako niin tehdä vai ei...
-C9B5R4-
Mietelause:
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
Tamperelaisena TEIPPAA SE SELKÄÄN!![]()
.......mun tietääkseni siinä täytyy olla valo ja sitten sen täytyy olla just siinä tietyssä kulmassa jne. Mutta esim. sinne renkaan taakse sitä ei oikeen oikean asteiseen kulmaan saa vaikka valon sinne väsäisikin.
Ex hippi!
Täytyy myöntää pieni pelko ett Turun-Murre saattais vastata pahaa-avistamattomaan kysymykseeni. Oikeestaan Gixxxerin älynväläys enää puuttuu...(Legolas @ Maalis. 17 2004,21:42) kirjoitti
No joo, se tieto oli mullakin ett takarenkaan eteen sitä tuskin saa laittaa mutt lähinnä sitä pohdin ett missä kulmassa se saa/pitää olla, eli takaapäin luettavissa..?![]()
* Yamaha Tenere 700 -22
* KTM 200 EXC -10
* KTM 250 EXC-F -10
* KTM 300 EXC Six Days -11
* Husqvarna TE 450 -10
* Yamaha YZ 250 -00
* Suzuki Bandit 1200 GSF -04
* Honda Transalp 600 -96
Suora lainaus laista:
(Finlex @ internjet) kirjoitti
30 astetta max. kulma,muuten poliississetät otta Tampesterin Suitsamiähen kyytii....![]()
Nin ja kaikilla joilta tulpat puuttuu, kiinnitysruuvit on tietenkin maalattu valkoiseksi![]()
- "No! It's not a Harley" -
(Strictly VN 1600 @ Maalis. 17 2004,22:27) kirjoitti
o ou mää en ainakaan ole maalannut.
enkä maalaa
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
No voi kilin v**tu!!!
Jaa että 30 astetta alareunasta ULOSPÄIN, vituks män koko pyörän roplaaminen, sitä kilpeä olin työntämässä sinne takarenkaan eteen ja rekisterikilven valot on jo paikoillaan. Ei saatana näitä Suomen lakeja! Ei vituta yhtään keksiä uutta paikkaa koko saatanan kilpi-ja-valo-paskalle!!!
Voi V***ujen V***u!!!
Liimaa se visiirin sisäosaan, niin et unohda koskaan mikä sun rekkaris on. EEEHHHEHEHHEHHEEHHHHEEEEE!!!(MadMax @ Maalis. 17 2004,21:59) kirjoitti
(olisko päivän/viikon/vuoden huonoin. Mutta itsehän halusit)
Osta siihen undertray, jossa minivilkut ja pikku kilvenpidike.
Rakastan Itseäni
Ei ne tuu tien päällä asteita mittaamaan. Mulla on rek. kilpi about 40 astetta kallellaan, eikä ole vilkkujen etäisyydetkään sentilleen. En ole edes huomautusta saanut. Pääasia kai on , että kilpi on selvästi luettavissa takaa.
Kyllä ne sit alkaa syynäämään kun vedät pienen ylinopeuden, joka ei oikeuta kuin rikesakkoon. Kilven väärästä asennosta pelkästään saa heti 8 päiväsakkoa...
nimim. kokemusta on
©
Mistäs pykälästä löytyisi maininta kilven valosta ja heijastimesta..? Tai lähinnä niiden pakollisuudesta..
"Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
Voi nytjumal*uta... on se kumma kun halutaan näppäillä rekisterikilven kanssa... Ihme homma?
Kilpi on ja se pitää olla, miksei sitä voi asentaa siihen omalle paikalleen pyörän taakse??? Noi renkaan eteen tulevat hökkelit on lähinnä naurettavan teinivirityksen kaltaisia. (mun mielipide).
teetä vaikka sen alkuperäisen ei-esteettisesti-linjakkaan muovilokarin tilalle alumiininen kevyt teline, niin se siitä. Rekisterikilven valoja saa kaupasta.
Toimivuus ja ulkonäkö voi olla samassakin pyörässä... Hyvä esimerkki hyvästä toimivasta muotoilusta on Aprilia RSV:n kilpitelineessä.
Mäksä, ja muutkin kilpivirittelijät! Viikon kilpiniksi:
Näpsäkkä rekisterikilpiteline syntyy kun sujautat kilven vanhoihin sukkahousuihin! Solmi lahkeeseen solmu, että kilpi pysyy paikallaan lahkeessa. Toisen lahkeen avulla voit nyt kätevästi sitoa koko paketin kiinni vaikka takamatkustajaan tai pyörän peräpään ympärille.
Näin uusi kilpi pysyy kauniin puhtaana pidempään ja voit muuttaa kilven sijoituspaikkaa tai kulma-asteita vaikka päivittäin! Jos haluat lisätä intimiteettisuojaasi mahdollisten tavoittelutilanteiden varalta, vaihdat sukkahousut vain paksumpaan ja tummempaan denimiin!
SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
LOISTAVAA!!!!(Sandels @ Maalis. 18 2004,10:28) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Mun muistin mukaan täällä jossain jo keskusteltiin noista valoista jne. Eiköhän se löydy noista ajoneuvon valoja käsittelevästä pykälästä, en nhyt tähän hätään ehtiny ettiä mut eiköhän joku pykälänikkari sen kohta ilmoita(Zia @ Maalis. 18 2004,09:44) kirjoitti
![]()
<p>Teknik sano ryssä kun saranan näki</p>
Olen osittain samaa mieltä. Pienestä on elämä kiinni, jos täytyy hinkata rekisterikilven paikkaa.(Jyri @ Maalis. 18 2004,09:47) kirjoitti
Tietysti jokaisella on siihen oikeus ja on maailmassa paljon huonompaakin ajanvietettä kuin tuo..![]()
Nämä viestithän eivät nyt juuri tainneet auttaa Mäksää yhtään eteenpäin rosmon näpertelyssä. Jokainen saa tietenkin olla aivan sitä mieltä mitä haluaa, mutta toisinaan on parasta pitää ne aivoitukset ihan omana tietonaan ja antaa muiden näprätä.(Harri @ Maalis. 18 2004,10:58) kirjoitti
No, ennen kuin joku nyt ehtii saivartelemaan ton mun edellisen viestin eteenpäinvievästä voimasta, niin todettakoon nyt että 'mistäs tiedät jos et ole kokeillut?'![]()
![]()
SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
Samaa mieltä minäkin.(Jyri @ Maalis. 18 2004,09:47) kirjoitti
Sille on tehty oma paikka, ja siihen se pitää laitta.. jos sen jonnekin muualle laittaa, niin ennemmin tai myöhemmin se palautuu bumerangin omaisesti siihen omalle paikalleen.
Usko pois.
Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
Tässä nopeimmin löytyneet...(Zia @ Maalis. 18 2004,09:44) kirjoitti
kirjoitti
kirjoitti
kirjoitti
Onks se rekisterikilven kulma mitattu keula pystyssä![]()
Älä koskaan siirrä huomiseen sitä minkä voit välttää jo tänään.
Dänx Madde(MadMan @ Maalis. 18 2004,11:33) kirjoitti
Aika monen mielestä alkuperäisen ja uusissa mopoissa valtaisan kokoisen kilpihärpäkkeen vaihtaminen johonkin siistimpään ja pienempään malliin ei todellakaan ole turhaa, ja kenenkään ei luulisi yöuniaan menettävän jos jotkut allekirjoittanut mukaan lukien sellaista näpertelyä suorittavat. Ja jos joku haluaa sijoittaa kilpensä takanakin eteen niin so be it. Vai meneeköhän siinäkin motoristien maine piloille..
"Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
Kiitos neuvoista, kylläpä nyt helpottui pyörän kasaaminen aivan mielettömän paljon. Jaa että miksei sitä voi siihen pyörän taakse, alkuperäiseen paikkaansa laittaa, vai? No enpä tiedä, ehkä sen takia kun en halua, sen takia sen alunperin pois sieltä takaa otinkin. Mutta nyt se sitten on vissiin laitettava takas siihen pyörän taakse, kun se hökötys siellä pyörän etupuolella näyttää jonkun tuntemattoman mielestä teiniviritykseltä ja turhalta hinkkaamiselta. Damn!(Harri @ Maalis. 18 2004,10:58) kirjoitti
Juu ja mun piti tähän vielä laittaa omat arvailuni tuosta kilven valon ja heijastimen pakollisuudesta, mutta MadMan pistikin näköjään jo pykälät ja kaikki.
Että ihan turha viesti tämäkin.
Kysytäämpä tässä nyt samaan syssyyn, että onko tullut tienpäällä urputusta rekisterikilvenvalon puutteesta?
Aika hevonen!
Ja lisätään tuohon se heijastin. Kun en tykkää siitä, että poliisit vittuilee päin naamaa (kaikki muut jo niin tekeekin)...(arzei @ Maalis. 18 2004,12:10) kirjoitti
Voihan sen kilven laittaa vaikka mihin, se on sitten poliisisedästä kiinni että laitattaako se sen mielestään parempaan paikkaan. Sama juttu pätee valoon ja heijastimeen.
Mulla ei tällä hetkellä ole heijastinta, kun ei ole sopivaa paikkaa sille. Jos vaativat niin lätkin sitten vaikka pyörän ympäri niitä.
Eipa ole kilven valoa, heijastinta, eika itseasiassa vilkkujakaan pyoran takaosassa (etupaan vilkut vilkuttaa molempiin suuntiin, huolestuneille kaitsijoille tiedoksi)(Northern_lights @ Maalis. 18 2004,11:15) kirjoitti
Kilometreja takana talla virityksella vasta vahan, eika lainkaan suomessa, mut ei viela ainakaan ole mainintoja tullu
Edit: ja niijoo, se kulmakin on ihan jotain muuta ku 30 astetta..
Eiks vaan oo hyvä että joihinkin asioihin elämässä voi aina luottaa(MadMax @ Maalis. 17 2004,21:59) kirjoitti
![]()
Ex hippi!
Edellisellä kommentilla tarkoitin juuri sitä, että kilven pystyy modifioimaan pyörän taakse, omaan lailliseen paikkaansa vaikka kauniilla alumiinisella/hiilikuituisella kilpitelineellä:
http://www.carpimoto.com/Prodotto.asp?idProdotto=20933
Tuollaisessa on sitten kaikki rekkarinvalon paikasta ja vilkuista lähtien kunnossa vaikka katsastukseen!
Sit niistä kilvistä siellä kurasuojassa... Edelleen sanon, että minun mielipiteeni on se, että ne on vaan todella melkoisia hölmöyksiä. "Mä haluan ajovalon etulokarin ALLE", "Mä haluan ohjaustangon etuakseliin, koska se takaa sporttisemman ajoasennon" - kuulostavat molemmat yhtä tyhmältä ja epäkäytännölliseltä viritykseltä kuin se kilpi siellä lokarissa.
Yllättävän moni niitä sinne laittoikin viime kesänä, ilmeisesti ei ole parempaakaan tekemistä ja ehkä halutaan mopedin näyttävän "kisapyörältä"... Unohtuu vaan se, että kovin harvoin se kyykkäri on "kisapyörä".
Minusta kaiken ei tarvitse todellakaan olla orggista tai lainsäädännön mukaista, mutta joskus jonkinlainen arvostelukyky surkeita teknisiä toteutuksia kohtaan on paikallaan.
Kuten jo totesin, tämä on minun mielipiteeni ja jos joku siitä vetää herneen nenään tai silti haluaa sen kilven sinne alas ripustaa, niin siitä vaan![]()