Niin elikäs mikä on mielestänne parasta öljyä tommoseen ilma/öljy jäähdytteiseen koneeseen......Niitä öljymerkkejä kun on niin helvetisti.
kiitoksia etukäteen![]()
Niinkuin joku muukin täällä jo totesi jossain keskustelussa, Motonetissa käyn minäkin seuraavaksi poimimassa 20L lekan Delvac Superia. Luokitukset on oikeat ja hinta muistaakseni 42 egee. Ja toimii kuulopuheiden mukaan jopa paremmin kuin hienot täyssynteettiset litkut. (En oo vielä ite ehtinyt testaamaan, muut varmaan kommentoi lisää)
// Honda Blackbird 1100 XX
Mä oon jotenkii jumittunu käyttämään Gastrolin GPSää.
No ei oo ainakaan huonoja kokemuksia.
Niin siis edellisessäkin, se oli ilma kone.
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Oon kuullu kovasti kehuttavan Pennzoilin öljyjä. Koittaisin itsekin vaan eipä taida Suomesta nykyään saada. Ainakin Finn-Amin pojat kertoivat että maahantuonti on loppu.
Jaa niin mulla Castrol GPS:t, eikä mitään pahaa niistäkään.
Tulin, näin, koitin
Eikös tuo ole jotain raskaisiin dieselkoneisiin tarkotettua öljyä?(Bandu @ Helmi. 12 2004,20:57) kirjoitti
edelleenkin kesää odotellessa
itse käytin Delvac MX 15w-40 dieselöljyä ja hyvin toimi.. paremmin ainakin ku gastrolin gps (tjsp?).. Eipä noissa öljyissä varmaan mitään hirveän suuria eroja ole. kunhan vaan muistaa katsoa et luokitukset riittää, eikä öljyssä ole mitään kitkaa vähentäviä lisäaineita tms
ps. Löytyisiköhän enää niin "huonoja" öljyjä kuin mitä markkinoiden parhaat oli silloin kun tuo suzukin ilma/öljy-kone tuli markkinoille![]()
www.trackpunkracing.com
Castrol ei ainakaan ilmajäähdytteisen kawan koneessa, pysynyt, jotenkin toimi Motul 5100 15W/50, mutta lopulta löysin KENDALL 20W/50 lisäaineistettu, niin johan vot! Kaipa se pelittää Suitsassakin.![]()
...while I'm working, 'am working on the road...
Varsinkin tuolla ameriikan mantereela noita dieselmoottori öljyjä suositaan paljonkin mp käytössä. Ovat siis halvempia kuin varsinaiset mp-öljyt, ja ovat vielä testeissä olleet ihan mp-öljyen veroisia tai jopa parempia, niin mikä ettei.![]()
![]()
1100 ärrällä ajelin Teboilin Diamondilla, kun kerran halvalla sain. Banditissa on jo toinen 20L leka Delvac MX 15W-40 jo menossa, eikä ole vieläkään lauennut.(Fastm8 @ Helmi. 13 2004,09:43) kirjoitti
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Näin olen kuullut ja aion itsekin vanhukseen kokeilla kyseistä öljyä. Eikös tämä Delvac ole yksiaste-öljy tjsp? Pelkkä 20W vai mitä niitä nyt on?(Fastm8 @ Helmi. 13 2004,09:43) kirjoitti
Ja niin, itsellä oli jotain Castrollin öljyä viime kesänä, niin se alkoi tihkua tiivisteistä läpi...Mobil Delvac 1300
*** mopoton ***
näyttäs olevan 10w-30 tai 15w-40. Eipä tuo öljyn vika useinkaan ole jos tiivisteet vuotaa.(Jose @ Helmi. 13 2004,11:32) kirjoitti
1198+RG500
Vanhaan koneeseen kun lyö näitä nykyluiruja (täyssynt.), niin ei ne tahdo koneessa pysyä, vaan alkavat tihkua tiivisteiden läpi lämmetessään. Näin on mulle isot pojat kertoneet.(GAMMA500 @ Helmi. 13 2004,22:02) kirjoitti
![]()
*** mopoton ***
No lyöpä synteettistä 15w-50 tai 10w-50 öljyä niin eipä tule ulos. Ei ole meinaan mitään luirua. 0w- alkuisia kannattaa välttää varsinkin jos ei noita 35- pakkasasteen käynnistyksiä ole tulossa(Jose @ Helmi. 13 2004,22:09) kirjoitti
![]()
1198+RG500
Onko ollu vaikutusta kytkimen tai vaihteiden toimintaa. Kaveri koitti omassa kawassa käyttää ja kytkin alko luistamaan ja loppujen lopuksi levyt palo kiinni. Öljyn merkkiä en nyt muista.(B12 @ Helmi. 13 2004,11:12) kirjoitti
Shellin X 100 20W-50, 9 euroa 4 litraa. Tollaisella jäteöljyllä mun vanha rullalaakeroitu Zeta-Kawa on suunniteltukkin toimimaan ja toimii.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Parasta öljyä voi olla paha sanoa , mutta Mobilin Delvac on
parhaasta päästä . Suurinpiirtein kesällä jos ajaa , niin
15w-40 on tietysti parempi , kuin -30 . Vois sanoa niinkin ,
se toimii dieseleissäkin + autojen pentsiinimoottoreissa .
Ilmeisesti öljy sitten toimii. Onko kukaan ajanut noilla öljyillä esim. 30000km tai enemmän?
Mistä tuota Kendall öljyä saa? Solmuja harrastavat autopuolen kaverit kehuu kovasti noita litkuja.(Maple @ Helmi. 13 2004,06:59) kirjoitti
Jake
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Kommentteja Castrolin gtx3:sta??? Olisko ollut 20/50 tai jotain sinnepäin...
Kannattaako laittaa vanhaan IÖ gixxeriin?
-En kiellä enkä myönnä...pikemminkin päinvastoin-
Paavo Väyrynen
Taitaa olla melko tarkkaan 30000km Delvacilla takana.(kurapolku @ Helmi. 17 2004,17:36) kirjoitti
KTM 690 Enduro R -15
Mootorpyörä liikkeessä kertoivat, että parasta lauhdutin koneelle olisi puolisynteettiset öljyt. Normaaliin B-kärryyn verrattuna öljy on aika jäykkää...
Mutta asiaa kannattaa tiedustella asiantuntevalta jälleenmyyjältä.![]()
" Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
"Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
Syystä, että...?(Henry @ Maalis. 24 2004,21:29) kirjoitti
Mikä on lauhdutinkone? Tiedän kyllä mikä on lauhdutin, mutta lauhdutinkoneesta en ole ikinä kuullut. Jääkaappi?(Henry @ Maalis. 24 2004,21:29) kirjoitti
KTM 690 Enduro R -15
Ilmastointi pyörässä? Öljylauhduttimia tuntuu olevan monissa öljy/ilma jäähdytteisissä fillareissa. Syytä en tiedä mutta suosittuja tuntuvat olevan! *(B12 @ Maalis. 24 2004,21:54) kirjoitti
![]()
Arlen who?
Mihin se sellainen öljynlauhdutin sitten laitetaan? Olisiko jollakin kuvaa tai linkkiä tarjota moisesta virityksestä? Itselleni ei ole vielä vastaan tullut, mutta juttua olen kyllä paljon kuullut minäkin.(900S.i.e @ Maalis. 24 2004,22:10) kirjoitti
KTM 690 Enduro R -15
No minulla se ainaki on suunnilleen siinä missä neste syyläri olisi, jos siis olis neste jäähytteinen kone.(B12 @ Maalis. 25 2004,10:29) kirjoitti
On se vähä pienempi, mutta melko saman näkönen.
Jasu
Suzuku XN85 Turbo '86
-
Exät:
Ducati Monster 1000S DS '05
Yamaha V-max 1200
Suzuki XN85 Turbo
Tänään koin hirvittävän järkytyksen selatessani pyörän manuaalia . Siellähän piru vieköön selvästi oli mainittu minkälaista öljyä koneeseen kuuluu . Luokitus API SF/SG
ja viskositeetti 10W-40 . Ei tartte enää sitäkään pohdiskella !
Voihan muidenkin pyörien manuaaleissa tällainen sivu olla ?
Ja kaikki aikaisemmin viisasteltu laitetaan tietämättömyyden piikkin !
Haistanko ilmassa saivartelua *. Monissa topikeissa on ollut pilkunviilaamista jos joku on erehtynyt puhumaan ilma/öljy jäädytteisestä moottoreista laudutinkoneena
Kai siinä syynä on laiskuus, on helpompi sanoa pyörässä on öljylauhdutin, useimmat ymmärää ja ei tarvitse alkaa esitelmöimään moottoripyörän jäähdytysratkaisusta *
Virallisesti se taitaa olla öljynjäähdytin?
Löysin yhden hyvän kommentin arkistosta:
-------------------------------------------------------
Varsin iso vika onkin jos öljyt on jo höyrystynyt et tarvitaan lauhdutin niitä nesteyttämään... *
Yleensä pelkkä öljynjäähdytin riittää...
Heko heko... *pääsinpäs sanomaan *
-------------------------------------------------------
ja pirun ylpeä siitä !
" Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
"Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
ei koskaan pyörään auton öljyjä koska niissä ei ole lisäaineita kytkimelle eikä vaihteistolle.täys syntettinen öljy kestää kuumuutta paremmin kuin mineraaliöljy joten ainakin mulla vanhaan ef suskaan kun pisti mineraaliöljyn niin kulutus kasvoi puolella verrattuna synteettiseen.ois kiva tietää et mistähän tiivisteistä öljy tihkuu läpi?25v mp hommia harrastaneena en vielä ole kyseiseen asiaan törmännyt.vielä tosta öljyjen hinnasta et älkää hyvät miehet säästäkö siinä sillä se on kaikkein huonoin säästökohde pitemmälle ajateltuna.itse vaihdoin 1100ef vm85 suskaan öljyt 5000km välein ja myydessä ajettu oli 120000km ja uusi omistaja kelaa lisää huolettomia kilometrejä vielä lisää.
jouni