Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Ärsyttävää, kun noita nimityksiä käytetään puolihuolimattomasti varsinkin pyöriä mainostettaessa... Mulla itselläni on selvä näkemys siitä mikä on puolikate ja mikä varttikate. Kokokate nyt lienee itsestäänselvyys. Vai onko?

    Miten määrittelet koko-, puoli- ja varttikatteen?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  2. #2
    ZRX:ssä on - kuten hyvin tiedämme - varttikate.

    Samoin Bandiitissa.

    Muista katteista viis - kunhan pankkikortilla on katetta!
    ZZR 1200
  3. #3
    Tässäpä määritelmät - ainakin minun mielestä:
    Varttikate = ohjaustangon mukana kääntyvä, etuhaarukkaan kiinnitetty kate
    Puolikate = pyörän runkoon kiinnitetty kate, joka ei peitä sylinteriryhmää
    Kokokate = pyörän runkoon, myös sylinteriryhmän peittävä kate

    Pankkitilin kate = sitä ei yleensä ole, kun sitä kuumeisimmin tarvitsisi...
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  4. #4
    Lainaa (KawaGT @ Helmi. 09 2004,00:55) kirjoitti
    Pankkitilin kate = sitä ei yleensä ole, kun sitä kuumeisimmin tarvitsisi...
    Pankkitilin kate??? Siis tarkoitat varmaankin "vähäkate", joskus myös "miinuskate"
    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
  5. #5
    Miksei nuo pankkitiliinkin kelpaisi:
    - naku = 0-saldo
    - varttikate riittää vain 25% aiotusta hankinnnasta
    - puolikate kattaa sentään 50%
    - kokokate on vain märkä päiväuni
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #6
    Lainaa (HiTec @ Helmi. 09 2004,10:20) kirjoitti
    Miksei nuo pankkitiliinkin kelpaisi:
    - naku = 0-saldo
    - varttikate riittää vain 25% aiotusta hankinnnasta
    - puolikate kattaa sentään 50%
    - kokokate on vain märkä päiväuni
    Yleensä pankinjohtajan puheillakaan ei ole mitään katetta sen jälkeen kun kauppaa tosissaan aletaan hieroa.
    // Honda Blackbird 1100 XX
  7. #7
    Katetta on syytä olla tilillä, mutta mopossa ovat turhia, eipä tarvi mitään ylinopeuksia ajatella, ku jo 80km/h:ssa tietää ajavansa ja viima vierii naamalla.

    Mistä lie isoilla katteilla varustetun pyörän kuski repii kiksinsä.. ylinopeuksista, takapuolen puutumisesta, hurjasta ajomäärästä päivän aikana...
    Sateen sattuessa varmaan kuitenkin kelepaa

    No vitsi vitsinä ja jokamies taaplaa tavallaan, mutta meikällä ei mopossa katteita katella

    Ehkä sitten voisi ajatella jotain suojaa, kun on vanha mies
    .ORG -kanava IRC:ssa - #moottoripyora @ IRCnet
  8. #8
    Kyllä ne kiksit tulee etupäässä itse prätkällä ajamisesta, uusista maisemista - ei niinkään tuulen tuiverruksesta naamalla. Mutta tämähän on todellakin kovasti henkilökohtainen juttu...

    Ja aivan, olen vanha ja katteellinen (ei pankkitili)
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  9. #9
    Jos pankkitilin nollasaldo on naku, niin onkos miinuksilla oleva luotollinen tili sitten customi..?

    Sopii kyllä meikäläiselle hyvin.
    * Arctic Ranger *
  10. #10
    Lainaa (KariK @ Helmi. 11 2004,04:08) kirjoitti
    Mistä lie isoilla katteilla varustetun pyörän kuski repii kiksinsä.. ylinopeuksista, takapuolen puutumisesta, hurjasta ajomäärästä päivän aikana... *
    Sateen sattuessa varmaan kuitenkin kelepaa
    No oma fillarini on suurella katteella & pienellä (=tehottomalla) koneella varustettu => eipä juuri liikennevalokiihdytyksillä brassailla Omat kicksit tuleekin GT:n tavoin maisemien vaihtumisesta ja pyörän päällä sitä on kuin enemmän osa ympäröivää luontoa (tuoksut ja äänet) kuin kotilon sisällä - unohtamatta sitä suurta vapauden tuntua. Liikkuessani yleensä tuleekin valittua rauhallisemmat, vanhat kantatiet vieressä (?) syyhkivän uuden motarin sijaan. Siksi pidänkin omaa filarivalintaani enemmänkin kuin onnistuneena juuri minulle - hinta vs. ominaisuudet just kohillaan
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  11. #11
    Lainaa (rico @ Helmi. 11 2004,08:14) kirjoitti
    Jos pankkitilin nollasaldo on naku, niin onkos miinuksilla oleva luotollinen tili sitten customi..?

    Sopii kyllä meikäläiselle hyvin. * *
    oisko se kuitenki se projektinaku
  12. #12
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Lainaa (KawaGT @ Helmi. 09 2004,00:55) kirjoitti
    Tässäpä määritelmät - ainakin minun mielestä:
    Varttikate = ohjaustangon mukana kääntyvä, etuhaarukkaan kiinnitetty kate
    Puolikate = pyörän runkoon kiinnitetty kate, joka ei peitä sylinteriryhmää
    Kokokate = pyörän runkoon, myös sylinteriryhmän peittävä kate

    Pankkitilin kate = sitä ei yleensä ole, kun sitä kuumeisimmin tarvitsisi...
    tuolla kuvia puolikatteesta. Pyörän runkoon kiinnitetty kate, joka ei peitä sylinteriryhmää
  13. #13
    Ite olen ajatellu näin:
    Varttikate
    Puolikate
    Kokokatteen nyt kaikki tietää.



    990 adv, VF750F, ZX-12R
  14. #14
    Löytyyhän vielä yksi... eli bikinikate tai miksi sitä nyt sanotaan... Ei sitä voi oikein kokokatteeksikaan sanoa... Esim. GPZ:ssa on sellainen, puolikate + erillinen alakate.
    Kaikkea on kokeiltava ainakin kerran...
  15. #15
    Itse olen enemmin mieltänyt varttikatteen kuten esim. z1000:sessa, ja puolikatteen kuten suzukin sv malleissa.
  16.  
  17. #16
    Mielestäni Z1000:n lyhdynsuoja ei ansaitse edes varttikatteen titteliä - ennemminkin minikate
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86