Olis tuommonen tarjolla - onko kellään kokemusta omistajatasolla kyseisestä pelistä. Kuulisin mielelläni kommentteja.
Tuommosta kans kattelin ja nettiä selaillessa sai mielikuvan että yleisesti hyvä ja moottoriltaan wääntävä. Suurimmat miinukset tais olla löysä orkkis jousitus ja toisiovedon heikko toteutus(tarkemmin tais olla perä).
TL1000R
Omistajien kommentteja odotellessa... Tutulla oli ennen tuollainen. Jostain luin, että kone olisi ollut jopa aikansa sitkein väännöltään, eli vaihteita ei varmaan hirveesti tarvii vaihdella ohituksissa. Akseliväli on muistaakseni aika pitkä, tähän yhdistettynä vielä keppiveto, niin lopputuloksena on cruisailupyörä. Kikkailun voinee siis jättää muille.
Ai niin, onhan se aika hyvän näköinen, mikä on tietysti tärkeää.
Kävin tyypittään sen yksilön, josta olin kysellyt. Oli vääntävä ja kulki ihan tommoseksi leppoisaksi pyöräksi tosi hyvin. Maantiellä vakaa, mutta etupään jousitus oli tosi löysä - takapää ihan hyvä. samoten ohjauskulma oli aika suuri eli tuntui hassulta ajella hitaassa vauhdissa. Äänet ois kaivannu vähän avonaisempia putkia - suriseva V2- järjestelykysymys tietty.
Jäi sitten ostamatta ainakin se yksilö - maalit oli pikkukolhuja täynnä, vaikka tuskin oli kaaduttu pahasti.
Sinänsä muuten jotenki meikäläisen tyylinen pyörä.
No niin päästiimpä asiaan!!!
Ostin syksyllä -02 Vx 800:n saksasta. Ollut vanhalla papalla
uudesta asti, vm-95 ajettu 18000km.Hinta HALPA! kun oli antanu pojalleen ajoon joka oli sen kaatanu ja seisottanu pihalla vuoden päivät.
Viime talvi menikin sitä duunatessa ja nyt kesä on ajeltu.
Tosi hyvä ja vääntävä kone. Ei tosiaan mikään "rähinä" pyörä mutta sopii erinomaisesti matka-ajoon. Etupää on löysä mutta korjaantuu kun tilaa esim. saksasta jäykemmät jouset(84egeä)
Kivasti kulkee ja matka-ajossa tosi pieni ruokainen.
Vastaan mielelläni erillaisiin kysymyksiin jos niitä jollain kyseisestä pyörästä on!
Life is hard, then you die...
Suosittelen pyörää. Minulla oli vm -92 jonkin aikaa. Maantiellä tosi hyvä, ei tarvitse välttämättä ohittaessa vaihteiden kanssa räplätä, tankillisella pääsee piiiiitkälle, mukava ajaa, vakaa jne jne. Harmitti kun piti lopulta vaihtaa pois, kun se kumminkin oli liian korkea lyhyelle ihmiselle...Mutta jos olisin 10cm pidempi, se olisi minulla varmasti vieläkin!
Ostin eilen VX:n ja noin 500km jälkeen en voi paljoa sanoa mutta mielihyvää on tuottanut *Helpompia käsiteltäviä pyöriä ehkä löytyy mutta oppiihan pyörän ominaisuudet aika nopeasti. Etupää vähän löysä ja tuntuu jarrutessa/kääntyessä hiljaisella nopeudella. Kone ihan mahtava väännöltään=kytkinkahvaa ei tarvi kuluttaa turhaan. Vakaata menoa.. *[on mun eka pyörä]
Mulla on myös veeäksä ja hauska peli se on, täytyy sanoa. Maantiellä sillä pääsee todella mukavasti suurella vaihteella pötpöttäen, kone todellakin vääntää mukavasti. *
Ihan mukavasti se vielä kiihtyykin, 0-120 kmh kiihdyttäessä yhtä kovaa mentiin kuin kaverin 600-kuutioinen zetori. *![]()
Vielä kun vain sais siihen kunnon pörinä-äänet niin pyörä olis täydellinen.. *![]()
Menestymisen kaksi sääntöä:
1) Älä koskaan paljasta kaikkia salaisuuksia
Mul on kans tollanen vx800 vm-93! Ihan jees pyörä cruisailuunsuunnitteilla on hommata ens kesäks uudet putket (BSM Classic) sekä jäykät etujouset siihen *
![]()
Se on kyllä komia pyörä, vähän erillainen kun useimmat muut.
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Noista putkista hienoimmat on ilman muuta BSM:n Futuret(Guest @ Joulu. 05 2003,21:53) kirjoitti
Menevät vielä "2 yhteen" ja pieni äikkäri, äänet hyvät![]()
![]()
Life is hard, then you die...
Kannattaa tarkkailla sitä perän kulmavaihdetta. Niissä on ollut jonkin verran harmia. Muuten pitäisi olla varma vehje. Niin siitä perästä. Siellä olevat puslat kannattaa vaihtaa ajoissa (kun pienikin ylimääräinen liike) ettei kulu vetolautanen ja napa persiilleen...
Mitens toi perä onkelma vaan tuntuu koko ajan toistuvan. Eix se perä oo sama kuin vs:ssä? Onko niissä sitä samaa ongelmaa?(JP_445 @ Joulu. 07 2003,23:15) kirjoitti
VS kuskit vois kommentoida
Tossa omassani ei oo kyllä ollut mitään perän eikä minkään muunkaan kanssa ongelmia. On kyllä vasta vajaa 30tkm:ä
ajettu. Millonkahan pitäs alkaa huolestua...![]()
Life is hard, then you die...
Onkos sulla itsellä toi future putki? Kiinnostaisi miten olet toteuttanut 2-1 supistuksen ? Teitkö itte muokkaamalla alkuperäisiä käyriä? Mites toi 2-1 putki vaikutti tehoon ?(demsey @ Joulu. 07 2003,20:23) kirjoitti
Löyty Louisilta koko paketti (n.510 egee) plus toimituskulut.
Mukana ja valmiina käyrät ja kiinnikkeet. Olihan se aika sovittelu että sai hyvän mutta onnistu kyllä. Loppukesästä hommasin joten täytyy keväällä viedä tarkempaan säätöön.
Tehoja tuli ainaki perstuntumalla ja kiihtyy ainaki tuplasti paremmin.Oli varmaan noi alkuperäset putket tosi ahtaat ja tukkoset.
Putkista löytyy hyvät piirustukset lousin motobasen kun klikkaa ja sieltä putket ja tarkemmat tiedot. Ei ois varmaan kovin vaikeet jonkun metallimiehen vääntää...
Life is hard, then you die...
Toi future oliskin varmaankin hyvä vaihtoehtoMites toi Louis lähettää noita paketteja? Tuleeko postiennakolla suomeen?
![]()
ei tule postiennakolla.. eli joko tilaamalla ja maksamalla ennakkoon tilille tai luottokortilla. Molemmissa tapauksissa toim.kulut 20,-
Motovelhot toimittaa myös Louisin tuotteita suomeen, lue lisää tuolta vain orgin jäsenille foorumista.
Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
VS:n ja VX:n välitykset on erilaiset ja samalla sisätoteutus. Kannattaa googlettaa noita VX saitteja niistä löytyy paljon infoa...(demsey @ Joulu. 08 2003,00:47) kirjoitti
sakemannin sivuilla vx800.de kundit puhuu perän leviämisestä
110.000 tkm jälkeen.yksilöitähän aina on.omassa mittarissa
vasta 34.000tkm ja toistaiseksi kaikki kunnossa.joten ajokelejä
vaan ootellaan.
*![]()
rr
Onkohan tossa Vx:ssä äänipuoli kohdallaan, kannattaako vaihtaa vakioputket johonkin muihin?
Ainii, ja saako vx:ään helposti kaikki kulutusvaraosat?
Ei auta vaik kiikulla keventäs...
Tietääkö joku mitä eroa on vx800 ja vx800 U mallilla
? Luin saksan poikien vx ( www.vx800.de ) sivulta että ainakin saksaan on tuotu 4 eri tehoversiota vx:ästä ! Ittellä on saksasta tuotu VX vm.-93 ja se on ainakin kaasarin tyyppinumeron perusteella mallia U !
Purin tuossa viikonloppuna VX:äni kaasareita ja ihmeekseni huomasin että luisti ei aukee kokonaanSyy oli joku ihme muovi palikka joka ei antanut luistin aueta täysin
Ei muutakun kaasarin räjäytyskuva esiin ! MUTTA siinäpä ei ollut ollenkaan kyseistä muovin palaa ! Oliskohan toi joku kuristin systeemi? Jos joku tietää niin kertokaa ihmeessä mulle! Mä jätin nyt sen pois ja luisti toimii auki saakka ! Pitää päästä vielä testi ajelulle että näkis mitä se vaikutti
![]()
Kuristuksista on kyse, ota pois vaan. Samalla, kun kerran kaasarit ovat auki, tarkasta nyt että suuttimet ovat oikean kokoiset ja luistin neula oikeassa asennossa, Maahantuoja/asiantunteva korjaamo kyllä tietää ohjearvot.
No niin, no
Onkohan muutes noita suoraan suomeen tuotuja kuristettu?(Blackpanther @ Maalis. 28 2004,14:22) kirjoitti
Ei auta vaik kiikulla keventäs...
Tietääkseni ei Suomen malleja ole kuristettuEli pitäis olla kaikki 63 hp käytössä
![]()
Vakioputket on muuten liitoshitsattu, eli änkkärin saa vaihdettua rälläkkä -avaimella. Onko kukaan muuten avannu noita vakio vaimentimia ja tyhjentänyt "turhista" huiluista jotta äänet saisi vähän paremmaksi?
Ei auta vaik kiikulla keventäs...