Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
    Kovasti tekisi mieli uutta pyörää ja ehdolle on nyt noussut myös Honda VTR 1000 F? Sitä saisi myös Saksa versiona ja kohtuulliseen hintaan... huonosti tuppaa saamaan vaan mitään tietoa tuosta pyörästä. Kuori ei ole muuttunut vuodesta -97 mihinkään, mutta kuinkas on koneen ja tehojen kanssa?

Kenelläkään henk.koht. kokemuksia pyörästä?
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
    Haussa n. - 97 versio koko katteella ja mielullaan vielä hiilariputkilla. Ja tietysti helmi kunnossa ja vähän ajettu

Ja HALAVALLA!!
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
    Laitoin seuraavanlaisen meilin Moto Focukseen Forssaan.. katsotaan mitä löytyy

xxx: Terve! Teidän kaavake ei toimi tuolla Eurofocus puolella, joten päätin ottaa yhteyttä näin.. Katselin tuota teidän "saksanpyörien" valikoimia ja aivan ei sellaista löytynyt mistä kauppoja päästäisiin hieromaan, mutta kun teillä noita kanavia sinne suuntaan on niin löytyisikö - Honda VTR 1000 F (firestorm) vm. -97 tai niillä nurkilla - Täyskatteilla eli ei "varttikatteella" vaan koko katteella. Suomessa on muutama tuollainen ollut mm. myytävänä - Tehoputkistolla jo valmiiksi esim. Yoshimura mielullaan vielä hiilikuituputkistolla. - Kilometrejä siinä 15 tkm.. kuitenkin alta 20 tkm - Teidän kauttanne varmaan saa sitten perälaukkua ym. tilbehööriä, mutta tuollainen olisi pyörä toive. Yhteydenottoa odotellen. Toni Toijanaho Lintulammenkatu 5 c a 8 04250 Kerava gsm. 050 - 300 8960 toni@moottoripyora.org
    Sain tuossa kuulla eräältä "pyörien ammattilaiselta" että VTR 1000 F olisi kuulemma PASKA! Huono ajettavuus jne. jne... toivottavasti jollain olisi täällä foorumissa pidempi aikaisia kokemuksia pyörästä.
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (JP-800 @ Touko. 25 2002,12:43)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Haussa n. - 97 versio koko katteella ja mielullaan vielä hiilariputkilla. Ja tietysti helmi kunnossa ja vähän ajettu *

Ja HALAVALLA!![/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Yhtälö on epätosi. No ei. Onhan tossa v kone ja 1000cc. Ainaki vääntävä ja helppo ottaa tehoja lisää irti... Soita bike tai moto lehden tilaukseen ja kysy numeroa, missä olisi juttua kyseisestä pyörästä. Näin minä olen aina tehnyt.. Bike 09-2731313
    Ihan noi lehtien testit eivät aina ole vakuuttaneet ja hommieni puolesta tiedän, että testit eivät aina tod. ole oikeudenmukaisia.. tietysti jos ei muuta infoa saa niin siihenhän on pakko tyytyä.

Itseasiassa yllättävän vähän olen kyseistä pyörää nähnyt liikenteessä... romukasako vai vain tosimiestenpyörä?
    Tänään näin tuollaisen liikenteessä (oikeastaan seisomassa kävelytiellä, jossa kuski oli jututtamassa jotain naishenkilöä). Tyylikäs pyörä se on.

Tee reissu lähimmän Honda diilerin tykö, ja puhu pyörä kunnon koeajoon. Vai onko tuo niin harvinainen vehje, ettei niitä liikkeissä yleisesti olisi? Eihän se puolen tunnin tai tunnin koeajo todellisuudessa paljoa kerro minkälaista pyörän kanssa on pidempään elää, mutta antaa ainakin jotain osviittaa pyörän yleisen käyttäytymisen suhteen.

Mikäli pääset testailemaan kyseistä vehjettä, tai päätät sen jopa hankkia, niin jaa ihmeessä mielipiteesi pyörästä. Minullakin on myös V-twini haussa, mutta tällä hetkellä ainakin olisi tarkoitus luottaa italialaisten tyyliin ja taitoon.
    Erittäin tärkeät pyörän hankinta kriteerit:
    - V-twini
    - Kaksi pakaria

Montakos mallia näillä kriteereillä löytyy?
    Joopa joo. Omani on toiminut loistavasti, niin kun kaikki muutkin Hondat (CBR1000f -89, VFR -90, ). Ei ole kylläkään twinien raaimmasta päästä. Esim. TL1000(SjaR) rajumpia. No ei kyllä VTR:lläkään jalkoihin jää. Omaani ei ole tarvinnut kun öljyjä vaihdella. Vakioputkilla äänet on vähän kuin ompelukoneessa. Mulla on vakiosta poiketen Laserin ovaalit ja factoryn suutin-sarja. Säädön jälkeen 107,5/8414 rpm ja 101,4Nm / 5745 rpm. Mun mielestä sopii isommallekin kaverille (itse ~100kg/190cm).

Negatiivisena puolena pieni polttoainesäiliö, 16l ja twinin janoisuus. Yhdellä tankkauksella kaupunkiajoa ~200km.
    Jotkut ovat haukkuneet keulaa. Kate on matala ja moottotieajossa, +150km, joutuu painautumaan tankin päälle. Osoitteesta... http://www.moto-rama.com/vtr.htm... löytyy aika paljon vtr-linkkejä hyville pyörää käsitteleville sivuille.

Ystävällisin terveisin VTRed
    Ota kolme pistettä pois linkin perästä, niin pitäsi toimia.
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">hmm.... eräällä valmistajalla on useampikin mallisarja, joka täytää ko. ehdot. Merkkiä ei voi täällä Honda-talk osastossa julkistaa. [/QUOTE]<span id='postcolor'>

Eipä taida sopia mun tyyliin (c; Kriteereinä on myös ettei keulaa tarvitse nostaa tunkilla ylös

VTRed, kiitoksia neuvoista. Mites tuo käsiteltävyys ym. Vääntöähän tuossa varmasti on, mutta mitenkäs kiihtyvyyden laita ym. tärkeät ominaisuudet.
    Kiihtyvyydestä sen verran mitä edellisiin Hondiin voin verrata, että samalla lailla tuntuu lähtevän. En ole ikinä kellottanut minkäänlaisia aikoja. Siis perstuntumalta koettua. Ainoana erona ykkösen taipumus nostaa etupöyrä helpohkosti ylös tiestä. (cbr ja vfr kun sitä eivät tehneet ilman kytkintä)

Omasta mielestä suht ketterä pyörä, mutta ei tietenkään mitään verrattuna esim. R6:seen tai Ducatin vastaaviin malleihin (748-998). Rata-ajosta en osaa sanoa kun siellä on tullut nihkeästi oltua.

Tietysti puhti rupee loppumaan (siis tuntuva kiihtyvyys) lähellä ~200 km/h nopeutta. Mittarin mukaan oon saanu sen mitä tehdas kyseiselle laitteelle lupaakin tankin päällä maaten.
    Mutta voisin väittää käsi sydämellä, että hintansa arvoinen laite.

Oma on vuosimalli -97 ja Saksasta tuotu. Pyörä oli kun pakasta vedetty ja ajettuna löytyi vain 8000 km. Itse hieman ensin epäilin kilometrejä, mutta mukana tulleet katsastustodistukset puhuivat kilometrien puolesta. Silloinen (v.2000 syksyllä) hinta taisi olla 72 500 mk. Pyörä tuli Naantalilaisen Molitor Oy:n kautta. Muutenkin ko. liikkeen toiminta vaikutti ihan asialliselta. Tämän päivän hintatasoja en ole juurikaan seuraillut.

Yst. terv VTRed
    Löytyisíkös vielä jostain tuon Molitorin yhteystietoja? Voisimpa ottaa yhteyttä myös heihin. Toisena vaihtoehtona VTR:lle on Tellu.. löytyykö siitä kokemuksia tai kuulopuheita.
    www.molitor.fi

Molitor Oy
    Lehtismäentie 1, 21110 NAANTALI
    Tel: +358-(0)2-438 9920
    GSM: +358-(0)400-822 767 päivystää 24h / vrk
    Fax: +358-(0)2-438 9920
    Avoinna (vähintään) ark. 10-17 la 10-14
    E-mail : myynti@molitor.fi

Yst. terv. VTRed
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (JP-800 @ Touko. 30 2002,23:39)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ihan noi lehtien testit eivät aina ole vakuuttaneet ja hommieni puolesta tiedän, että testit eivät aina tod. ole oikeudenmukaisia.. tietysti jos ei muuta infoa saa niin siihenhän on pakko tyytyä.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Bike on viimeaikoina, ilmeisen tietoisesti, alkanut karsia Hondien kehumisia. On jopa ryhtynyt tekemään tikuista asiaa, kun ei kunnon vikoja löydy. On niin ylivertainen merkki, että pakko on nostaa välillä muitakin pinnalle.
    Ai mitenniin puolueellinen kannanotto...?
    HARD ROCK HALLELUJAH!!!!
    Kävin noin kuukausi sitten raision bikeworldisssä. silloin siellä oli ainakin kolme käytettyä Firestormia. Itseäkin kiinnostaa ko. malli. Vuosimallieroista voi sanoa, että 2001 VTR sai uuden 3 litraa isomman tankin ja uuden mittariston.

Itse olisin kiinnostunut mallin kulutuslukemista normaaliajossa.
    Mopo tykkää kun sillä ajetaan.

VTR SP-1
    Mulla on kanssa tollanen -97 VTR, saksasta tuotu. 27 000km mittarissa ja todella hienossa kunnossa. Oli vaan hiukan huonoa tuuria tän yksilön kanssa mutta onneksi pyörän myynyt liike toimi erittäin asiallisesti.

Itseäkin hieman kylmi tuo kulutus mutta se paljastui hiukan liioitelluksi. Eli kyllähän tuo mopo kaupungissa jonkun verran syö mutta maantieajossa normaalinopeuksilla ei se kulutus niin kaameaa todellakaan ole.

Hyvä pyörä ajaa ja ainakin mulle (183cm) ajoasentokin on vielä oikein mukava. Katteen taakse pääsee täysin tuulensuojaan jos siltä tuntuu. Komeesti lähtee ja olihan tota vetaria tosiaan testattu -97 XX:ää vastaan ja lähes samoihin arvoihin tais päästä,vaikka tehot meni VTR 106hv/XX 141hv. silti vaan väänsi melkein samoihin. Eli riittää ainakin meikäläiselle turhankin hyvin

Vaihtoehtoina oli suzukin ja aprilian vastaavat mutta kommentit niiden huolloista ja luotettavuudesta olivat vähemmän mairittelevia. Hondaa ei kuulemma tarvi koko ajan olla säätämässä ja huoltamassa.

Suurimpia ongelmia on tosiaan ollut keulan alhaalla pitämisessä
    Ainut homma mikä tulee näin äkkiseltään mieleen on se kulutus+tarpeeksi pieni tankki Tais tankki olla vanhemmissa 16l .

Mutta sitten taas kun vaakakuppiin lyödään ulkonäkö, fiilis ja äänet niin... Mikäli semmoseen päätyy niin ei varmastikaan kadu ! Vaikka olis reppu täynnä bensaa ettei hauska lopu liian aikasin
    "Life sounds like a V-Twin"
    Lainaa (Kalpa @ Touko. 27 2003,10:23) kirjoitti
    Mulla on kanssa tollanen -97 VTR, saksasta tuotu. 27 000km mittarissa ja todella hienossa kunnossa. Oli vaan hiukan huonoa tuuria tän yksilön kanssa mutta onneksi pyörän myynyt liike toimi erittäin asiallisesti.

Itseäkin hieman kylmi tuo kulutus mutta se paljastui hiukan liioitelluksi. Eli kyllähän tuo mopo kaupungissa jonkun verran syö mutta maantieajossa normaalinopeuksilla ei se kulutus niin kaameaa todellakaan ole.

Hyvä pyörä ajaa ja ainakin mulle (183cm) ajoasentokin on vielä oikein mukava. Katteen taakse pääsee täysin tuulensuojaan jos siltä tuntuu. Komeesti lähtee ja olihan tota vetaria tosiaan testattu -97 XX:ää vastaan ja lähes samoihin arvoihin tais päästä,vaikka tehot meni VTR 106hv/XX 141hv. silti vaan väänsi melkein samoihin. Eli riittää ainakin meikäläiselle turhankin hyvin

Vaihtoehtoina oli suzukin ja aprilian vastaavat mutta kommentit niiden huolloista ja luotettavuudesta olivat vähemmän mairittelevia. Hondaa ei kuulemma tarvi koko ajan olla säätämässä ja huoltamassa.

Suurimpia ongelmia on tosiaan ollut keulan alhaalla pitämisessä
    Bike 8/97 luokkataisto ( testivoittajat testissä )
    Eihän bike mikään raamattu ole, mutta testit on testejä.

firestorm mitattu 114,1 ilmoitettu 110
    xx mitattu 141,1 ilmoitettu 164

Taitaa olla firestorm ainoa (?) Honda mistä löytyy tehoa enemmän mitä valmistaja lupaa.

Vakio firestorm on vähän "nuhainen" ja kuluttaa aika lailla, mutta kaupasta saa kaikenlaista piristettä siihen vaivaan.
    Ja äänet saa kaupan päälle
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Sellainen juttu että Saksassa myytävät VTR-F:t on kaikki ainakin alunperin kuristettu 72kW eli 98-heppasiksi, luultavasti siksi kun siinä kuristamatta ei oo paljoa enempää ja tuossa menee joku raja siinä maassa. Tietenkään en ole 100% varma asiasta, mutta perustan tietoni saksalaisiin mopolehtiin ja luetteloihin joissa on poikkeuksetta tehoksi ilmoitettu tuo. Ainakin niissä joita olen lukenut. Siitä en tiedä miten tuo onpi toteutettu sitten tuo kuristus.

Älkää ristiinnaulitko jos olen väärässä.
    Joo mä vaihoin 750-rivinelkku suikin uuteen Firestormiin ja olen ollut tosi tyytyväinen. Vaikka huipputehoja ei sen enempää tullut niin vääntöä tuli lisää ja paljon! Kiihtyvyys on hiukan parempi testiarvojen perusteella mutta ajaessa se ero tuntuu PALJON suuremmalta! Ykkösellä ei keula pysy tiessä millään vaikka miten painais ja se tuntuu jotenkin.. kivalta * Kyytiläisen kanssa vielä hauskempaa!

Viime kesänä kävin koeajelee kunnon lenkin -02 Blackbirdillä ja pyörä oli kuin unelma suikkiin verrattuna mutta siitä kuitenkin puuttui jotain. VTR:ssä on sitä jotain! Ajotunnelma on ihan erilainen kuin rivareissa ja äänistä ei varmaan tarvii mainita Tosin vakioputket on tukkoiset mutta Yoshimurat tai Laserit auttaa asiaa!

Ajoasento on hyvä ainakin uudemmassa mallissa (2001 -> ), jossa on hiukan korotettu kahvoja vanhaan verrattuna Tiukoilla mutkateillä pyörä taittuu mutkasta toiseen tosi ketterästi ja jousitus toimii moitteetta aika kovaankin kyytiin asti. Ainoastaan takaiskari saisi olla jäykempi kahdestaan ajaessa. Yksinään vähän turhankin jäykkä. Vauhtia riittää ainakin omiin tarpeisiini ja kulutuskin on 6 litran pinnassa +- muutama desi (yksin/kaksin ajaessa).

Sitten siitä kokokatteesta. Ulkonäköhän on aina makuasia, kuten joku viisas on joskus sanonut ja itsekin olen aina pitänyt kokokatetuista pyöristä ja katselinkin talvella mopoo ootellessa kaikenlaisia vaihtoehtoja mutta kun pyörä tuli ja näin sen livenä niin kokokatteet tuntuivatkin äkkiä tarpeettomilta. VTR on mielestäni tosi nätti mopo ja ei tosiaan kokokatteita tarvii. Mutta jos niitä kuitenkin haluat niin tsekkaappas Marion sivut osoitteesta: http://web.tiscali.it/no-redirect-ti...r1000_b_e.html

Pojat tekee tuolla Italiassa itse lasikuitu- tai hiilarikatteita ja on tosi nätin näköisiä ja hinnatkaan ei ole yhtään pahat.

Huonoja puolia mopossa on ilmennyt vain ketjujen nopea venyminen ja takarengas kuluu ilman revittelyjäkin aika nopsaan. Syynä melkoinen alavääntö. No joo onhan niitä tehokkaampia, hienompia ja nopeampiakin mopoja mut itse olen tosi tyytyväinen!

Ja muista tvineistä vielä sen verran, että vaikka Suzukilta tuli tuo uusi SV 1000 S, jossa on ruiskut ja pelit ja hinta uutena lähes sama, niin ei ollut vaikea valita Hondaa. Mut makuasioita.. Yks enklantilainen VTR omistaja sanoi aika osuvasti mopostaan: "Ainut huono puoli VTR:ssä on puolivakava virne naamalla aina ajelun jälkeen!" *
    zii ex ten aar
    Olipas komiat jälkiasennuskatteet...
    TL1000R
    Lainaa (Karban @ Touko. 27 2003,20:19) kirjoitti
    Sellainen juttu että Saksassa myytävät VTR-F:t on kaikki ainakin alunperin kuristettu 72kW eli 98-heppasiksi, luultavasti siksi kun siinä kuristamatta ei oo paljoa enempää ja tuossa menee joku raja siinä maassa. Tietenkään en ole 100% varma asiasta, mutta perustan tietoni saksalaisiin mopolehtiin ja luetteloihin joissa on poikkeuksetta tehoksi ilmoitettu tuo. Ainakin niissä joita olen lukenut. Siitä en tiedä miten tuo onpi toteutettu sitten tuo kuristus.

Älkää ristiinnaulitko jos olen väärässä.
    Ymmärtääkseni toi muutos täysitehoiseksi pitäs onnistua helpohkosti nappaamalla kurkuista kuristukset mäkeen.
    DT125->XV535->VFR750F (+CB500)->VTR1000F->CB900F Hornet->ei mitään
    Brantilla ilmoittivat että VTR kuristukset ovat vain tuo kurkkujen koko.Itselläni on saksa pyörä siitä kurkut on vaihdettu/muutettu hain itse pyöräni ja saksan rekisteri otteessa on merkintä tehojen muutoksista.Itse olen hyvin tyytyväinen pyörään,ketterä ja menevä peli parantamisen varaa kuitenkin on asensin juuri teräs puno letkut eteen ja paranipahan jarrut.Etsinnässä on myös jäykemmät etu jouset ja muutos sarja etupään vaimennukseen näissä (etu+taka iskarit) Honda on kyllä säästänyt ei tosiaankaan ole kummoiset mutta moottori vakionakin on 'mehukas'
    Joo-o, itse tuli VFR myytyä muutama viikko sitten ja piti rauhassa(?) tutkailla markkinoita, noh nyt on VTR:stä kaupat tehty. Saapunee Saksasta Suomeen tuossa heinäkuun alussa. Pitänee kirjoitella lisää kommentteja sitten. Ainakin tuo tehon nosto 72kW:sta pitää suorittaa heti, mutta pitää varmaan jättää talveen/kevääseen putkiston laitto ja suutinsatsi. Tuli sitä ennen ostopäätöstä kokeiltua myös YZF1000 Jammua, mutta kyllä vaan Honda tuntui paljon paremmalta, yllätyksekseni vielä kyytiläinenkin oli Hondan kannalla.

Doddi, mopo saapui suomeen 1.7 ja minulle 2.7 eli eilen ja sain heti ajoonkin

Kyllä se vaan on mukava peli ajella, vääntöö pirusti ja satasta ajellessa kierrokset miellyttävän alhaalla. Tarvittaessa lähtee rivakasti kun nostaa jengat tonne 6+ lukemiin. *

Saksasta tuli mopolle myös omistajan käsikirja sekä huoltovihko, merkkiliikkeen leimoilla tähän päivään saakka (1-omistaja).
    Mukana seurasi myös noi kuristuspalat erillisessä pussukassa, eli olivat ne poistaneet jo siellä siitä.
    Renkaiden kunnoksi saksanpojat ilmoittivat 40%... *no juu .. uskoiskohan katsastussetä kun näyttäis että on mustaa valkoisella tosta, meinaan mielestäni eturengat on ehkä 40% jäljellä, mutta takanakki on aivan loppu... pitänee mennä tutkiin orgshoppia *

Loistava valinta!

Oon samaisen mopon kyydistä tämän kesän ja ei muuta kuin todeta että on ollut hyvä valinta. Ajoasento on hyvä, hienon näkönen fillari ja ainoita ongelmia onkin pieni bensatankki ja keula ei oikein tahdo pysyä maassa
    Takarengas meni loppuun (runkokumi tuli esiin) kolmessa päivässä, tosin eihän siinä ollut pintaa kuin muutama milli mopon tullessa mulle. Nyt on jo uusi takanen alla, oliskohan aurauskulmissa ollut jotain vikaa *

Pakko laittaa pari kuva linkkiä :

Hakemassa 1

Hakemassa 2

Valmiina ajoon 1

Valmiina ajoon 2

No katsos vaan.. välilyönti oli tosiaankin jostain eksynyt tonne... nyt toimii nääkin linkit ;)

30.  
    Lainaa (HeadCase @ Heinä. 08 2003,12:06) kirjoitti
    Takarengas meni loppuun (runkokumi tuli esiin) kolmessa päivässä, tosin eihän siinä ollut pintaa kuin muutama milli mopon tullessa mulle. Nyt on jo uusi takanen alla, oliskohan aurauskulmissa ollut jotain vikaa *

Pakko laittaa pari kuva linkkiä :

Hakemassa 1

Hakemassa 2

Valmiina ajoon 1

Valmiina ajoon 2

Miks vidussa noin linkit ei näy niinkuin pitäis?
    Headcase: Meikä laitto linkit kuntoon. Oli yks välilyönti välissä noissa urleissa. Ny toimii. Ja kyl se o nii hieno mopo

Hakemassa 1

Hakemassa 2

Hakemassa 2

Valmiina ajoon 1

Valmiina ajoon 2

Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen