Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Missä laitatatte ja tasapainoitatte kumejanne vai väännättekö
    ihan kotikonstein?
    Itse kun olen ostanut renkaat ns. kaupan hyllystä lähes ohjehintaan, on paikalleenlaitto ja tasapainoitus tullut samaan hintaan.
    Jos taas menee oma kumi olalle prätkäliikkeeseen vetää ne varmaan siitä työstä hyvän hinnan.
    Jossain se kumi pitää ainakin tasapainoittaa, ja oikeastaan ei sitä ihan rengasraudoilla saa itse edes vaihdettua.
    Kaveri laittaa enskaansa gummit itse mutta minä säälin kromivanteitani ja teetän työt aina liikkeessä.

Olen itse käyttänyt joko Allrightin palveluja tai sitten J Rastasta Hlinnassa. Hinta oli muistaakseni vanhaa rahaa 160 mk takavanne & tasapainoitus ja etuvanne vähän vähemmän.
    Taitaa olla pienimpiä menoeriä tuo allelaitto ajokauden aikana
    Edelliseen pyörään vaihdoin itse takanakin ja tasapainotin sekä etu- että takapään. Homma oli yllättävän helppo. Tasapainotus onnistui riittävän hyvin kotimaan nopeuksille, suuremmista vauhdeista ei ole kokemuksia. Kovemmassa vauhdissa varmaankin vaaditaan tarkempaa tasapainoa.

Rahallinen säästö ei kuitenkaan ollut hirveen iso, mutta oli kiva koittaa tehdä homma itse. Rengasraudoilla saa helposti tehtyä jälkiä vanteisiin, jos niitä pelkää, kannattaa käyttää liikkeiden palveluja.
    Suzuki GSX1400
    Olen (lähes) aina käyttänyt Tiren (Tikkurilan Rengas) palveluita niin 2- kuin 4-pyöräisenkin rinkula-asioissa ja hyvin on palveltu eikä hintatasossakaan moittimisia juuri ole löytynyt Viimekerralla tosin hirvitti kun kaveri ei saanut sitä erikoisrengaskonetta pelittämään => väänsi raudoilla 2-pyöräseeni 10" talvinakit alle eikä silti mutkutellut yhtään kun mulla oli kesänakit vanteilla ja talvinakit omasta takaa. Taisipa vielä kaffetkin ootellessa tarjota

Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    OOOlraitissa hinnat muistaakseni 25€ jos rengas ostettu heiltä, 40 egee jos viet oman nakin.

Vähän editooointia;

nuo ovat siis alta alle, irtovanteelle varmaan halvempi
    Rakastan Itseäni
    Toin nakit jenkeistä. Vanhan kumin vanteelta otto ja uuden kumin päällelaitto ja tasapainoitus onnistui autorengasliikkeessä samoilla laitteilla millä autonkumit laitetaan. Hintaa tuli muistaakseni 10 euroa kun molemmat renkaat laitettiin vanteelle.
    Näyttää esim. Biketown pyytävän oman renkaan vaihtamisesta irtovanteelle 15,- , sivuilla ei kyllä puhuta mitään tasapainotuksesta, mahtavatko otttaa eri hintaa?

http://www.biketown.fi/huolto.html
    <br />
    eipä toi renkaan paikalleenlaitto mikään kova homma ole. noin 5min meni ku viime viikolla nakkasin 180/55 kumin 5.5" vanteelle. ei mitään ongelmaa. monta rengasta olen ite laittanut, eikä ole ollut tarvetta tasapainotukselle. (kunhan ei poista vanhoja painoja). taitaa yleisemmin toi epätasapaino johtua vanteesta... taitavat nämä kalliit renkaat olla jo aika hyvälaatuisia * *ja selvennyksenä vielä, et on kokeiltu myös yli 200km/h vauhdeissa *
    www.trackpunkracing.com
    40e tosta hommasta on kyllä AIVAN liikaa... ite oon vieny vanteen ja renkaan autorengasliikkeeseen jossa on selvinny 5e ilman tasapainotusta...
    tasapainotus tohon tuskin paljoa tois lisää.
    Mahtaakohan onnistua tasapainoitus autoliikkeen peruskoneella, jos on omassa pyörässä neljän pultin kiinnitys..? Kellään VFR kuskilla kokemuksia?
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
    Eilen just väänsin separin takanakin paikalleen. Prkl !!! aina tulee vanteeseen muutama naarmu, joko mä en osaa tai raudat ovat aivan väärä tsydeemi tähän hommaan!!! *
    Suzuki GSX1400
    Itse myös onnistun ainoastaan saamaan sormet verille ja vanteen naarmuille.
    Aika paljon vaihtelee tuo asennushinta.
    Lohjan moottorikeskus vaihtaa ja tasapainoittaa ilmatteeks kun ostaa kumin sieltä norm. luettelohinnalla. *
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Mr.Saki @ Tammi. 20 2003,13:06)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Itse myös onnistun ainoastaan saamaan sormet verille ja vanteen naarmuille.
    Aika paljon vaihtelee tuo asennushinta.
    Lohjan moottorikeskus vaihtaa ja tasapainoittaa ilmatteeks kun ostaa kumin sieltä norm. luettelohinnalla. *[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    jollei kyseinen liike ole viime vuosina muuttanut hinnoittelua tulee halvemmaksi ostaa renkaat muualta ja maksaa tasapainoituksesta..
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">jollei kyseinen liike ole viime vuosina muuttanut hinnoittelua tulee halvemmaksi ostaa renkaat muualta ja maksaa tasapainoituksesta.. *[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    En tiedä, kumit on maksaneet saman kuin Duellin luettelossa. ohv.
    Ehkäpä ORGin kautta saa kohta kummoset niin paljon halvemmalla että kannattaa etsiä tasapainoituspaikkaa. *
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Säätömies @ Tammi. 20 2003,12:23)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mahtaakohan onnistua tasapainoitus autoliikkeen peruskoneella, jos on omassa pyörässä neljän pultin kiinnitys..? Kellään VFR kuskilla kokemuksia? *[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Se ei taida mahtua pyörimään koneeseen vaikka takarenkaan keskiön jotenkin saisikin jekuteltua paikallen aika harvassa on henkilöauton 17" kiekot ainakaan 150/55 tms. profiililla Yleensähän autonrenkaatkin pyöritellään koneessa keskireiästään, ei siis pulttirei'istä vaikka jollain sovitinpalalla tuota jälkimmäistäkin kiinnitystä olen tavannut eritoten aluvanteiden kanssa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  16.  
    Joo... mutta mulla onkin 180/55 17"
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -